Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR208 | ||||
Ders İsmi: | Tüketim Toplumu ve Reklamcılık | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | PROF.DR. PEYAMİ ÇELİKCAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Bu dersin amacı bir pazarlama aracı olarak reklamın gelişimini tüketim kültürünün oluşumu çerçevesinde incelemek ve reklam-toplum ilişkilerini analiz etmektir. |
Dersin İçeriği: | Tüketim kültürünün oluşum süreci reklamın bir pazarlama aracı olarak gelişimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1- Öğrencilerendüstrileşmeyledeğişentoplumsaldüzenianlayabilir. 2) 2- Öğrenciler tüketim kültürünün oluşumunu anlayabilir. 3) 3- Öğrencilerserbest zaman etkinlikleriiçindekitlemediasınınegemenliğinianlayabilir. 4) 4- Reklamıngelişiminiveetkilerinianlayabilir. 5) 5- Reklamın türlerini anlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Endüstrileşme ve değişen toplumsal düzen | |
2) | Serbest zaman mücadelesi | |
3) | Kültür Endüstrisinin gelişimi | |
4) | Kültür Endüstrisinin gelişimi | |
5) | Sınav I | |
6) | Kitle medyasının gelişimi | |
7) | Reklamın gelişimi | |
8) | Reklam ve Tüketim Kültürü | |
9) | Reklam ve Tüketim Kültürü | |
10) | SINAV II | |
11) | Reklam ve Toplum | |
12) | Reklam Türleri | |
13) | Dijital Medya, Dijital Toplum | |
14) | Dijital Medya, Dijital Toplum | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Ömer Aytaç, Boş Zaman Üzerine Kuramsal Yaklaşımlar, FÜSBD, 2002. • Peyami Çelikcan, Müziği Seyretmek, Yansıma Yayınları, 1996. • Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, 2015. • Jean Baudrillard, Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları, 2002. |
Diğer Kaynaklar: | • Nazife Güngör, İletişim-Kuram-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2011. • Erol Mutlu, İletişim Sözlüğü, Ütopya Yayınları, 2011. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 3 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 3 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 3 |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 3 |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 3 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 3 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | 2 |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 2 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 2 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 2 | 7 |
Ara Sınavlar | 4 | 12 |
Final | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü | 115 |