İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL308 | ||||
Ders İsmi: | Yabancı Dil Öğretim Materyali | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. DENİZ YILDIZ | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere Materyallerin tanımı, tarihsel yaklaşımlar, materyal geliştirme prensipleri, materyal geliştirmeyi etkileyen faktörler, materyal değerlendirme kriterleri geliştirme, materyal seçimi, materyal adapte etme, materyal geliştirme hakkında bilgi vermeyi amaçlar |
Dersin İçeriği: | Materyallerin tanımı, tarihsel yaklaşımlar, materyal geliştirme prensipleri, materyal geliştirmeyi etkileyen faktörler, materyal değerlendirme kriterleri geliştirme, materyal seçimi, materyal adapte etme, materyal geliştirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yabancı dil öğretme yöntemleri ile malzeme geliştirme yaklaşımlarını değerlendirebilme 2) Programın amacı ve öğrencilerin gereksinimlerine göre malzeme değerlendirebilme ölçütü geliştirebilme 3) Programın amacı ve öğrencilerin gereksinimlerine göre malzeme değerlendirebilme 4) Programın amacı ve öğrencilerin gereksinimlerine göre malzeme uyarlayabilme 5) Programın amacı ve öğrencilerin gereksinimlerine göre malzeme geliştirebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction | |
2) | Introduction | |
3) | Syllabus and ELT Materials Nation and Macalister, 2010, Chapter I Graves, 1996, Chapter 2 Long and Doughty, 2011, Chapter 17 McDonough & Shaw, 2005, Chapter 4 | |
4) | Materials Evaluation Byrd, 2002 Tomlinson, 2011, Chapter 1 Tomlinson, 2011, Chapter 8 Işık, 2013 | |
5) | Materials Evaluation Projects | |
6) | Materials Evaluation Projects | |
7) | Materials Adaptation Graves, 2000, Chapter 9 McDonough & Shaw, 2005, Chapter 5 | |
8) | Materials Adaptation Projects | |
9) | Materials Adaptation Projects | |
10) | Materials Development Graves, 2000, Chapter 4 Graves, 2000, Chapter 8 McDonough & Shaw, 2005, Chapter 3 Tomlinson, 2011, Introduction | |
11) | Materials Development Harwood, 2010, Chapter 4 Long and Doughty, 2011, Chapter 18 Long and Doughty, 2011, Chapter 19 | |
12) | Materials Development Projects Blueprint | |
13) | CALL Harwood, 2010, Chapter 3 Long and Doughty, 2011, Chapter 20 Tomlinson, 2011, Chapter 5 | |
14) | Materials Development Projects |
Ders Notları / Kitaplar: | Coursebook pdf will be sent |
Diğer Kaynaklar: | Coursebook pdf will be sent |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | ||||||||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | ||||||||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | ||||||||||||||||
5) İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||||
6) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | ||||||||||||||||
7) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | ||||||||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | ||||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
12) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | ||||||||||||||||
13) Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | ||||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | ||||||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. | ||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 3 |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | |
5) | İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur. | |
6) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | |
7) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | 3 |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | 3 |
12) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |
13) | Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. | |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 126 |