MIM305 Koruma Kuramıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM305
Ders İsmi: Koruma Kuramı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Array TYYÇ:Array. Düzey QF-EHEA:Array EQF-LLL:Array. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ERKAN KAMBEK
Dersi Veren(ler): Dr. Erkan KAMBEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1) Korunması gerekli taşınmaz kültürel mirasın karşılaştığı sorunlar, nedenleri ve koruma çözümleri ile ilgili bilgilerin öğrenciye aktarılması
2) Öğrencilerin kültürel mirasın değerlerini ve sorunlarını anlaması
3) Öğrencilerin somut kültürel mirasın korunmasına yönelik mimari çözümlemeleri yapabilecek bilimsel yetkinliğe kavuşması
4) Öğrencilerin korunması gerekli kültürel miras için geliştirilen koruma projelerinin de birer tasarım problemi olduğunun farkına varması
Dersin İçeriği: Ders teorik anlatım ve uygulama bölümlerinden oluşmaktadır. Teori kısmında koruma kavramına ilişkin temel bilgilendirme ve uygulamalar üzerinden değerlendirmeler yapılmaktadır. Uygulama kısmında ise; korunması gerekli anıtsal bir kültürel mirasın mevcut durumunun çizim ve fotoğraflarla çözümlenmesi anlatılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlık alanına ait konularda gerekli teknik, estetik, kültürel alt yapıya sahip olma ve bunu meslek alanıyla ilişkilendirebilme
2) Koruma, kültür mirası, yenileme konularında bilgi ve bilinç sahibi olma
3) Meslek alanına yönelik araştırma yapabilme, analizler sonucu elde edilen verilerin tasarıma yansıtılması becerisini kazanma
4) Bireysel ve/veya grup olarak ve disiplinlerarası çalışmalarda sorumluluk alma özgüveni ve etkin olma becerisini kazanma
5) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisini kazanma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı, Koruma Kavramı ve Boyutları
2) Teori: Koruma Kavramı ve Değerler; Uygulama: Yapı Çözümlemesi için çalışılacak kültür varlığının belirlenmesi
3) Teori: Anıtsal Bina Türleri; Uygulama: Ölçüm teknikleri ve uygulanması
4) Teori: Sitler, Uygulama: Ölçüm teknikleri ve uygulanması
5) Teori: Geleneksel Ahşap Mimari; Uygulama: Ölçüm tekniklerinin uygulanması
6) Teori: Geleneksel Kagir Mimari; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (plan krokilerinin alınması, çizilmesi ve atölye çalışması)
7) Teori: Restorasyon Yöntemleri; Uygulama: Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (plan krokilerinin alınması, çizilmesi ve atölye çalışması)
8) Teori: Restorasyon Yöntemleri; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (plan krokilerinin alınması, çizilmesi ve atölye çalışması)
9) ARA SINAV-DEĞERLENDİRME
10) Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (detay krokilerinin alınması, çizilmesi ve atölye çalışması)
11) Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (detay krokilerinin alınması, çizilmesi ve atölye çalışması)
12) Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (detay krokilerinin alınması, çizilmesi ve atölye çalışması)
13) Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (tüm çalışmalar)
14) Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı; Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih (tüm çalışmalar)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Croci, C. (1998), The Conservation and Structural Restoration of Architectural Heritage, Southampton.
Orbaşlı, A. (2008), Architectural Conservation. Principles and Practice, Oxford, Blackwell Publication.
Diğer Kaynaklar: Uluengin, F., Uluengin, B. Ve Uluengin, M.B., 2001, Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları. Yem, İstanbul.
Madran, E., Özgönül, N., “Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması”, Ankara, Mimarlar Odası Yay., 2005
Ahunbay, Zeynep.Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayınları, 1996.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 46
Uygulama 3 6
Arazi Çalışması 5 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 6
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 15
Toplam İş Yükü 108