İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG206 | ||||
Ders İsmi: | Örgütsel Davranış | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ELİF ÇİÇEKLİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Gülsüm Gökgöz & Dr. Öğr. Üy. Elif Çiçekli | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı organizasyonlarda çalışanların davranışlarını anlamaktır. Ders, aşağıdaki amaçlara ulaşmak için tasarlanmıştır. 1. Öğrencilerin insan davranışının önemi konusunda anlayış geliştirmelerine yardımcı olmak 2. Öğrencileri, insanların farklı koşullar altında nasıl davrandıklarını tanımlamaları ve insanların neden bu şekilde davrandıklarını anlayacakları bilgi ile donatmak 3. Farklı örgütsel koşullarda uygun olacak liderlik davranışını ayırt edebilecekleri gerekli bilgiyi sağlamak 5. Öğrencilerin ilgili bilgileri sentezlemelerini ve işyeri memnuniyetini elde etmek ve örgütsel hedeflere ulaşmak için en mantıklı ve optimal yönetim tarzına yönelik seçenekleri değerlendirmelerini sağlamak . |
Dersin İçeriği: | Örgütsel Davranış, organizasyonların etkililiğini artırmak için organizasyonlardaki insan davranışının incelenmesini içerir. Ders esas olarak kişiye (tutumlar; kişilik ve duygular; algılama ve bireysel karar verme; ve motivasyon), gruba (yani grup davranışı; çalışma ekipleri; örgütsel iletişim; liderlik; ve güç, politika ve çatışma) ve organizasyon (örgütsel kültür; ve toplumsal kültürün örgütsel davranış üzerindeki etkileri ve değişen çalışma ilkeleri ve bunun insan kaynakları üzerindeki etkileri). Derse kayıt olacak öğrenciler, Psikolojiye Giriş dersini daha önce aldıkları için, bireysel davranışla ilgili bazı konular içerik dışı bırakılmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İş tatmini ve motivasyon sağlayıcı uygulamaları açıklar 2) Çatışma çözümleme tekniklerini değerlendirir 3) İş yerinde güç ve politikayla ilgili temel sorunları anlar 4) Organizasyondaki liderlik davranışı ve ekip yönetimi ile ilgili ilişkiyi kurar 5) Örgüt kültürü ve ikliminin rolünü açıklar 6) Değişen iş dünyası koşullarında çalışan ve yönetici davranışlarını inceler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction: Organizational Behavior and Organizational Attitutes | |
2) | Motivation Concepts | |
3) | Motivation: From Concepts to Practice (G.Gökgöz) | |
4) | Grup Davranışı | |
5) | İş Yerinde Takımlar | |
6) | Örgütsel İletişim | |
7) | Liderlik: Temel Yaklaşımlar | |
8) | Liderlik: Güncel Yaklaşımlar | |
9) | Güç, Politika, Çatışma ve Müzakere | |
10) | Örgüt Kültürü | |
11) | Toplumsal Kültürün Örgütsel Davranış Üzerindeki Etkileri | |
12) | İş Yaşamında Yeni Gelişmeler ve Örgütsel Davranışa Etkileri | |
13) | Öğrenci Sunumları: Vaka Analizi | |
14) | Öğrenci Sunumları: Vaka Analizi |
Ders Notları / Kitaplar: | Timothy A. Judge, Stephen P. Robbins, Organizational Behavior, 18th ed., Pearson Ltd, 2019 |
Diğer Kaynaklar: | Lecturers' course notes Öğretim üyelerinin ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 2 | 2 | ||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 3 | |||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 3 |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 2 |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 1 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Ödevler | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 7 | 21 |
Final | 8 | 26 |
Toplam İş Yükü | 113 |