MNG302 Human Resources Managementİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG302
Ders İsmi: İnsan Kaynakları Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, bir organizasyonda insan kaynakları yönetiminin (İKY) nasıl gerçekleştiğinin anlaşılmasını sağlamaktır. Ders, İK ile ilgili temel kavramları ve İK planlaması, iş analizi, işe alım ve seçim, performans yönetimi, ücret ve yan haklar, kariyer yönetimi, çalışan ilişkileri ve uluslararası İKY gibi İKY'nin temel işlevlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, İKY'deki güncel konular tartışılmaktadır. Bu amaçla, kursiyerin bu bilimsel arayış sonucunda insan kaynakları yönetimi konusunda yönetim becerileri ve farkındalığı kazanması ve bunu gerçek hayattaki iş durumları ve etkileşimleri ile ilişkilendirebilmesi hedeflenir. Buna paralel olarak, katılımcıların hem sözlü hem de yazılı iletişim becerilerinde daha yetkin iletişimciler olmaları önemlidir.
Dersin İçeriği: İnsan kaynakları yönetiminin tanımı ve kapsamı, iş dizaynı ve analizlerini içeren insan kaynakları planlaması, işe seçme ve yerleştirme, ücretlendirme, çalışanı geliştirme, işyeri sağlığı ve güvenliği, çalışan ilişkileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İKY ile ilgili temel kavramları bilmek ve İKY'yi tanımlamak.
2) İKY'nin organizasyonlardaki önemini ve rolünü anlamak.
3) İKY'nin ortaya çıkışını ve evrimini anlamak.
4) İKY yi kurumsal stratejiyle ilişkilendirmek. İK ile stratejik yönetim, rekabet ve rekabet avantajı arasındaki ilişkiyi anlamak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş / İKY'nin Tanımı ve Önemi, İKY'nin Belirleyicileri Fundamentals of HRM, DeCenzo, Robbins, and Verhulst, ilgili sayfalar
2) İKY'de Temel Kavramlar/ İKY'nin Ortaya Çıkışı ve Evrimi İlgili kitap bölümü
3) İşletme stratejisi ve İKY ppt
4) İş analizi ve iş tanımı İlgili kitap bölümü
5) İşe Alım / İşe Alım Kaynakları, İşe Alımda Kullanılan Teknikler ppt
6) İşgören seçimi Fundamentals of HRM, DeCenzo, Robbins, and Verhulst
7) Örnek vaka çalışması - tartışma Vaka
8) Ara sınav Test
9) Performans yönetimi Fundamentals of HRM, DeCenzo, Robbins, and Verhulst
10) Ücret yönetimi Fundamentals of HRM, DeCenzo, Robbins, and Verhulst
11) Eğitim ve geliştirme Fundamentals of HRM, DeCenzo, Robbins, and Verhulst
12) İşçi Sağlığı İş Güvenliği ppt
13) Uluslararası İKY Chapter 17 in Dessler
14) Grup ödev sunumları -
15) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Changing Nature of HRM, Dessler, G.
Fundamentals of HRM, DeCenzo, Robbins, and Verhulst

Diğer Kaynaklar: Changing Nature of HRM, Dessler, G.
Fundamentals of HRM, DeCenzo, Robbins, and Verhulst

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 1 1
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 3 3 3 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 1 3 3 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 1 1 1
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 2 2 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2 3 2 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 2 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1 3 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 1
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 43
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 13
Sunum / Seminer 1 8
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 24
Toplam İş Yükü 100