ELL308 Foreign Language Teaching Materialsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL308
Ders İsmi: Yabancı Dil Öğretim Materyali
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. DENİZ YILDIZ
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere Materyallerin tanımı, tarihsel yaklaşımlar, materyal geliştirme prensipleri, materyal geliştirmeyi etkileyen faktörler, materyal değerlendirme kriterleri geliştirme, materyal seçimi, materyal adapte etme, materyal geliştirme hakkında bilgi vermeyi amaçlar
Dersin İçeriği: Materyallerin tanımı, tarihsel yaklaşımlar, materyal geliştirme prensipleri, materyal geliştirmeyi etkileyen faktörler, materyal değerlendirme kriterleri geliştirme, materyal seçimi, materyal adapte etme, materyal geliştirme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yabancı dil öğretme yöntemleri ile malzeme geliştirme yaklaşımlarını değerlendirebilme
2) Programın amacı ve öğrencilerin gereksinimlerine göre malzeme değerlendirebilme ölçütü geliştirebilme
3) Programın amacı ve öğrencilerin gereksinimlerine göre malzeme değerlendirebilme
4) Programın amacı ve öğrencilerin gereksinimlerine göre malzeme uyarlayabilme
5) Programın amacı ve öğrencilerin gereksinimlerine göre malzeme geliştirebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction
2) Introduction
3) Syllabus and ELT Materials Nation and Macalister, 2010, Chapter I Graves, 1996, Chapter 2 Long and Doughty, 2011, Chapter 17 McDonough & Shaw, 2005, Chapter 4
4) Materials Evaluation Byrd, 2002 Tomlinson, 2011, Chapter 1 Tomlinson, 2011, Chapter 8 Işık, 2013
5) Materials Evaluation Projects
6) Materials Evaluation Projects
7) Materials Adaptation Graves, 2000, Chapter 9 McDonough & Shaw, 2005, Chapter 5
8) Materials Adaptation Projects
9) Materials Adaptation Projects
10) Materials Development Graves, 2000, Chapter 4 Graves, 2000, Chapter 8 McDonough & Shaw, 2005, Chapter 3 Tomlinson, 2011, Introduction
11) Materials Development Harwood, 2010, Chapter 4 Long and Doughty, 2011, Chapter 18 Long and Doughty, 2011, Chapter 19
12) Materials Development Projects Blueprint
13) CALL Harwood, 2010, Chapter 3 Long and Doughty, 2011, Chapter 20 Tomlinson, 2011, Chapter 5
14) Materials Development Projects

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Coursebook pdf will be sent
Diğer Kaynaklar: Coursebook pdf will be sent

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3 3 3 3 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur.
6) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
7) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. 3 3 3 3 3
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3 3 3 3 3
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. 3 3 3 3 3
12) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
13) Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur.
6) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
7) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. 3
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. 3
12) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
13) Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 5
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 126