MED101 MED101(Basic and Clinical Integrated Course)İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED101
Ders İsmi: 1. Kurul(Temel ve Klinik Entegre Ders)
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
38
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HİKMET KOÇAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Aydın Özbek, Prof. Dr. Çağatay Acuner, Prof. Dr. Figen Kaymaz, Prof. Dr. M. Ayberk Kurt, Prof. Dr. Pınar Yurdakul Mesutoğlu, Prof. Dr. Rauf Onur Ek, Prof. Dr. Veysel Sabri Hançer, Doç. Dr. Muradiye Acar, Doç. Dr. Süreyya Bozkurt, Dr. Öğr. Üyesi Esma Nur Okatan, Dr. Öğr. Üyesi İlknur Dursun, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Taha Demirbaş, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Köylü, Dr. Öğr. Üyesi Caner Geyik, Dr. Öğr. Üyesi Deniz Sertel Şelale, Dr. Öğr. Üyesi Denizhan Karış, Dr. Öğr. Üyesi Esma Nur Okatan, Dr. Öğr. Üyesi Hakan Darıcı, Dr. Öğr. Üyesi İsmet Demirtaş, Dr. Öğr. Üyesi Murat Ekremoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Öncü Akgül, Dr. Öğr. Üyesi Öykü Gönül Geyik, Dr. Öğr. Üyesi Siğnem Eyüboğlu, Dr. Öğr. Üyesi Sinan Şermet, Dr. Öğr. Üyesi Tayyibe Bardakçı, Dr. Öğr. Üyesi Yemliha Yıldız
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel ve Klinik Entegre dersin sonunda organizmanın önemli biyolojik yapıları, işleyişleri ve metabolik süreçlerine ilişkin, anatomi, biyofizik, biyokimya, fizyoloji, histoloji, embriyoloji, mikrobiyoloji ile ilgili temel bilgileri kavrayabilmesi, tıp tarihini açıklayabilmesi, tıp eğitimleri boyunca alacakları derslere temel oluşturacak bilgi ve hekimlik becerilerinin kazanılması amaçlanmaktadır.
Temel ve Klinik Entegre Ders Kapsamındaki Kurullarının Amaçları:
Tıbbi Bilimlere Giriş I kurulu sonunda organizma için önemli ve fonksiyonel yapılar olan, suyun biyofizik ve biyokimyasal özellikleri, vücut tampon sistemlerin işleyişi, genom organizasyonu ve organellerin görevleri, amino asitlerin biyolojik fonksiyonları, proteinlerin yapısal özellikleri ve çeşitliliklerini ile ilgili bilgi, temel laboratuvar becerileri ile mesleki tutum formasyonu kazandırılması amaçlanmaktadır.
Tıbbi Bilimlere Giriş-II kurulu sonunda canlı organizmalarda membranların yapısı ve taşıma sistemleri, biyokimyasal olaylarda rol alan makromoleküllerden nükleik asitlerin yapıları, metabolizması ile enzimlerin, vitaminlerin özellikleri ve biyolojik fonksiyonları, hücre, doku ve organ ilişkisinin tanımlanması, tıbbi genetik tanımları konularında bilgiler ile hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimi ve etik değerleri konularında bilgi, konular ilişkili laboratuvar becerileri ile mesleki tutum formasyonu kazandırılması amaçlanmaktadır.
Tıbbi Bilimlere Giriş -III kurulu sonunda organizmanın enerji ihtiyacı ile ilgili karbonhidratların yapı, fonksiyon, metabolizma olayları ile enerji oluşum mekanizmaları, kalıtımın genel kuralları ve mekanizmasına ilişkin bilgilerin kazandırılması, tıbbi terminoloji kuralları ve etimolojinin önemini, kaynaştırmanın nasıl yapıldığını ve kaynaştırma biçimlerini, çoğul yapabilmeyi kavramış olması amaçlanmaktadır.
Pasif Hareket Sistemi kurulu sonunda, pasif hareket sistemi anatomisi, işlevlerinin biyomekanik ve biyofiziksel özellikleri, temel dokuların histolojisi ile organizmanın önemli makromolekülleri olan yağların temel yapı, fonksiyonu ile metabolizmasının kimyasal reaksiyonlarını bir bütün içinde değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Aktif Hareket Sistemi kurulu sonunda, kas dokusunun histolojisi ve anatomisi hakkında genel bilgileri, dokuların inervasyonu ve beslenmesini, üst ekstremite anatomik yapıları ve kliniğini, meme anatomisi ve fossa axillaris ile plexus brachialis, alt ekstremite anatomik yapılarını ve kliniğini, yüz ve boyun bölgelerindeki anatomik yapılar ve kliniğini, kasların fizik yasalarına göre çalışma prensiplerini kineziyolojik, biyomekanik, biyofiziksel özelliklerini ve fizyolojisini öğrenmiş olması amaçlanmaktadır.
Mikroorganizma-Kan-İmmün Sistem kurulu sonunda, kan ve immun sistem hücre ve organlarının fizyolojisi, lenfoid sistemin histolojisi ve mikroorganizmaların sınıflandırılması, yapıları, simbiyotik ilişkileri ve immün sistemin işleyişinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dikey Koridor-1 Toplumla Temas Kurulu sonunda öğrencilerin kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmesi, kariyer gelişimini planlayabilmesi ve kendi başarımını değerlendirebilmesi için fırsatlar yaratmak amacıyla sağlık hizmetlerinin topluma katkısı ve önemi hakkındaki farkındalığının gelişmesi amaçlanmaktadır.
