DIL644 Arapça 4İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL644
Ders İsmi: Arapça 4
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: DIL643 - Arabic 3
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, başlangıç düzeyindeki öğrencilerin temel Arapça dil bilgisi ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle, öğrencilerin okuma, yazma, dinleme, konuşma ve kelime becerilerini geliştirirken, onlara günlük hayatta modern Arapça kullanımını öğretmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders okuma,yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zamanda Arapça konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, ilgi alanlarında olan, teknik terimleri içeren ve hatta uzmanlık gerektiren konulardaki metinleri bile sözlük yardımıyla anlayabilir.
2) Öğrenciler, hem soyut hem de somut konulardaki karmaşık metinleri okuyup ana fikrini anlayabilir.
3) Öğrenciler, sık kullanılmayan sözcük ve deyimlerde zorluk yaşamalarına rağmen, okurken kapsamlı bir sözcük dağarcığından faydalanabilirler.
4) Öğrenciler, yazarların argüman ve perspektifini yansıtan güncel konulardaki deneme ve raporları anlayabilirler.
5) Öğrenciler, anadili İngilizce olan birini anlamakta fazla zorluk çekmeksizin, belli bir ölçüde akıcı ve doğal bir iletişim kurabilirler.
6) Öğrenciler, farklı konularda ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendilerini yazılı veya sözlü olarak ifade edebilir, ve bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini tartışarak kendi bakış açılarını sunabilirler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Günlük rutin hakkında konuşma
2) Ev işleri hakkında konuşma
3) Meslekler hakkında konuşma
4) CV hazırlamayı öğrenme
5) Spor hakkında konuşma
6) Boş zamanında ne yaparsın?
7) Kapalı mekanlarda ve açık mekanlarda yapılan aktiviteleri öğrenme
8) Ara Sınav
9) Tercihler hakkında konuşma
10) Ulaşım araçları
11) Arap dünyasında yolculuk
12) Popüler ve tarihi yerleri öğrenme
13) Ünlü yerleri, şehirleri ve ülkeleri karşılaştırma
14) Genel tekrar haftası
15) Dönem Sonu Sınavı
16) Dönem Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bu derste yukarıda belirtilen amaçlara ulaşmak ve öğrencilere temel Arapça becerilerini kazandırmak amacıyla, ders kitabı olarak Modern Arabic Books kullanılmaktadır. - To achieve the aims mentioned above and help students gain basic Arabic skills, modern Arabic Books are used as the Course Book in this course.
Diğer Kaynaklar: Modern Arabic Books kitaplarına ek olarak ekstra okuma ve dinleme materyalleri dersi veren öğretim görevlisi tarafından hazırlanıp kullanılmıştır. - In addition to Modern Arabic Books, extra reading and listening materials are prepared and used by the instructor of the course.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Temel ve klinik bilimlerden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edinmiş olduğu bilgi, beceri, tutum ve davranışları, yeterlikler biçiminde bütünleştirerek, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, akılcı, etkin, hasta ve kendisi dahil çalışan sağlığını göz önünde bulunduran, kalite standartlarına uygun, güvenli sağlık hizmeti sunumu için kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışır.
5) Sağlık hizmet sunumunda, hem sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, hem de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
6) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
7) Mesleğini yürütürken, hastanın bütünlüğünü, mahremiyetini ve onurunu gözeterek, etik ve ahlaki ilkeler, hak ve yasal sorumluluklar ve iyi hekimlik uygulamaları çerçevesinde yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlarla görevlerini ve yükümlülüklerini yerine getirir.
8) Mesleki uygulamalarındaki kendi performansını, duygular, bilişsel özellikler ve davranışlar bakımından değerlendirir ve geliştirir.
9) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
10) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile iş birliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
11) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
12) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
13) Sağlık hizmeti sunumu sırasında, sağlık ekibi içinde, örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
14) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, yürütme, değerlendirme süreçlerinde, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
15) Birlikte sağlık hizmeti sunduğu ekibin içinde, diğer sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkında olarak olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenmek üzere uygun davranışlar gösterir.
16) Mesleki uygulamalarında, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
17) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar dahil hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
18) Koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı ve yakınlarını karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
19) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve elde ettiği sonuçları ve /veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
20) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır, eleştirel değerlendirir ve klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
21) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
22) Bireysel çalışma ve öğrenme süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
23) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
24) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik bilimlerden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edinmiş olduğu bilgi, beceri, tutum ve davranışları, yeterlikler biçiminde bütünleştirerek, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, akılcı, etkin, hasta ve kendisi dahil çalışan sağlığını göz önünde bulunduran, kalite standartlarına uygun, güvenli sağlık hizmeti sunumu için kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışır.
5) Sağlık hizmet sunumunda, hem sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, hem de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
6) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
7) Mesleğini yürütürken, hastanın bütünlüğünü, mahremiyetini ve onurunu gözeterek, etik ve ahlaki ilkeler, hak ve yasal sorumluluklar ve iyi hekimlik uygulamaları çerçevesinde yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlarla görevlerini ve yükümlülüklerini yerine getirir.
8) Mesleki uygulamalarındaki kendi performansını, duygular, bilişsel özellikler ve davranışlar bakımından değerlendirir ve geliştirir.
9) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
10) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile iş birliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
11) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
12) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
13) Sağlık hizmeti sunumu sırasında, sağlık ekibi içinde, örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
14) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, yürütme, değerlendirme süreçlerinde, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
15) Birlikte sağlık hizmeti sunduğu ekibin içinde, diğer sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkında olarak olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenmek üzere uygun davranışlar gösterir.
16) Mesleki uygulamalarında, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
17) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar dahil hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
18) Koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı ve yakınlarını karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
19) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve elde ettiği sonuçları ve /veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
20) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır, eleştirel değerlendirir ve klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
21) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
22) Bireysel çalışma ve öğrenme süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
23) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
24) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 4 4 4 32
Uygulama 4 4 4 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 4 4 32
Sunum / Seminer 1 3 1 4
Proje 1 3 1 4
Ödevler 10 3 1 40
Küçük Sınavlar 1 2 1 3
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Final 1 4 2 6
Toplam İş Yükü 159