HIR208 Tüketim Toplumu ve Reklamcılıkİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve Reklamcılık(Yandal)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR208
Ders İsmi: Tüketim Toplumu ve Reklamcılık
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): PROF.DR. PEYAMİ ÇELİKCAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı Bu dersin amacı bir pazarlama aracı olarak reklamın gelişimini tüketim kültürünün oluşumu çerçevesinde incelemek ve reklam-toplum ilişkilerini analiz etmektir.
Dersin İçeriği: Tüketim kültürünün oluşum süreci reklamın bir pazarlama aracı olarak gelişimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1- Öğrencilerendüstrileşmeyledeğişentoplumsaldüzenianlayabilir.
2) 2- Öğrenciler tüketim kültürünün oluşumunu anlayabilir.
3) 3- Öğrencilerserbest zaman etkinlikleriiçindekitlemediasınınegemenliğinianlayabilir.
4) 4- Reklamıngelişiminiveetkilerinianlayabilir.
5) 5- Reklamın türlerini anlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Endüstrileşme ve değişen toplumsal düzen
2) Serbest zaman mücadelesi
3) Kültür Endüstrisinin gelişimi
4) Kültür Endüstrisinin gelişimi
5) Sınav I
6) Kitle medyasının gelişimi
7) Reklamın gelişimi
8) Reklam ve Tüketim Kültürü
9) Reklam ve Tüketim Kültürü
10) SINAV II
11) Reklam ve Toplum
12) Reklam Türleri
13) Dijital Medya, Dijital Toplum
14) Dijital Medya, Dijital Toplum
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Ömer Aytaç, Boş Zaman Üzerine Kuramsal Yaklaşımlar, FÜSBD, 2002.
• Peyami Çelikcan, Müziği Seyretmek, Yansıma Yayınları, 1996.
• Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, 2015.
• Jean Baudrillard, Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları, 2002.
Diğer Kaynaklar: • Nazife Güngör, İletişim-Kuram-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2011.
• Erol Mutlu, İletişim Sözlüğü, Ütopya Yayınları, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 2 7
Ara Sınavlar 4 12
Final 3 12
Toplam İş Yükü 115