HIR206 Kurumsal İletişimİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR206
Ders İsmi: Kurumsal İletişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Arzu KIZBAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Communicating that there is a management process within the framework of the basic principles of Corporate Communication.
Dersin İçeriği: Bu derste, kurumsal iletişime yönelik temel kavramlar ve paydaşlarla gerçekleştirilen iletişim çalışmaları örneklerle aktarılacaktır. Kurumsal iletişim kurumun misyon ve vizyonun önderliğinde, kurumun işleyişi aşamasında, kurumu oluşturan bölüm ve öğeler arasında motivasyonu, bilgi akışını değerlendirmeyi, eğitimi, karar almayı ve denetimi sağlamak amacıyla süreci belli kurallar çerçevesinde koordine eden yönetim biçimidir. Bu bağlamda kurumsal iletişim yönetimi, kurumsal yönetimin gereklerini yerine getirmedeki en önemli araçlardan biridir. Bu derste kurumsal iletişimin önemi, kurumsal iletişim içinde yer alan kurumsal kimlik, kurumsal kişilik, kurumsal imaj, kurumsal itibar ve kurumsal sosyal sorumluluk projeleri çerçevesinde analiz edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kurumsal iletişim ve ilgili temel kavramları açıklar.
2) Kurumsal iletişimle ilgili iletişim faaliyetlerini sınıflandırır.
3) Kurumsal iletişimi oluşturan temel iletişim türlerini açıklar.
4) Kurumsal iletişimin farklı alanlarla ilişkilerini yorumlar.
5) Farklı paydaşlara yönelik kurumsal iletişim çalışmalarında göz önünde bulundurulması gereken noktaları yorumlar.
6) Başarılı kurumsal iletişim faktörlerini açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Ders planının aktarılması
2) Kurumsal iletişimin kavramsal çerçevesi: Kurumsal iletişimin pazarlama, reklam, pazarlama iletişimiyle karşılaştırılması
3) Kurumsal iletişimcinin görev tanımı, Kişisel İmaj
4) Kurum kültürü, kurum kimliği, kurumsal marka, kurum imajı, kurumsal itibar
5) Çalışanlarla İlişkiler ve İç İletişim Yönetimi
6) Kurumsal Reklam ve Sponsorluk
7) Kriz İletişimi
8) Ara Sınav
9) Kurumsal İletişimde Paydaşlık Anlayışı
10) Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim
11) Proje Sunumları
12) Proje Sunumları
13) Genel Değerlendirme
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kadıbeşegil, Salim (2007), Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, İstanbul: MediaCat
Diğer Kaynaklar: Akıncı Vural (2013) Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim, İletişim Yayınları
Argenti, Paul (2007), Corporate Communication
Elden, Müge ve Yeygel, Sinem (2006), Kurumsal Reklamın Anlattıkları, İstanbul: Beta
Kazancı, Metin (2007), Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler
Uzunoğlu, Ebru v.d.(2009), İnternet Çağında Kurumsal İletişim, İstanbul: Say
Göztaş, Aylin (2012) Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Seçkin Yayıncılık
Peltekoğlu Balta, Filiz (2009), Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 3 3 2 3
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 3 3 3 3
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 3 3 3 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 2 2 3 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2 3 2 3
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2 2 3 3
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 3 3 3 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2 2 3 3
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2 2 2 3
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 1 2 1 3
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 3 2 3 3
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2 2 2 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2 2 3 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2 2 2 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 3
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 3
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 3
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 3
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 3
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 3
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 3
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 3
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 9 27
Proje 6 18
Ara Sınavlar 4 12
Final 5 15
Toplam İş Yükü 114