Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI204 | ||||
Ders İsmi: | Gelişim Psikolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Vahide Ulusoy Gökçek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: 1.Psikolojik olgulara gelişimsel yaklaşımı anlama, 2.çocuk gelişimi alanını şekillendiren ana teori ve araştırma yöntemlerini anlama, 3.Yaşla ortaya çıkan bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel değişimleri kritik gözle analiz edebilme, 4. hayatın ilk yıllarındaki bu değişimlerle etkileşim içinde olan kültürel fenomenleri tanımlama, 5. ve bu biriken gelişimsel psikoloji bilgi tabanının çocuk ve ergenlerin gerçek hayat durumlarına uygulayabilme için gerekli alt yapıyı oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | Yaşam boyu psikolojik gelişimin biyolojik, bilişsel ve sosyal yönleri, araştırma yöntemleri, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim sürecindeki yaşa bağlı değişimler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler yaşam boyu gelişimdeki belli gelişim dönemlerini, süreçleri ve konuları açıklayabilecektir. 2) Öğrenciler gelişimdeki yaşam boyu gelişim perspektifinin ayırt edici özelliklerini tanımlayabilecektir. 3) Öğrenciler yaşam boyu gelişim ile ilgili temel kuramları tanımlayabilecektir. 4) Öğrenciler yaşam boyu gelişim araştırmalarının nasıl yürütüldüğünü tartışabilecektir. 5) Öğrenciler Erikson, Freud ve Piaget’nin gelişimsel kuramlarını karşılaştırabilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gelişim Psikolojisi Ders Tanımı ve Genel Giriş | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 1 |
2) | Yaşam Boyu Gelişim Yaklaşımı ve Gelişim Konuları | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 1 |
3) | Gelişim Kuramları ve Gelişim Psikolojisi Araştırma Yöntemleri | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 2 |
4) | Biyolojik Başlangıçlar | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 3 |
5) | Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 4 |
6) | Bebeklikte Fiziksel Gelişim | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 5 |
7) | Arasınav | 1-5. bölümler |
8) | Bebeklikte Bilişsel ve Sosyoduygusal Gelişim | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 6 |
9) | Erken ve Orta Çocuklukta Fiziksel Gelişim | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 7 |
10) | Erken ve Orta Çocuklukta Bilişsel, Sosyal, Duygusal Gelişim | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 8 |
11) | Ergenlikte Gelişim 1 | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 9 |
12) | Ergenlikte Gelişim 2 | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 10 |
13) | Genç Yetişkinlikte Gelişim | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 11 |
14) | Orta ve İleri Yetişkinlikte Gelişim | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 12 |
15) | Final Sınavı | Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Santrock, J. W. (2019). Life-Span development (17th ed.). New York, NY: McGraw Hill |
Diğer Kaynaklar: | Power Point sunumları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 2 | 2 | ||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 | |||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 2 | 2 | ||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | 3 | |||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 2 | ||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | |||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 | 2 | ||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 2 | |||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 1 | 3 | ||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 2 | |||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 3 | |||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 2 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | 1 |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 3 |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 1 |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final Sözlü | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 95 |
Ödevler | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 |