Gıda Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | GTE204 | ||||
Ders İsmi: | Süt Teknolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. CANSU AĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör.Cansu AĞAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sütün bileşimi ve kimyasal yapısı, çiğ süt kalitesi, süt ürünleri (içme sütü, peynir, yoğurt, tereyağı, süttozu,dondurma) teknolojisinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sütün tanımı ve çeşitleri, sütün kimyasal bileşimi, sütün yapısını etkileyen faktörler; süt bileşenlerinin fizikokimyası ve teknolojik açıdan önemi, sütün pıhtılaşma mekanizmaları, süt mikrobiyolojisi, süt işletmelerinde sanitasyon ve süt ürünlerinde kullanılan starter kültürler; çiğ sütün toplanması, çiğ süte uygulanan ön işlemler, içme sütü teknolojisi, koyulaştırılmış süt, süt tozu, yoğurt, peynir, tereyağı ve dondurma üretim teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünya ve Türkiye süt sanayisi hakkında bilgi sahibi olur. 2) Süt bileşimi ve süt işleme tekniklerini bilir. 3) Süt ürünleri proses aşamalarını bilir. 4) Süt ve ürünleri konusunda gıda güvenliği ve gıda katkı maddeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dünya ve Türkiye’de süt endüstrisi | |
1) | ||
2) | Çiğ sütün bileşimi | |
3) | Çiğ süt kalitesi, sütün sağılması ve işletmeye nakli | |
4) | Süt sanayinde temel prosesler | |
5) | Süt sanayinde temel prosesler | |
6) | Pastörize süt teknolojisi | |
7) | UHT süt teknolojisi | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Condensed milk and milk powder technology | |
10) | Yoğurt teknolojisi | |
11) | Peynir teknolojisi | |
12) | Peynir teknolojisi | |
13) | Tereyağ teknolojisi | |
14) | Dondurma teknolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Metin, M. (2009). Süt Teknolojisi. Sütün Bileşimi ve İşlenmesi. Ege Üniversitesi Basımevi. Üçüncü, M. (2010). Süt ve Mamülleri Teknolojisi. Meta Basım. |
Diğer Kaynaklar: | Çeşitli kitaplardan derlenmiş ders notları kullanılacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
4) Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
5) Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
7) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
8) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
9) Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
10) Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
13) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. | 3 |
2) | Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. | 3 |
3) | Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. | 3 |
4) | Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. | 3 |
5) | Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. | 2 |
6) | Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. | 3 |
7) | Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | 3 |
8) | Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | 3 |
9) | Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. | 3 |
10) | Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | 3 |
12) | Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | 2 |
13) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 5 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Laboratuvar | 14 | 3 | 1 | 56 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 | ||||
Final | 1 | 14 | 14 | ||||
Toplam İş Yükü | 122 |