Dikey Koridor-2 Tıpta İnsan Bilimleri Kurulu sonunda öğrencilerin sinema sanatı aracılığıyla tıbbın insani ve sosyal yönlerine dair iç görü kazanmaları, etik konularda farkındalık kazanmaları, bağımlılığın ne olduğunu ve çeşitlerini anlamaları ve bağımlılık konusunda farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dikey Koridor-3 Bilimle İlk Temas (Bilime Merhaba) Kurulu sonunda öğrencilerin bilimsel kaynak, çalışma ortamları, veri, analiz ve etkin bilimsel iletişim becerisi alanlarında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır.
Mesleki beceri eğitimleri ile öğrencilere, maket ve mankenler üzerinde çalışma ortamı sağlamak, klinik eğitime geçmeden önce hastalarla sağlıklı iletişim kurabilme ve tekrarlanan uygulamalar ile temel hekimlik becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Teorik dersler: Tıbbi Biyoloji, Tıbbi Biyokimya, Biyofizik, Fizyoloji, Anatomi, Histoloji ve Embriyoloji, Tıbbi Genetik, Mikrobiyoloji ve İmmünoloji, Tıp Tarihi ve Deontoloji, Tıp Eğitimi, Laboratuvar Uygulamaları, Mesleki Beceri Uygulamaları, Dikey Koridor 1,2 ve 3 aktiviteleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tıbbi terminoloji kuralları, özelliklerini tanıyabilmeli, lokomotor sistem anatomisinin pasif ve aktif bileşenlerinin yapı, fonksiyon ve klinik ilişkilerini sayabilir.
2) Organizmanın temel yapı taşlarını, metabolik öneme sahip makromoleküllerin yapı ve organizasyon yollarını ilişkilendirebilir.
3) Hücre yapısını, genom organizasyonunu ve ilişkili mekanizmaları anlatabilir.
4) Biyofiziğin temel kavramlarını, tıptaki yerini ve kullanım alanlarını tanımlayabilir
5) Membranın fizyolojik işlevlerini ve kan fizyolojisini açıklayabilir
6) Genetik kavramı ve kalıtım materyali ifadesini tanımlayabilir
7) Temel doku tiplerini ve özelliklerini sınıflayabilmeli, bu dokuların embriyolojik gelişimlerini tanımlayabilmeli, yapı işlev ilişkisini kurabilir
8) İmmün sistemin genel işleyişini açıklayabilmeli ve İmmün sistem hücre ve organlarının yapısını işlevle ilişkilendirebilir
9) Klinik mikrobiyolojideki temel kavramları açıklayabilir
10) Mikroorganizmaların temel özelliklerini ve sınıflandırılmasını listeleyebilir
11) Tarih boyunca tıptaki gelişmeleri, hekimlik ve sağlık kurumları ile ilgili bilgileri sayabilmeli, tıptaki paradigma değişimlerini anlatabilir
12) Temel laboratuvar ekipmanlarını tanıyabilmeli, temel teknikleri sayabilir
13) Sağlık hizmeti sunumuna temel oluşturacak mesleki becerileri uygulayabilir
14) Medikal/paramedikal bir konuyu araştırarak topluluk içinde sunabilir
15) Temel laboratuvar kurallarına, güvenliğine ve biyolojik materyalle çalışma ilkelerine uygun tutum ve davranışları sergileyebilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) TIP EĞİTİMİ- Ders Programı-Yönerge ve Yönetmelik Tanıtımı DEKANLIK-Açılış, Sunum Teknikleri, Dönem I Koordinatörlüğü-Kurul tanıtımı Teorik: TIP TARİHİ-Tıp Tarihine Giriş, Tarih Öncesi ve Erken Yüksek Kültürlerde Tıp (Mezopotamya ve Mısır), Eski Hint ve Çin Medeniyetlerinde Tıp, Antik Yunan Tıbbı, İskenderiye ve Antik Roma Tıbbı, Bizans ve Orta çağ İslam Tıbbı, BİYOFİZİK- Biyofiziğe Giriş TIBBİ BİYOLOJİ- Prokaryotik ve Ökaryotik Hücrelerin Yapısal ve Ortak Özellikleri, MESLEKİ BECERİ UYGULAMASI- Mikroskop Kullanabilme Becerisi Ders notları
2) Tıbbi Bilimlere Giriş-I Teorik: TIP TARİHİ- Selçuklu ve Osmanlılarda Tıp, Batı Orta çağı ve Rönesans Tıbbı TIBBİ BİYOLOJİ-Laboratuvar Ekipmanları ve Mikroskop Tanıtımı, Hücre Membranı, Genom Yapısına Genel Bakış I-II, İnsan Genomu ve Organizasyonu, Çekirdek Yapı ve Organizasyonu, Kromozomların Genel Yapı ve İşlevleri I-II TIBBİ BİYOKİMYA- Suyun Yapısı ve İyonizasyonu I-II, Asit-Baz, pH, pK Kavramları I-II BİYOFİZİK- Biyofiziğin Temel Prensipleri, Canlı Yapıların Biyofiziksel Özellikleri, Suyun Biyofiziksel Özellikleri ve Organizmadaki Rolü. FİZYOLOJİ- İnsan Vücudunun İşlevsel Organizasyonu ve İç Ortamın Kontrolü. Laboratuvar: TIBBİ BİYOLOJİ- Laboratuvar Ekipmanlarının Tanıtımı ve Prokaryot ve Ökaryot Hücrelerin İncelenmesi Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 ,Erken Klinik Temas Toplumla Temas, Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-2 (Tıpta İnsan Bilimleri), Film Etkinliği Ders notları
3) Teorik: TIP TARİHİ- On Yedinci ve On Sekizinci Yüzyıl Batı Tıbbı, On Dokuzuncu ve Yirminci Yüzyıl Batı Tıbbı TIBBİ BİYOLOJİ- Çekirdek Yapı ve Organizasyonu, Lizozomun Yapı ve İşlevi TIBBİ BİYOKİMYA- Tampon Sistemler, Amino Asitlerin Yapı ve Kimyasal Özellikleri, Peroksizomların Yapı ve İşlevi BİYOFİZİK- Vücut Sıvıları, Karakteristik Özellikleri ve Tayin Yöntemleri, Hücre İçi Elektriksel Ortam, Sulu Çözeltiler, Tampon Sistemleri Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-2 (Tıpta İnsan Bilimleri) Film Etkinliği Ders notları
4) Teorik: TIBBİ BİYOLOJİ- Mitokondrinin Yapı ve İşlevi, Golgi Aygıtının Yapı ve İşlevi, Hücre İskeleti I-II TIBBİ BİYOKİMYA- Amino Asitlerin Yapısı, Kimyasal Özellikleri ve Peptit Bağı Oluşumu I-II, Proteinlerin Üç Boyutlu Yapısı, Proteinlerin Sınıflandırılması, Fibröz Proteinler, Globüler Proteinler BİYOFİZİK- Biyomoleküllerin Yapısal ve Fonksiyonel Özelliklerini Belirleyen Biyofiziksel Özellikler, Termodinamik ve Gibbs Serbest Enerjisi Laboratuvar: TIBBİ BİYOKİMYA- Spektrofotometre Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas, Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas,Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-2 (Tıpta İnsan Bilimleri) Film Etkinliği, Film Etkinliği Sonrası Tartışma Oturumu Ders notları
5) Teorik: ÖĞRENCİ SUNUMU- KURUL SONU DEĞERLENDİRME-KURUL SONU SINAVI Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-2 (Tıpta İnsan Bilimleri) Film Etkinliği Ders notları
6) KURUL TANITIMI- Tıbbi Bilimlere Giriş-II, TIBBİ BİYOLOJİ- Hücre-Hücre Bağlantıları ve Adhezyon Molekülleri I-II, Sitoplazma ve Nükleus Arasında Moleküllerin Taşınması, Hücre içi Molekül Taşınması I-II-III, Hücre Bölünmesi: Mitoz-Mayoz I-II, FİZYOLOJİ-İyon Kanalları, İyon Kanallarından Geçiş, Transport Sistemleri I-II, BİYOFİZİK- Hücre Membran Yapısı ve Fonksiyonlarının Biyofiziksel Özellikleri, Membranda Taşınımın Biyofiziksel Özellikleri, İyon Kanalları, Voltaj Kenetleme Yöntemi, Elektrik ve Biyoelektrik Potansiyelleri TIBBİ BİYOKİMYA- Enzimlerin Genel Özellikleri ve Sınıflandırılması I-II, Enzim Aktivitesi ve Kinetik I-II, Enzim Aktivitesinin Düzenlenmesi MESLEKİ BECERİ UYGULAMASI- El yıkama becerisi, Sargı-Bandaj Uygulayabilme Ders notları
7) Teorik: BİYOFİZİK- Membran Potansiyelinin Oluşumu Nernst Denge Potansiyeli ve Goldman Hodgkin Katz Denklemleri I-II,Membran Potansiyelinin Hücre Biyolojisi Üzerine Etkileri, Aksiyon Potansiyelinin İyonik Temelleri I-II, Elektrik Akımlarının Doku Üzerindeki Etkileri, Elektrik Akımının Biyolojik Etkileri, Pflüger Yasalar FİZYOLOJİ- Membran Potansiyeli, Aksiyon Potansiyelinin Yayılışı, Uyarılma I-II, Sinaptik İleti, TIBBİ TIBBİ BİYOLOJİ-Hücre Siklusu ve Kontrolü I-II, TIBBİ BİYOKİMYA- Vitaminlerin Genel Özellikleri, Yağda Çözünen Vitaminler I-II Laboratuvar: TIBBİ BİYOLOJİ- Mitoz ve Mayoz Bölünme Mesleki Beceri Uygulaması- Sargı-Bandaj Uygulayabilme, Servikal Collar (Boyunluk) Uygulayabilme Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-2 (Tıpta İnsan Bilimleri) Film Etkinliği Ders notları
8) Teorik: TIBBİ GENETİK- Tıbbi Genetiğe Giriş, Genetik Kavramlar TIBBİ BİYOKİMYA- Suda Çözünen Vitaminler I-II, Pürin Bazlarının Sentezi, Pirimidin Bazlarının Sentezi, Pürin ve Pirimidin Yıkımı ve Nükleotid Metabolizmasıyla ilgili Bozuklukları, TIBBİ BİYOLOJİ- DNA ve RNA’ nın Yapısı ve Özellikleri I-II, Epigenetik Mekanizmalar I-II, DNA Replikasyonu HİSTOLOJİ- Hücre ve Doku, Histolojik Teknikler I-II BİYOFİZİK- Kronaksi, Reobaz, İnsanda Doğru Akımlarla Uyarma, Cerrahi Galvanizm, Proteinlerin Fonksiyonel Yapısı ve Biyofiziksel Özellikleri, Enzim Kinetiğinin Biyofiziksel Özellikleri Laboratuvar: TIBBİ BİYOKİMYA- Enzim Aktivitesinin Ölçümü Mesleki Beceri Uygulaması- Servikal Collar (Boyunluk) Uygulayabilme Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-2 (Tıpta İnsan Bilimleri) Film Etkinliği Ders notları
9) Teorik: TIBBİ BİYOLOJİ- Ökaryotik Transkripsiyon I-II, FİZYOLOJİ- , TIBBİ BİYOKİMYA-Pürin ve Pirimidin Yıkımı ve Nükleotid Metabolizmasıyla İlgili Bozukluklar Laboratuvar: TIBBİ BİYOLOJİ- DNA Eldesi MESLEKİ BECERİ UYGULAMASI- Hava Yolundaki Yabancı Cismi Çıkarmaya Yönelik İlk Yardım Yapabilme Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-2 (Tıpta İnsan Bilimleri) Film Etkinliği Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
10) Teorik: ÖĞRENCİ SUNUMU- KURUL SONU DEĞERLENDİRME- KURUL SONU SINAVI Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-2 (Tıpta İnsan Bilimleri) Film Etkinliği Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
11) KURUL TANITIMI- Tıbbi Bilimlere Giriş-III, TIBBİ BİYOKİMYA- Karbonhidratların Yapı ve Sınıflandırılması, Oligosakkaritler, Polisakkaridlerin Yapı ve Özellikleri, Karbonhidrat Metabolizmasına Giriş: Sindirimi ve Emilim I-II TIBBİ BİYOLOJİ- Genetik Kod ve Translasyon, Gen İfadesinin Kontrolü I-II ANATOMİ- Anatomiye Giriş I-II, Tıbbi Terminolojiye Giriş, Latince İsimler ve Çekimleri I-II, Latince Sıfatlar ve Çekimleri I-II, TIBBİ GENETİK- Kalıtımın Genel Kuralları I-II, Tek Gen Kalıtım Şekilleri, Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-2 (Tıpta İnsan Bilimleri) Film Etkinliği Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
12) Teorik: TIBBİ BİYOLOJİ- Hücre Ölümü I-II, Mutasyon ve Saptama Yöntemleri, DNA Tamir Mekanizmaları TIBBİ BİYOKİMYA-Glikoliz ve Sitrik Asit Siklüsü I-II, Pentoz- Fosfat Yolu I-II, Glukoneogenez, Glikojen Metabolizması, Karbonhidrat Metabolizmasının Regülasyonu ANATOMİ- Tıbbi Terminolojide Ön Ekler, Tıbbi Terminolojide Son Ekler, Tıbbi Terminolojide Kısaltmalar, Sayılar ve Renkler TIBBİ GENETİK- Mendele Uymayan Kalıtım Mekanizmaları MESLEKİ BECERİ UYGULAMASI- Glukometre ile Kan Şekeri Ölçümü Yapabilme ve Değerlendirebilme Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-2 (Tıpta İnsan Bilimleri) Film Etkinliği Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
13) Teorik: TIBBİ BİYOKİMYA- Biyoenerjetik ve Enerji Oluşumu, Elektron Transport Zinciri, Oksidatif Fosforilasyon ve Kontrolü TIBBİ BİYOLOJİ- Hücrelerarası Haberleşme, Hücre İçi Haberci Sistemleri I-II, BİYOFİZİK- Canlılarda Enerji Akımı, Biyoenerjetik ve Termodinamik Kanunlar I-II, Oksidatif Stres Laboratuvar: TIBBİ BİYOKİMYA- Karbonhidrat Analiz Yöntemleri MESLEKİ BECERİ UYGULAMASI- Glukometre ile Kan Şekeri Ölçümü Yapabilme ve Değerlendirebilme Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-2 (Tıpta İnsan Bilimleri) Film Etkinliği Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
14) ÖĞRENCİ SUNUMU-KURUL SONU DEĞERLENDİRME- KURUL SONU SINAVI Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
15) I. YARIYIL SONU FİNAL SINAVI -
16) KURUL TANITIMI- Hareket Sistemi-I (Pasif HS) Teorik: HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Epitel Doku I-IV, Bağ Doku I-II, Kıkırdak Histolojisi ANATOMİ- Temel Anatomik Terimler, Pozisyon, Plan ve Eksenler, Kemikler Hakkında Genel Bilgiler I-II, Anatomide Hareketle İlgili Terimler, Eklemler Hakkında Genel Bilgiler I-II, Columna Vertebralis, Sternum ve Costa Kemikleri I-II TIBBİ BİYOKİMYA- Lipidlerin Temel Yapısı ve Sınıflandırması I,II, Laboratuvar: HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ DİJİLAB1- Örtü Epiteli, Bez Epiteli Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
17) Teorik: ANATOMİ- Columna vertebralis, sternum ve costa kemikleri III, Üst Ekstremite Kemikleri I-II, Kemik Histolojisi III, Üst ekstremite eklemleri I, Üst ekstremite eklemleri II TIBBİ BİYOKİMYA- Diyetle Alınan Lipitlerin Metabolik Süreci, Trigliseritler Fosfolipitler Glikolipitler Steroidlerin Kimyasal Özellikleri I, HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Bağ Doku II-III, Kıkırdak Histolojisi BİYOFİZİK- Kemik Dokusunun Biyomekanik ve Biyofiziksel Özellikleri Özellikleri I-II, Laboratuvar: ANATOMİ LAB1- Columna vertebralis, sternum ve costa kemikleri HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ DİJİLAB1- Bağ Dokusu, Kemik, Kıkırdak Dokuları, Örtü Epiteli , Bez Epiteli Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
18) Teorik: ANATOMİ- Alt Ektremite Kemikleri I, Alt Ektremite Kemikleri II, Alt Ektremite Kemikleri III, Alt Ektremite Eklemleri I-II, TIBBİ BİYOKİMYA- Trigliseritler Fosfolipitler Glikolipitler Steroidlerin Kimyasal Özellikleri II, Diyetle Alınan Lipitlerin Metabolik Süreci, Lipoprotein Metabolizması I-II, Yağ Asidi ve Trigliserit Metabolizması, Lipoliz, BİYOFİZİK-Tıbbi Görüntüleme Yöntemlerinin Biyofiksel Temelleri Laboratuvar: ANATOMİ LAB 3. Üst ekstremite eklemleri, Alt ekstremite kemikleri, HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Kemik, Kıkırdak Dokuları Ders notları
19) Teorik: ANATOMİ- Kafatası kemikleri (neurocranium) I-II, Kafatası kemikleri (splanchnocranium), TIBBİ BİYOKİMYA- Keton Cisimleri Sentezi ve Kullanımı, Yağ Asidi Sentezi Kolesterol ve steroid metabolizması I-II, Proteinlerin sindirimi ve emilimi I-II, Laboratuvar: TIBBİ BİYOKİMYA DİJİLAB-Lipidler ANATOMİ-Alt ekstremite eklemleri; Kafatası kemikleri (neurocranium); Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
20) Teorik: ANATOMİ-Kafatası Kemikleri (splanchnocranium) II, Kafatası Bütünü İç-Dış Yüz ve Antropolojik Noktalar I-II, TIBBİ BİYOKİMYA Amino asitlerden azotun uzaklaştırılması ve Üre siklüsü I-II, ÖĞRENCİ SUNUMU Laboratuvar: ANATOMİ- Kafatası kemikleri (splanchnocranium), TIBBİ BİYOKİMYA- Protein Analizi Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
21) Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri KURUL SONU SINAVI -
22) KURUL TANITIMI- Aktif Hareket Sistemi (Aktif HS) ANATOMİ- Kaslar Hakkında Genel Bilgiler I-II-III, Omuz ve Kolun Ön ve Arka Bölgeleri. Pektoral Bölge I-II-III HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ- Kas Doku I-II, FİZYOLOJİ-İskelet Kasının Kasılması I-II, BİYOFİZİK- Postüre Etki Eden Fiziksel Kuvvetler ve İnsan Vücudunda Kaldıraç İşlevi Laboratuvar: HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Kas Dokuları Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
23) Teorik: ANATOMİ- Meme Anatomisi ve Fossa Axillaris Plexus Brachialis I-II-III, Ön Kol Ön Bölgesi ve Fossa Cubiti I-II, Önkol Arka Bölgesi, El Anatomisi I-II, Karın Arka Duvarı, Plexus Lumbosacralis I-II, Karın Ön Duvarı, Canalis Inguinalis ve Inguinal Herniler I-II, FİZYOLOJİ- iskelet Kasının Uyarılması: Sinir-Kas İletimi ve Uyarılma-Kasılma Eşleşmesi I-II, Düz Kasın Uyarılması ve Kasılması I Laboratuvar: ANATOMİ- Yüzeyel sırt kasları, Omuz ve kolun ön ve arka bölgeleri. Pektoral bölge, Ön Kol Ön ve Arka Bölgesi ve Fossa Cubiti ve El Anatomisi Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
24) Teorik: ANATOMİ- Uyluğun Anteromedial Bölgeleri (canalis adductorius, trigonum femorale) I-II, Gluteal Bölge, Uyluğun Posterolateral Bölgeleri ve Fossa Poplitea I-II, Bacak Anatomisi I-II, Ayak Anatomisi I-II FİZYOLOJİ-Düz Kasın Uyarılması ve Kasılması II, BİYOFİZİK-İnsan Vücudunun Biyomekanik Özellikler, Kas Kasılmasının Biyofiziği, Kasta Isı Üretimi ve Hill'in Isı Deneyleri I-II Laboratuvar: ANATOMİ- Karın arka duvarı ve plexus lumbosacralis; Karın Ön Duvarı, Canalis Inguinalis ve Inguinal Herniler; Uyluğun Anteromedial Bölgeleri (canalis adductorius, trigonum femorale), Gluteal Bölge, Uyluğun Posterolateral Bölgeleri ve Fossa Poplitea Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
25) Teorik: ANATOMİ- Yüz Anatomisi ve SCALP, Parotis Bölgesi I-II, Temporal Bölge, Fossa Pterygopalatina ve Fossa Infratemporalis I-II, Boyun Ön ve Yan Bölgeleri I-II-III, Suboksipital Bölge ve Derin Sırt Kasları BİYOFİZİK-Bileşik Aksiyon Potansiyeli ve Elektromiyografi I-II Laboratuvar: ANATOMİ - Bacak ve Ayak Anatomisi; Yüz anatomisi ve SCALP, Parotis bölgesi, Temporal bölge, Fossa pterygopalatina ve fossa infratemporal, Boyun Ön ve Yan Bölgeleri Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
26) Teorik: ÖĞRENCİ SUNUMU- KURUL SONU DEĞERLENDİRME Laboratuvar: ANATOMİ- Suboksipital Bölge ve Derin Sırt Kasları Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
27) KURUL SONU SINAVI Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri -
28) KURUL TANITIMI- Mikroorganizma-Kan-İmmün Sistem HİSTOLOJİ- Gametogenez I-II, Fertilizasyon ve Gelişimin 1. Haftası I-II, İmplantasyon ve Gelişimin 2. Haftası I-II, MİKROBİYOLOJİ- Mikrobiyolojiye Giriş I-II, Bakterilerin Genel Özellikleri I-II, Bakteri Genetiği I-II, Bakterilerin Üretilmesi I, İMMÜNOLOJİ- İmmünolojiye Giriş-İmmün Sistemin Yapı ve Bileşenleri (Antijen ve Antikor) I-II Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
29) Teorik: HİSTOLOJİ-İmplantasyon ve Gelişimin 2. Haftası I-II, Gelişimin 3. haftası I-II, 4-8. haftalar ve Fetal Dönem I-II FİZYOLOJİ- Kanın Fizyolojik Özellikleri, Kan Grupları, Kanın Pıhtılaşması, Eritrositler I-II, Lökositler MİKROBİYOLOJİ- Bakterilerin Üretilmesi I-II, Bakteri Metabolizması I-II, Hastalıkta ve Sağlıkta Mikrobiyota I-II, Virusların Genel Özellikleri Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
30) Teorik: HİSTOLOJİ- Plasenta ve Fetal Zarlar I-II, Kas İskelet Sistemi Gelişimi I-II, Kan Dokusu I-II, Hematopoietik organlar ve Hematopoez I-II, MİKROBİYOLOJİ- Mantarların Genel Özellikleri, Parazitlerin Genel Özellikleri, Sterilizasyon, Dezenfeksiyon ve Antisepsi I-II, FİZYOLOJİ- Alyuvarlar, Anemi ve Polisitemi I-II, Kan Grupları; Transfüzyon; Doku ve Organ Transplantasyonu, Hemostaz ve Kanın Pıhtılaşması I-II, Vücudun Enfeksiyonlara Direnci I-II Laboratuvar: HCT MİKROBİYOLOJİ- Laboratuvar Güvenliği ve Mikroskobi Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
31) ÖĞRENCİ SUNUMU-KURUL SONU DEĞERLENDİRME Laboratuvar: FİZYOLOJİ- Hematopoietik Organlar ve Kan Dokusu Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri Ders notları
32) KURUL SONU SINAVI Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Toplumla Temas Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-3 (Bilimsel Yaklaşım) Araştırma Yöntemleri -
33) II. YARIYIL SONU FİNAL SINAVI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ANATOMİ:
-Fonksiyonel Anatomi-Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi (Doğan Taner)
-Anatomi 1. cilt (Kaplan Arıncı-Alaittin Elhan)
-Gray's Anatomy (Susan Standring)
-Atlas of Human Anatomy (Frank H. Netter)
-İnsan Anatomisi Atlası (Johannes Sobotta)
It is recommended that students come by reading the lecture notes on skill practices. Besides;
1.Gray's Anatomy (Susan Standring)
2.Atlas of Human Anatomy (Frank H. Netter)
3.Atlas of Anatomy-Head and Neuroanatomy (THIEME)
4.Atlas of Human Anatomy (Johannes Sobotta)

FİZYOLOJİ:
-İnsan Fizyolojisi (TFBD) İstanbul Tıp Kitabevi Yayınları 2020
-Fizyoloji (Berne & Levy)
-Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi
-Lippincott Görsel Anlatımlı Fizyoloji
Öğrencilerin beceri uygulamalarına ilişkin ders notlarını okuyarak gelmeleri önerilir.
PHYSIOLOGY :
-Physiology (Berne & Levy)
-Ganong’s Medical Physiology
-Lippincott Illustrated Reviews: Physiology
-Human physiology An integrated approach, (Silverthorn)
BİYOFİZİK:
-Biyofizik Yöntemler Biyolojik Etkiler Önlemler, Prof. Dr. Hamza Esen ve Prof. Dr. Ferhan Esen, Hacettepe Taş Yayınları, 2017.
-Biyofizik, Prof. Dr. Ferit Pehlivan, 8. Baskı, Pelikan Yayınları, 2015.
-Bütünleştirilmiş Molekülsel ve Hücresel Biyofizik, Valeria Raicu ve Aurel Popescu, Çeviri editörü: Prof. Dr. Rüstem Nurten, İstanbul Medikal Yayınları, 2014.
-Temel Biyofizik Cilt I: Mekanik, Prof. Dr. İsmail Günay, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2014.
-Biophysics Demystified, Daniel Goldfarb, 3Mc Graw Hill Publications, 2011.
-Biyofizik Ders Kitabı, Editör Prof. Dr. Şefik Dursun, İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4890, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayın No: 278, 2010.
-Biyofiziğe Giriş, Osman Ziya Sayhan, Evrim Kitapevi, 2010.
-Biyomedikal Fizik; Gürbüz Çelebi; Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi; 2008.
-Physics for Scientists and and Engineers, Raymond A. Serway and John W. Jewett, 6th Edition, Thomson Brooks/Cole, 2004
BIOPHYSICS:
-Integrated Molecular and Cellular Biophysics, Valeria Raicu, Aurel Popescu, Springer, 2008
-Biophysics Demystified, Daniel Goldfarb, 3Mc Graw Hill Publications, 2011
-Biophysics: A Physiological Approach, Patrick F. Dillon, Cambridge University Press, 2008
-Physics for Scientists and and Engineers, Raymond A. Serway and John W. Jewett, 6th Edition, Thomson Brooks/Cole, 2004
-Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, Guyton AC, Hall JE, 12nd Edition, Elsevier Inc, 2012
BİYOKİMYA:
- Gürdöl F.: Tıbbi Biyokimya, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017
-Harvey R., FerrierD.: Çeviri edit. Ulukaya E. Lippincott Biyokimya 5. Baskı, 2014
-Murray, Bender, Weil, Botham, Kennely, Rodwell: Çeviri .Edit. Prof. Dr. Gül Güner Akdoğan, Prof.Dr. Biltan Ersöz, Prof. Dr. Nevbahar Turgan
-Harper'ın Biyokimyası, 1. baskı, 2015
-David L. Nelson, Michael M.Cuy. Lehninger Principles of Biochemistry fifth edition, W.H. Freeman and Company New York, 2008
-Biochemistry (Lippincott Illustrated Reviews Series), Denise Ferrier
-Lehninger Principles of Biochemistry, David L. Nelson
-Biochemistry For Dummies, John T. Moore
BIOCHEMISTRY:
-Ferrier D.: Lippincott Illustrated Reviews: Biochemistry 7th edition, 2017
-Murray, Bender, Weil, Botham, Kennely, Rodwell: Harper's Illustrated Biochemistry, 31e, 2018
-David L. Nelson, Michael M.Cuy. Lehninger Principles of Biochemistry fifth edition, W.H. Freeman and Company New York, 2008
-David L. Nelson, Lehninger Principles of Biochemistry, 2012
-John T. Moore, Biochemistry For Dummies 2nd Edition
Diğer Kaynaklar: ANATOMİ:
-Fonksiyonel Anatomi-Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi (Doğan Taner)
-Anatomi 1. cilt (Kaplan Arıncı-Alaittin Elhan)
-Gray's Anatomy (Susan Standring)
-Atlas of Human Anatomy (Frank H. Netter)
-İnsan Anatomisi Atlası (Johannes Sobotta)
It is recommended that students come by reading the lecture notes on skill practices. Besides;
1.Gray's Anatomy (Susan Standring)
2.Atlas of Human Anatomy (Frank H. Netter)
3.Atlas of Anatomy-Head and Neuroanatomy (THIEME)
4.Atlas of Human Anatomy (Johannes Sobotta)

FİZYOLOJİ:
-İnsan Fizyolojisi (TFBD) İstanbul Tıp Kitabevi Yayınları 2020
-Fizyoloji (Berne & Levy)
-Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi
-Lippincott Görsel Anlatımlı Fizyoloji
Öğrencilerin beceri uygulamalarına ilişkin ders notlarını okuyarak gelmeleri önerilir.
PHYSIOLOGY :
-Physiology (Berne & Levy)
-Ganong’s Medical Physiology
-Lippincott Illustrated Reviews: Physiology
-Human physiology An integrated approach, (Silverthorn)
BİYOFİZİK:
-Biyofizik Yöntemler Biyolojik Etkiler Önlemler, Prof. Dr. Hamza Esen ve Prof. Dr. Ferhan Esen, Hacettepe Taş Yayınları, 2017.
-Biyofizik, Prof. Dr. Ferit Pehlivan, 8. Baskı, Pelikan Yayınları, 2015.
-Bütünleştirilmiş Molekülsel ve Hücresel Biyofizik, Valeria Raicu ve Aurel Popescu, Çeviri editörü: Prof. Dr. Rüstem Nurten, İstanbul Medikal Yayınları, 2014.
-Temel Biyofizik Cilt I: Mekanik, Prof. Dr. İsmail Günay, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2014.
-Biophysics Demystified, Daniel Goldfarb, 3Mc Graw Hill Publications, 2011.
-Biyofizik Ders Kitabı, Editör Prof. Dr. Şefik Dursun, İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4890, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayın No: 278, 2010.
-Biyofiziğe Giriş, Osman Ziya Sayhan, Evrim Kitapevi, 2010.
-Biyomedikal Fizik; Gürbüz Çelebi; Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi; 2008.
-Physics for Scientists and and Engineers, Raymond A. Serway and John W. Jewett, 6th Edition, Thomson Brooks/Cole, 2004
BIOPHYSICS:
-Integrated Molecular and Cellular Biophysics, Valeria Raicu, Aurel Popescu, Springer, 2008
-Biophysics Demystified, Daniel Goldfarb, 3Mc Graw Hill Publications, 2011
-Biophysics: A Physiological Approach, Patrick F. Dillon, Cambridge University Press, 2008
-Physics for Scientists and and Engineers, Raymond A. Serway and John W. Jewett, 6th Edition, Thomson Brooks/Cole, 2004
-Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, Guyton AC, Hall JE, 12nd Edition, Elsevier Inc, 2012
BİYOKİMYA:
- Gürdöl F.: Tıbbi Biyokimya, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017
-Harvey R., FerrierD.: Çeviri edit. Ulukaya E. Lippincott Biyokimya 5. Baskı, 2014
-Murray, Bender, Weil, Botham, Kennely, Rodwell: Çeviri .Edit. Prof. Dr. Gül Güner Akdoğan, Prof.Dr. Biltan Ersöz, Prof. Dr. Nevbahar Turgan
-Harper'ın Biyokimyası, 1. baskı, 2015
-David L. Nelson, Michael M.Cuy. Lehninger Principles of Biochemistry fifth edition, W.H. Freeman and Company New York, 2008
-Biochemistry (Lippincott Illustrated Reviews Series), Denise Ferrier
-Lehninger Principles of Biochemistry, David L. Nelson
-Biochemistry For Dummies, John T. Moore
BIOCHEMISTRY:
-Ferrier D.: Lippincott Illustrated Reviews: Biochemistry 7th edition, 2017
-Murray, Bender, Weil, Botham, Kennely, Rodwell: Harper's Illustrated Biochemistry, 31e, 2018
-David L. Nelson, Michael M.Cuy. Lehninger Principles of Biochemistry fifth edition, W.H. Freeman and Company New York, 2008
-David L. Nelson, Lehninger Principles of Biochemistry, 2012
-John T. Moore, Biochemistry For Dummies 2nd Edition

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Program Kazanımları
1) Temel ve klinik bilimlerden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edinmiş olduğu bilgi, beceri, tutum ve davranışları, yeterlikler biçiminde bütünleştirerek, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, akılcı, etkin, hasta ve kendisi dahil çalışan sağlığını göz önünde bulunduran, kalite standartlarına uygun, güvenli sağlık hizmeti sunumu için kullanır. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. 1 1 3
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. 1 2 1 1 1 2 1
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışır. 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1
5) Sağlık hizmet sunumunda, hem sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, hem de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. 1 2 2 1 1
6) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. 2 3 3 1 3 2 2 3 3 2 2 2
7) Mesleğini yürütürken, hastanın bütünlüğünü, mahremiyetini ve onurunu gözeterek, etik ve ahlaki ilkeler, hak ve yasal sorumluluklar ve iyi hekimlik uygulamaları çerçevesinde yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlarla görevlerini ve yükümlülüklerini yerine getirir. 1 3
8) Mesleki uygulamalarındaki kendi performansını, duygular, bilişsel özellikler ve davranışlar bakımından değerlendirir ve geliştirir.
9) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
10) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile iş birliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
11) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
12) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. 1
13) Sağlık hizmeti sunumu sırasında, sağlık ekibi içinde, örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
14) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, yürütme, değerlendirme süreçlerinde, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
15) Birlikte sağlık hizmeti sunduğu ekibin içinde, diğer sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkında olarak olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenmek üzere uygun davranışlar gösterir.
16) Mesleki uygulamalarında, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
17) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar dahil hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
18) Koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı ve yakınlarını karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
19) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve elde ettiği sonuçları ve /veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
20) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır, eleştirel değerlendirir ve klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
21) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. 3
22) Bireysel çalışma ve öğrenme süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. 3
23) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
24) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik bilimlerden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edinmiş olduğu bilgi, beceri, tutum ve davranışları, yeterlikler biçiminde bütünleştirerek, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, akılcı, etkin, hasta ve kendisi dahil çalışan sağlığını göz önünde bulunduran, kalite standartlarına uygun, güvenli sağlık hizmeti sunumu için kullanır. 1
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. 3
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışır. 1
5) Sağlık hizmet sunumunda, hem sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, hem de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. 1
6) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
7) Mesleğini yürütürken, hastanın bütünlüğünü, mahremiyetini ve onurunu gözeterek, etik ve ahlaki ilkeler, hak ve yasal sorumluluklar ve iyi hekimlik uygulamaları çerçevesinde yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlarla görevlerini ve yükümlülüklerini yerine getirir. 2
8) Mesleki uygulamalarındaki kendi performansını, duygular, bilişsel özellikler ve davranışlar bakımından değerlendirir ve geliştirir. 2
9) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. 1
10) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile iş birliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. 2
11) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
12) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
13) Sağlık hizmeti sunumu sırasında, sağlık ekibi içinde, örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
14) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, yürütme, değerlendirme süreçlerinde, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
15) Birlikte sağlık hizmeti sunduğu ekibin içinde, diğer sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkında olarak olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenmek üzere uygun davranışlar gösterir.
16) Mesleki uygulamalarında, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. 1
17) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar dahil hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
18) Koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı ve yakınlarını karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
19) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve elde ettiği sonuçları ve /veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
20) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır, eleştirel değerlendirir ve klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. 1
21) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
22) Bireysel çalışma ve öğrenme süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
23) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
24) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 10
Ödev 3 % 5
Sunum 1 % 5
Kurul 6 % 40
Final 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 2 2 745 749
Laboratuvar 6 2 2 98 612
Uygulama 6 2 2 6 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 2 2 253 257
Sunum / Seminer 1 12 2 12 26
Ödevler 2 0 10 10 40
Ara Sınavlar 6 1 1 15 102
Final 2 1 1 20 44
Toplam İş Yükü 1890