Ders Kodu: | MIM305 | ||||
Ders İsmi: | Koruma Kuramı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ERKAN KAMBEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Erkan KAMBEK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1) Korunması gerekli taşınmaz kültürel mirasın karşılaştığı sorunlar, nedenleri ve koruma çözümleri ile ilgili bilgilerin öğrenciye aktarılması 2) Öğrencilerin kültürel mirasın değerlerini ve sorunlarını anlaması 3) Öğrencilerin somut kültürel mirasın korunmasına yönelik mimari çözümlemeleri yapabilecek bilimsel yetkinliğe kavuşması 4) Öğrencilerin korunması gerekli kültürel miras için geliştirilen koruma projelerinin de birer tasarım problemi olduğunun farkına varması |
Dersin İçeriği: | Ders teorik anlatım ve uygulama bölümlerinden oluşmaktadır. Teori kısmında koruma kavramına ilişkin temel bilgilendirme ve uygulamalar üzerinden değerlendirmeler yapılmaktadır. Uygulama kısmında ise; korunması gerekli anıtsal bir kültürel mirasın mevcut durumunun çizim ve fotoğraflarla çözümlenmesi anlatılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlık alanına ait konularda gerekli teknik, estetik, kültürel alt yapıya sahip olma ve bunu meslek alanıyla ilişkilendirebilme 2) Koruma, kültür mirası, yenileme konularında bilgi ve bilinç sahibi olma 3) Meslek alanına yönelik araştırma yapabilme, analizler sonucu elde edilen verilerin tasarıma yansıtılması becerisini kazanma 4) Bireysel ve/veya grup olarak ve disiplinlerarası çalışmalarda sorumluluk alma özgüveni ve etkin olma becerisini kazanma 5) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisini kazanma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı, Koruma Kavramı ve Boyutları | |
2) | Teori: Koruma Kavramı ve Değerler; Uygulama: Yapı Çözümlemesi için çalışılacak kültür varlığının belirlenmesi | |
3) | Teori: Anıtsal Bina Türleri; Uygulama: Ölçüm teknikleri ve uygulanması | |
4) | Teori: Sitler, Uygulama: Ölçüm teknikleri ve uygulanması | |
5) | Teori: Geleneksel Ahşap Mimari; Uygulama: Ölçüm tekniklerinin uygulanması | |
6) | Teori: Geleneksel Kagir Mimari; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (plan krokilerinin alınması, çizilmesi ve atölye çalışması) | |
7) | Teori: Restorasyon Yöntemleri; Uygulama: Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (plan krokilerinin alınması, çizilmesi ve atölye çalışması) | |
8) | Teori: Restorasyon Yöntemleri; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (plan krokilerinin alınması, çizilmesi ve atölye çalışması) | |
9) | ARA SINAV-DEĞERLENDİRME | |
10) | Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (detay krokilerinin alınması, çizilmesi ve atölye çalışması) | |
11) | Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (detay krokilerinin alınması, çizilmesi ve atölye çalışması) | |
12) | Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (detay krokilerinin alınması, çizilmesi ve atölye çalışması) | |
13) | Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (tüm çalışmalar) | |
14) | Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (tüm çalışmalar) |
Ders Notları / Kitaplar: | Croci, C. (1998), The Conservation and Structural Restoration of Architectural Heritage, Southampton. Orbaşlı, A. (2008), Architectural Conservation. Principles and Practice, Oxford, Blackwell Publication. |
Diğer Kaynaklar: | Uluengin, F., Uluengin, B. Ve Uluengin, M.B., 2001, Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları. Yem, İstanbul. Madran, E., Özgönül, N., “Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması”, Ankara, Mimarlar Odası Yay., 2005 Ahunbay, Zeynep.Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayınları, 1996. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 46 |
Uygulama | 3 | 6 |
Arazi Çalışması | 5 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 108 |