Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PRE206 | ||||
Ders İsmi: | Terapatik Egzersizler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. KÜBRA KARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Ögr. Gör. Kübra Kardeş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin çeşitli rahatsızlıklarda kullanılan egzersiz örnekleri ve hastaya en uygun olanları seçilerek tedavi programını planlamayı öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Egzersiz programının planlanması, hastayı etkileyen faktörler ve egzersizlerin öğretilmesi, normal eklem hareketleri için egzersiz türleri, egzersiz pozisyonları, pelvik bölge ve bel omurlarının düzgünlüğüne yönelik egzersizler, ön ve yan karın kuvvetlendirme egzersizleri, William fleksiyon egzersizleri, pektoral germe egzersizleri boyun omurları ile omuz kuşağının düzgünlüğü için kaslar, torasik ve egzersizler, Codman egzersizleri, alt ekstremitelerin düzgünlüğünü bozan kaslara germe ve kuvvetlendirme egzersizleri, Burger-Allen egzersizleri, progresif direnç egzersizleri, izometrik egzersizler, gevşeme egzersizleri, skolyoz , skolyozda üç boyutlu tedavi yönteminin prensipleri, traksiyon sorunları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kas-iskelet sistemine özgü terapötik egzersiz programlarına karar verir. 2) Hastayı egzersiz öncesi değerlendirir. 3) Tüm terapötik egzersizler, hastalıklara göre uygulandığını gösterir. 4) Donanım işleme yaklaşımlarını açıklayın. 5) Tedavi edici egzersizlerin klinik sonuçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tedavi Hareketlerine Giriş | Yoktur |
1) | Egzersiz Sınıflandırması ve Egzersiz Planlaması | Yoktur |
2) | Tedavi Hareketlerine Giriş | Yoktur |
4) | Egzersiz Sınıflandırması ve Egzersiz Planlaması | Yoktur |
5) | Normal Eklem Hareketinin Değerlendirilmesi | Yoktur |
6) | Normal Eklem Hareketinin Değerlendirilmesi | Yoktur |
7) | dirençli egzersizler | Yoktur |
8) | Vize | Yoktur |
9) | Dirençli egzersizler | Yoktur |
10) | Esneme egzersizleri | Yoktur |
11) | Relaksasyon egzersizleri | Yoktur |
12) | Duruş Problemleri ve Tedavilerinde Kullanılan Egzersiz Örnekleri | Yoktur |
13) | Spinal stabilizasyon | Yoktur |
14) | Grup egzersizleri | Yoktur |
15) | Traksiyon | Yoktur |
16) | Final | Yoktur |
Ders Notları / Kitaplar: | Colby, Lynn Allen_ Kisner, Carolyn - Therapeutic exercise. Foundations and techniques-F.A. Davis (2012) https://www.researchgate.net/publication/40684089_The_Myth_of_Core_Stability |
Diğer Kaynaklar: | Colby, Lynn Allen_ Kisner, Carolyn - Therapeutic exercise. Foundations and techniques-F.A. Davis (2012) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensipleri ile fizyoterapi değerlendirme süreçlerini, temel unsurlarını ve yöntemsel uygulama prensiplerini tanımlar. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
2) Fizyoterapide değerlendirme ile ilgili toplanan bilgileri, akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda, analiz ederek klinik değerlendirme araç ve yöntemlerini sıralar. | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
3) Fizyoterapi yaklaşımlarının endikasyon, kontraendikasyon, yan etkilerini ve hizmet alana yönelik müdahale stratejilerini ve fonksiyonel yetersizlik ile baş edilmesinde kullanılan mekanizmaları olası müdahale yöntemlerini açıklar ve fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, uygular, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite-katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler. | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | ||||||||||
5) Fizyoterapi değerlendirmelerinden elde ettiği verilerle, bilgi okur yazarlığını, kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak yaptığı fizyoterapi tanılaması doğrultusunda birey odaklı fizyoterapi müdahale planını oluşturur ve uygular. | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
6) Hizmet alana, hastalık durumları dışında da sağlığın korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra, planladığı egzersiz programını uygular. | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
7) Fizyoterapi Rehabilitasyonla ilgili bilimsel araştırma önerisi geliştirerek sunar. | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
8) Fizyoterapi Rehabilitasyon hizmeti veren kurum/kuruluş/merkezlerin kurulması ve yönetilmesi sürecinde kalite standartları doğrultusunda mesleki klinik uygulamalara liderlik eder. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
9) Bir fizyoterapist olarak meslektaşları ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ekip içinde çalışır. | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
10) Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştiriyel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
11) Mesleki bilgi kaynaklarını ve fizyoterapi tekniklerini etkin kullanarak bilgiye ulaşır, olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sırasında biyopsikososyal bakış açısıyla hizmet alanların gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||
13) Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | ||||||||||
14) Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
15) Fizyoterapistlik kimliğini, bilincini, ve mesleki otonomisini koruyarak disiplinler arası işbirliği anlayışıyla sorumluluk alır. | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensipleri ile fizyoterapi değerlendirme süreçlerini, temel unsurlarını ve yöntemsel uygulama prensiplerini tanımlar. | 3 |
2) | Fizyoterapide değerlendirme ile ilgili toplanan bilgileri, akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda, analiz ederek klinik değerlendirme araç ve yöntemlerini sıralar. | 3 |
3) | Fizyoterapi yaklaşımlarının endikasyon, kontraendikasyon, yan etkilerini ve hizmet alana yönelik müdahale stratejilerini ve fonksiyonel yetersizlik ile baş edilmesinde kullanılan mekanizmaları olası müdahale yöntemlerini açıklar ve fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. | 3 |
4) | Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, uygular, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite-katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler. | 3 |
5) | Fizyoterapi değerlendirmelerinden elde ettiği verilerle, bilgi okur yazarlığını, kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak yaptığı fizyoterapi tanılaması doğrultusunda birey odaklı fizyoterapi müdahale planını oluşturur ve uygular. | 3 |
6) | Hizmet alana, hastalık durumları dışında da sağlığın korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra, planladığı egzersiz programını uygular. | 2 |
7) | Fizyoterapi Rehabilitasyonla ilgili bilimsel araştırma önerisi geliştirerek sunar. | 1 |
8) | Fizyoterapi Rehabilitasyon hizmeti veren kurum/kuruluş/merkezlerin kurulması ve yönetilmesi sürecinde kalite standartları doğrultusunda mesleki klinik uygulamalara liderlik eder. | |
9) | Bir fizyoterapist olarak meslektaşları ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ekip içinde çalışır. | 2 |
10) | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştiriyel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
11) | Mesleki bilgi kaynaklarını ve fizyoterapi tekniklerini etkin kullanarak bilgiye ulaşır, olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | 2 |
12) | Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sırasında biyopsikososyal bakış açısıyla hizmet alanların gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. | 2 |
13) | Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 |
14) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 1 |
15) | Fizyoterapistlik kimliğini, bilincini, ve mesleki otonomisini koruyarak disiplinler arası işbirliği anlayışıyla sorumluluk alır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 57 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |