MNG206 Organizational Behaviorİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG206
Ders İsmi: Örgütsel Davranış
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ELİF ÇİÇEKLİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Gülsüm Gökgöz & Dr. Öğr. Üy. Elif Çiçekli
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı organizasyonlarda çalışanların davranışlarını anlamaktır. Ders, aşağıdaki amaçlara ulaşmak için tasarlanmıştır.
1. Öğrencilerin insan davranışının önemi konusunda anlayış geliştirmelerine yardımcı olmak
2. Öğrencileri, insanların farklı koşullar altında nasıl davrandıklarını tanımlamaları ve insanların neden bu şekilde davrandıklarını anlayacakları bilgi ile donatmak
3. Farklı örgütsel koşullarda uygun olacak liderlik davranışını ayırt edebilecekleri gerekli bilgiyi sağlamak
5. Öğrencilerin ilgili bilgileri sentezlemelerini ve işyeri memnuniyetini elde etmek ve örgütsel hedeflere ulaşmak için en mantıklı ve optimal yönetim tarzına yönelik seçenekleri değerlendirmelerini sağlamak
.
Dersin İçeriği: Örgütsel Davranış, organizasyonların etkililiğini artırmak için organizasyonlardaki insan davranışının incelenmesini içerir. Ders esas olarak kişiye (tutumlar; kişilik ve duygular; algılama ve bireysel karar verme; ve motivasyon), gruba (yani grup davranışı; çalışma ekipleri; örgütsel iletişim; liderlik; ve güç, politika ve çatışma) ve organizasyon (örgütsel kültür; ve toplumsal kültürün örgütsel davranış üzerindeki etkileri ve değişen çalışma ilkeleri ve bunun insan kaynakları üzerindeki etkileri). Derse kayıt olacak öğrenciler, Psikolojiye Giriş dersini daha önce aldıkları için, bireysel davranışla ilgili bazı konular içerik dışı bırakılmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İş tatmini ve motivasyon sağlayıcı uygulamaları açıklar
2) Çatışma çözümleme tekniklerini değerlendirir
3) İş yerinde güç ve politikayla ilgili temel sorunları anlar
4) Organizasyondaki liderlik davranışı ve ekip yönetimi ile ilgili ilişkiyi kurar
5) Örgüt kültürü ve ikliminin rolünü açıklar
6) Değişen iş dünyası koşullarında çalışan ve yönetici davranışlarını inceler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction: Organizational Behavior and Organizational Attitutes
2) Motivation Concepts
3) Motivation: From Concepts to Practice (G.Gökgöz)
4) Grup Davranışı
5) İş Yerinde Takımlar
6) Örgütsel İletişim
7) Liderlik: Temel Yaklaşımlar
8) Liderlik: Güncel Yaklaşımlar
9) Güç, Politika, Çatışma ve Müzakere
10) Örgüt Kültürü
11) Toplumsal Kültürün Örgütsel Davranış Üzerindeki Etkileri
12) İş Yaşamında Yeni Gelişmeler ve Örgütsel Davranışa Etkileri
13) Öğrenci Sunumları: Vaka Analizi
14) Öğrenci Sunumları: Vaka Analizi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Timothy A. Judge, Stephen P. Robbins, Organizational Behavior, 18th ed., Pearson Ltd, 2019
Diğer Kaynaklar: Lecturers' course notes
Öğretim üyelerinin ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 1 1 1 1 1 1
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 2 2 2 2 2 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 2 2 2 2 2 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 2 2
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 3
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 1 1 1 1 1 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 3 3 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 3 3 3 3 3 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 2 2 2 2 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 1 1 1 1 1 1
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 3
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 2
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 1
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Ödevler 5 10
Ara Sınavlar 7 21
Final 8 26
Toplam İş Yükü 113