Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EKO302 | ||||
Ders İsmi: | Türkiye Ekonomisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇİĞDEM GÜRSOY | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Çiğdem Gürsoy | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türkiye ekonomisinin temel özelliklerini ve tarihsel gelişimini açıklamaktır. Ayrıca özel ve kamu kurumlarının Türkiye ekonomisindeki rolleri vurgulanacaktır. Sosyal ve politik olayların Türkiye ekonomisindeki etkileri tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçişte ekonominin genel yapısından başlayarak günümüze değin geçen sürede Türkiye ekonomisinin geçirdiği evrelerin sosyo-kültürel ve siyasi olaylar ile birlikte nasıl şekillendiği ve geçirdiği değişim-dönüşüm karşılaştırmalı anlatılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş dönemindeki ekonomik politikaları bilir. 2) Türkiye ekonomisinin değişimini ve dönüşümünü takip edebilir. 3) Türkiye ekonomisinin kurumları hakkında bilgi sahibi olur 4) Yıllar içinde ortaya çıkan krizlerin sebeplerini analiz eder. 5) 21. yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye'nin ekonomik durumunu bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti’ne Geçişte Ekonominin Genel Yapısı | |
2) | Sanayi Devrimi’nde Osmanlı | |
3) | Ulus Devlet Oluşturma Sürecinde Türkiye Ekonomisi 1923-1929 | |
4) | İthal İkameci Kalkınma I (1930-1940) | |
5) | İthal İkameci Kalkınma II (1940-1950) | |
6) | Serbest Ekonomiye Geçiş 1950-1960 | |
7) | Serbest Ekonomiye Geçiş 1960-1980 | |
8) | ara sınav | |
9) | Neoliberalizm ve Türkiye Ekonomisinde Yapısal Dönüşüm 1980-1990 | |
10) | Neoliberalizm ve Türkiye Ekonomisinde Yapısal Dönüşüm 1990-2000 | |
11) | Küreselleşen Dünyada Türkiye Ekonomisi 2000-2010 | |
12) | Küreselleşen Dünyada Türkiye Ekonomisi 2010-2020 | |
13) | Çoklu Krizlerde Türkiye Ekonomisi 2020-2025 | |
14) | Dönemlerin birbiri ile karşılaştırılması ve gelecek hakkında olası senaryolar | |
15) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Gülten Kazgan, Tanzimat’tan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi; Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi; Hüseyin Şahin Türkiye Ekonomisi; Şevket Pamuk Türkiye’nin 200 Yıllık İktisadi Tarihi; Türkiye’de Milli İktisat 1908-1918 Zafer Toprak; Korkut Boratav Türkiye Ekonomisi. |
Diğer Kaynaklar: | TUİK raporları, kalkınma planları, çeşitli sektörlerin hazırladıkları raporlar. Değişim Sürecinde Türkiye, Mahfi Eğilmez |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
4) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||
5) Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
6) Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | |||
8) Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 2 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. | 3 |
5) | Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. | 2 |
6) | Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. | 2 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 3 |
8) | Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 62 |
Küçük Sınavlar | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 116 |