Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS016 | ||||
Ders İsmi: | Sosyal Medya Analitiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Seda Karateke | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı öğrencilere çeşitli sosyal medya platformlarından veri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Kursun sonunda öğrenciler sosyal medya analiz araçlarını kullanabilmeli, sosyal medya verilerinin iş kararları üzerindeki etkisini anlayabilmeli ve stratejik planlama için eyleme dönüştürülebilir öngörüler oluşturabilmelidir. |
Dersin İçeriği: | Sosyal medya, sosyal ağ siteleri, blog ve mikroblog kullanımı ve diğer çevrimiçi etkileşim ve içerik oluşturma biçimlerinin çoğalması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Sosyal medya analitiğinin temellerini anlamak 2) 2. Çeşitli sosyal medya platformlarından veri toplamak ve analiz etmek 3) 3. Sosyal medya analiz araçlarını verimli bir şekilde kullanmak 4) 4. Sosyal medya verilerini yorumlamak ve uygulanabilir iş öngörüleri oluşturmak 5) 5. Vaka çalışmaları yoluyla elde edilen bilgilerin gerçek dünya senaryolarına uygulanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sosyal Medya Analizine Giriş | |
2) | Sosyal Medya Platformlarına Genel Bakış | |
3) | Veri Toplama Teknikleri | |
4) | Veri Analizinin Temelleri | |
5) | Sosyal Medya Analizi Araçları | |
6) | Sosyal Medya Verilerinin Yorumlanması | |
7) | Eyleme Geçirilebilir İş İçgörüleri Oluşturma | |
8) | Ara sınav | |
9) | Sosyal Medya Verilerinin Görselleştirilmesine Giriş | |
10) | Görselleştirme Araçları | |
11) | Vaka Çalışması 1 | |
12) | Vaka Çalışması 2 | |
13) | Vaka Çalışması 3 | |
14) | Vaka Çalışması 4 | |
15) | İnceleme ve Özet | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. "Social Media Analytics: Techniques and Insights for Extracting Business Value Out of Social Media" - Matthew Ganis, Avinash Kohirkar 2. "Social Media: Strategies To Mastering Your Brand- Facebook, Instagram, Twitter and Snapchat" - David Kelly |
Diğer Kaynaklar: | 1. "The Art of Social Media: Power Tips for Power Users" - Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick 2. "Social Media ROI: Managing and Measuring Social Media Efforts in Your Organization" - Olivier Blanchard |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 1 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 2 | |||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 3 | |||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | |||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | ||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 3 | 1 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 1 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 83 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |