İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM204 | ||||
Ders İsmi: | Mobilya ve Mekan | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Hatice Işıl Uysal, İbrahim Emre Gündoğdu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimari üretim birimi olarak detayın teknolojik ve skenografik bir olgu olarak ele alınması; malzeme, yapma& görme biçimi, sistem yaklaşımı, biçimlendirme ve mekânsallık ilişkileri üzerinden çok boyutlu olarak tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Derste mimari detay konusu çalışılmakta ve tartışılmaktadır. Eleman birleşimlerinden sistemlere, imalat ve montaj yöntemlerinden mekânsallığa farklı ölçeklerdeki mimari yaklaşım detaylarına yakından bakılmaktadır. Kuramsal anlatımlar, mimari örnekler, sınıf içi uygulamalar, araştırma ve çizim ödevleriyle detay çözümlemeleri, seçimleri, üretimleri yapılmaktadır. Ders kapsamında malzeme; detay yaklaşımına bağlı bir konu olarak ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimari detay çözümlemeleri ve üretimleri yapabilme 2) Mimari detay üretimi sürecinde çözümleyici ve eleştirel bir yaklaşıma sahip olma 3) Mimari detaya; tasarım kriterleri, malzeme performansı, üretim biçimi, uygulama yöntemi bilgilerinin birleştiği tasarım birimi olarak yaklaşma 4) Sistem detayı ve nokta detay oluşturmak üzere gerekli bilgiyi tespit edebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders strüktürü, içeriği ve işleyişinin paylaşılması, Detay Düşüncesi (seminer) | |
2) | Madde, Biçim ve Biçimlendirme (seminer) | |
3) | Yüzey ve Mekân (seminer) | |
4) | Yüzey ve Katman (seminer) | |
5) | Bileşen ve Eleman (seminer) | |
6) | Mimari Detay Örnekleri / detay çözümleme | |
7) | Bileşen ve Eleman (seminer) | |
8) | 1. detay projesi teslimi (Ara sınav haftası) | |
9) | Mimari Detay Örnekleri / detay çözümleme ve üretme | |
10) | Mimari Detay Örnekleri / detay çözümleme ve üretme | |
11) | Mimari Detay Örnekleri / detay çözümleme ve üretme, 2. detay projesi teslimi | |
12) | Mimari Detay Örnekleri / detay çözümleme ve üretme | |
13) | Mimari Detay Örnekleri / detay çözümleme ve üretme | |
14) | Mimari Detay Örnekleri / detay çözümleme ve üretme | |
15) | 3. detay projesi teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | *Frampton, K. (1995). Studies in tectonic culture: The poetics of construction in nineteenth and twentieth century architecture. MIT Press. *Frascari, M. (1984). The tell-the-tale detail. K. Nesbitt (Editör), Theorizing a new agenda for architecture: An anthology of architectural theory 1965-1995 (s. 500-514). Princeton Architectural Press. *Picon, A. (2019). Mimarlığın maddiliği (A. Tümertekin, Çev.). Janus Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | *Frampton, K. (1995). Studies in tectonic culture: The poetics of construction in nineteenth and twentieth century architecture. MIT Press. *Frascari, M. (1984). The tell-the-tale detail. K. Nesbitt (Editör), Theorizing a new agenda for architecture: An anthology of architectural theory 1965-1995 (s. 500-514). Princeton Architectural Press. *Picon, A. (2019). Mimarlığın maddiliği (A. Tümertekin, Çev.). Janus Yayıncılık. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | 3 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | 3 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | 2 | |||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | 3 | 1 | 3 | |||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | 2 | 1 | 1 | 3 | ||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | 3 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | 2 | 1 | ||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | 2 |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | 2 |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | 2 |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | 2 |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | 3 |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | 3 |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | 2 |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | 3 |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | 3 |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | 2 |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | 1 |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 3 | % 90 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 28 |