Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI204
Ders İsmi: Gelişim Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Vahide Ulusoy Gökçek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı:
1.Psikolojik olgulara gelişimsel yaklaşımı anlama,
2.çocuk gelişimi alanını şekillendiren ana teori ve araştırma yöntemlerini anlama,
3.Yaşla ortaya çıkan bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel değişimleri kritik gözle analiz edebilme,
4. hayatın ilk yıllarındaki bu değişimlerle etkileşim içinde olan kültürel fenomenleri tanımlama,
5. ve bu biriken gelişimsel psikoloji bilgi tabanının çocuk ve ergenlerin gerçek hayat durumlarına uygulayabilme
için gerekli alt yapıyı oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: Yaşam boyu psikolojik gelişimin biyolojik, bilişsel ve sosyal yönleri, araştırma yöntemleri, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim sürecindeki yaşa bağlı değişimler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler yaşam boyu gelişimdeki belli gelişim dönemlerini, süreçleri ve konuları açıklayabilecektir.
2) Öğrenciler gelişimdeki yaşam boyu gelişim perspektifinin ayırt edici özelliklerini tanımlayabilecektir.
3) Öğrenciler yaşam boyu gelişim ile ilgili temel kuramları tanımlayabilecektir.
4) Öğrenciler yaşam boyu gelişim araştırmalarının nasıl yürütüldüğünü tartışabilecektir.
5) Öğrenciler Erikson, Freud ve Piaget’nin gelişimsel kuramlarını karşılaştırabilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gelişim Psikolojisi Ders Tanımı ve Genel Giriş Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 1
2) Yaşam Boyu Gelişim Yaklaşımı ve Gelişim Konuları Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 1
3) Gelişim Kuramları ve Gelişim Psikolojisi Araştırma Yöntemleri Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 2
4) Biyolojik Başlangıçlar Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 3
5) Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 4
6) Bebeklikte Fiziksel Gelişim Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 5
7) Arasınav 1-5. bölümler
8) Bebeklikte Bilişsel ve Sosyoduygusal Gelişim Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 6
9) Erken ve Orta Çocuklukta Fiziksel Gelişim Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 7
10) Erken ve Orta Çocuklukta Bilişsel, Sosyal, Duygusal Gelişim Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 8
11) Ergenlikte Gelişim 1 Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 9
12) Ergenlikte Gelişim 2 Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 10
13) Genç Yetişkinlikte Gelişim Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 11
14) Orta ve İleri Yetişkinlikte Gelişim Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları. Bölüm 12
15) Final Sınavı Santrock, J. W. (2018). Yaşam Boyu Gelişim (13. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Santrock, J. W. (2019). Life-Span development (17th ed.). New York, NY: McGraw Hill
Diğer Kaynaklar: Power Point sunumları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 2 2
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 2 2
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular 3
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 3 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 2
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 1 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 2
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 3
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 2
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular 1
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 1
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final Sözlü 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 95
Ödevler 2 10
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 150