Gıda Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | GTE211 | ||||
Ders İsmi: | Gıda Endüstrisi Makineleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. CANSU AĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Cansu AĞAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gıda muhafaza ve işleme sistemleri ile bunlarla ilgili makinelerin işleyişinin kavranması. |
Dersin İçeriği: | Hammadde Hazırlık Makineleri, Tartma, Taşıma ve İletim Ekipmanları, Gıda Ön İşlemleri, Sınıflandırma, Gıdaların Korunmasında Isıl İşlemler ve Isı İşlem Ekipmanları, Mikrodalga Uygulamaları, Kurutma İşlemleri ve Kurutma Ekipmanları, Evaporasyon İşlemleri, Soğutma/Dondurma Sistemleri, Gıdaların Soğutularak/Dondurularak Muhafazası. Ayırma, Yıkama, Filtrasyon, Santrifügasyon, Taşıma Sistemleri, Değirmenler, Presler, Evaporatör, Dehidratörler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hammadde hazırlık makineleri, tartma, taşıma ve iletim ekipmanlarını bilir. 2) Ön işlem basamaklarını kavrar. 3) Sınıflandırma ekipmanlarını öğrenir, karıştırma ve homojenizasyon ekipmanlarını kavrar, ısıl işlem makineleri ve buharlaştırıcılar hakkında bilgi sahibidir. 4) Kurutma ekipmanlarını tanır, hava çıkarıcılar ve koku alıcılar hakkında bilgi sahibidir, kondensör ve mikrodalga ısıtma sistemlerini öğrenir. 5) Boyut küçültme, pres ve kesme makinelerini öğrenir, yıkama doldurma ve kaplama makineleri hakkında bilgi sahibidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Boyut küçültme makineleri | |
1) | Gıda endüstrisinde temel işlemler, tartma ve ölçme aletleri ve taşıma ve iletim düzenleri | |
1) | Yıkama, doldurma ve kapama makineleri | |
2) | Tartma ve ölçme aletleri, taşıma ve iletim düzenleri, yıkama makineleri | |
3) | Ön işlemler, yıkama, ayıklama, sap ayırma, kabuk soyma, çekirdek çıkarma, üretim makinelerine giriş | |
4) | Sınıflama ilkeleri, elek sistemleri, filtrasyon ve santrifügasyon, seperatörler | |
5) | Karıştırma makineleri ve homojenizatörler | |
6) | Isıl işlem makine ve ekipmanları, evaporatörler | |
7) | Evaporatörler, ısı değiştiriciler | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Kurutma işlemi ve dehidrasyon | |
10) | Deaeratörler, deodorizatörler | |
11) | Kondensörler, mikrodalgalı ısıtıcılar | |
12) | Boyut küçültme makineleri | |
13) | Presler ve kesme makineleri | |
14) | Yıkama, doldurma ve kapama makineleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Saldamlı İ., Saldamlı E. (2004). Gıda Endüstri Makineleri. Savaş Kitap ve Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | Çeşitli kitaplardan derlenmiş ders notları kullanılacaktır. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
3) Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
4) Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
6) Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
7) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
9) Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
10) Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
11) Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
13) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. | 2 |
2) | Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. | 2 |
3) | Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. | 2 |
4) | Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. | 3 |
5) | Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. | 2 |
6) | Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. | 2 |
7) | Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | 3 |
8) | Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | 2 |
9) | Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. | 3 |
10) | Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | 3 |
12) | Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | 2 |
13) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 18 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 9 | 9 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 14 | 14 | ||||
Toplam İş Yükü | 75 |