HIR101 Halkla İlişkilere Girişİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve Reklamcılık(Yandal)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR101
Ders İsmi: Halkla İlişkilere Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Ruken Özgül Kılanç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: I. Halkla İlişkiler temel kavramlarına, Halkla İlişkilerin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak.
II. Halkla İlişkiler uzmanlarının değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak.
III. Halkla İlişkilerin diğer alanlarla ilişkisini yönetme becerisi kazandırmak.
IV. Kurumsal İletişim Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Bu ders, ilk dönemdeki lisans öğrencileri için halkla ilişkiler çalışmalarının anahtar kavramları ile tasarlanmış bir giriş dersidir. Ders, İletişim Kavramı süreç ve öğeleri, Halkla İlişkilerin tanımı ve iletişimle etkileşimi, Halkla İlişkilerin tarihsel gelişimi, Halkla İlişkiler yaklaşımları ve karşılaştırması, Halkla İlişkilerin diğer alanlarla ilişkisi, Halkla İlişkiler modelleri, Halkla İlişkiler süreci ve aşamaları, Halkla İlişkiler Uzmanlarının görev ve sorumlulukları, Kurum Kimliği, Kurum İmajı, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sponsorluk ve Etik konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halkla İlişkiler temel kavramlarına hâkim olarak, Halkla İlişkilerin gelişimini kavrayarak günümüzle ilişkisini kurar.
2) Değişen teknoloji ve diğer şartlara göre ilgili tüm iletişim çalışmalarını geliştirirerek yönetir.
3) Halkla İlişkilerin diğer alanlarla ilişkisini bütünleşik olarak yönetir.
4) Bir Halkla İlişkiler Uzmanı olarak, edindiği kuramsal bilgileri sektörde uygulayacağı İletişim Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim Kavramı, İletişim Süreci ve Öğeleri
2) Halkla İlişkilerin Tanımı ve İletişimle Etkileşimi
3) Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi- Öğrenci Çalışmaları I
4) Halkla İlişkiler Yaklaşımları ve Karşılaştırması
5) Halkla İlişkilerin Diğer Alanlarla İlişkisi
6) Halkla İlişkiler Modelleri I- Öğrenci Çalışmaları II
7) Halkla İlişkiler Modelleri II
8) Halkla İlişkiler Süreci Aşamaları
9) Kurum Kimliği
10) Kurum İmajı-Öğrenci Çalışmaları III
11) Kurumsal Sosyal Sorumluluk
12) Sponsorluk
13) Öğrenci Çalışmaları ve Sunumları
14) Halkla İlişkiler ve Etik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: FİLİZ BALTA PELTEKOĞLU, HALKLA İLİŞKİLER NEDİR, BETA YAYINLARI, 2007.
RUKEN ÖZGÜL KILANÇ, HALKLA İLİŞKİLER VE ETKİNLİK YÖNETİMİ, KRİTER YAY., 2014.
JUDİTH LAZAR, İLETİŞİM BİLİMİ, ÇEV. CENGİZ ANIK, VADİ YAYINLARI, ANKARA
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Sunum 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 3 84
Sunum / Seminer 1 3 3 6
Ödevler 3 2 3 15
Final 1 20 1 21
Toplam İş Yükü 126