Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC207 | ||||
Ders İsmi: | Radyo Yayıncılığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİHALİS KUYUCU | ||||
Dersi Veren(ler): | Michalis Kuyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Radyo mecrası hakkında temel bilgiler vermek. İlk icat edildiğinden günümüze kadar radyo yayıncılığı, radyo programcılığının temelleri, program üretim aşamaları. |
Dersin İçeriği: | Radyo yayıncılığının tanımı, özellikleri, program türleri ve radyo yayıncılığını temelleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Radyo mecrasının özellikleri hakkında bilgiler 2) Radyo yayıncılığında kullanılan araçlar 3) Radyo program türleri hakkında temel bilgiler 4) Radyoda program yapımcılığının aşamaları, programları etkileyen faktörleri, radyo program türlerini tanıma ve uygulama için yeterli bilgiyi edinecekler, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dünyada radyo yayıncılığının tarihi ve gelişimi | |
2) | Türkiye’de radyo yayıncılığının gelişimi | |
3) | Radyo mecrasının temel özellikleri | |
4) | Radyo terminolojisi. Radyo yayıncılığında kullanılan terminoloji. | |
5) | Radyo yayıncılığının fonksiyonları | |
6) | Radyo yayıncılık sistemleri. Yayın alanlarına göre radyo kanalları ve RTÜK Lisanslaması | |
7) | Radyo programcılığında mülakat- röportaj (Türleri-özellikleri sektörden örnekler) | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Radyo yayıncılığını ve programcılığının etkileyen faktörler (iç faktörler ve dış faktörler) | |
10) | Radyoda Haber Yayıncılığı ve Haber programları TV ve diğer mecralardan farkları | |
11) | Programming in Radio (Part I) – Application - Types of radio programs from past till today. | |
12) | Radyoda Program Uygulamaları Bölüm II – Radyo Program Türleri ve Çeşitleri | |
13) | Radyoda müzik yayıncılığı | |
14) | Radyo yayıncılığının sektörü -Ekonomi- Radyo Pazarı . Türk ve Dünya pazarından örnekler |
Ders Notları / Kitaplar: | Keith Michael . The Radio Station, 8th Edition. Geler Valeria. Beyond Powerfull Radio. |
Diğer Kaynaklar: | • Keith Michael . The Radio Station, 8th Edition. • Geler Valeria. Beyond Powerfull Radio. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 2 |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 2 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 3 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 3 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 2 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 3 |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 2 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 3 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Ödevler | 3 | 6 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |