Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC207
Ders İsmi: Radyo Yayıncılığı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİHALİS KUYUCU
Dersi Veren(ler): Michalis Kuyucu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Radyo mecrası hakkında temel bilgiler vermek. İlk icat edildiğinden günümüze kadar radyo yayıncılığı, radyo programcılığının temelleri, program üretim aşamaları.
Dersin İçeriği: Radyo yayıncılığının tanımı, özellikleri, program türleri ve radyo yayıncılığını temelleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Radyo mecrasının özellikleri hakkında bilgiler
2) Radyo yayıncılığında kullanılan araçlar
3) Radyo program türleri hakkında temel bilgiler
4) Radyoda program yapımcılığının aşamaları, programları etkileyen faktörleri, radyo program türlerini tanıma ve uygulama için yeterli bilgiyi edinecekler,

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünyada radyo yayıncılığının tarihi ve gelişimi
2) Türkiye’de radyo yayıncılığının gelişimi
3) Radyo mecrasının temel özellikleri
4) Radyo terminolojisi. Radyo yayıncılığında kullanılan terminoloji.
5) Radyo yayıncılığının fonksiyonları
6) Radyo yayıncılık sistemleri. Yayın alanlarına göre radyo kanalları ve RTÜK Lisanslaması
7) Radyo programcılığında mülakat- röportaj (Türleri-özellikleri sektörden örnekler)
8) Vize Haftası
9) Radyo yayıncılığını ve programcılığının etkileyen faktörler (iç faktörler ve dış faktörler)
10) Radyoda Haber Yayıncılığı ve Haber programları TV ve diğer mecralardan farkları
11) Programming in Radio (Part I) – Application - Types of radio programs from past till today.
12) Radyoda Program Uygulamaları Bölüm II – Radyo Program Türleri ve Çeşitleri
13) Radyoda müzik yayıncılığı
14) Radyo yayıncılığının sektörü -Ekonomi- Radyo Pazarı . Türk ve Dünya pazarından örnekler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Keith Michael . The Radio Station, 8th Edition.
Geler Valeria. Beyond Powerfull Radio.
Diğer Kaynaklar: • Keith Michael . The Radio Station, 8th Edition.
• Geler Valeria. Beyond Powerfull Radio.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 1 1 2 2
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 1 1 1 2
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 2 2 2 2
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. 3 3 3 3
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 2 3 3 3
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 1 1 1 1
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. 2 2 3 2
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 2 2 2 2
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 1 1 1 1
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. 1 1 2 1
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 3 3 3 3
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 2 2 2 2
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1 2 2 2
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 2 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 3
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 3
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 3
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. 2
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 2
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 3
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. 3
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 3
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 2
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. 3
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 2
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ödevler 3 6
Final 1 2
Toplam İş Yükü 120