Gıda Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL632 | ||||
Ders İsmi: | Çince 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: |
DIL631 - Chinese 1 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Uzman YUFENG YE |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrenciler, 1.Doğru tonlama ve telaffuz ile Çince kelimeler, söz öbekleri ve cümleler söyleyebilecek 2.Çeşitli sosyal duruma uygun cümleler kullanabilecek 3.Hem pinyin hem de geleneksel ile basitleştirilmiş Çince karakterleri dil bilgisi olarak doğru yazabilecek 4. Çince yazılmış temel seviye metinleri okuyabilecek. |
Dersin İçeriği: | Dört dil becerisinde pratik sağlayan yazılı ve sözlü Çince'ye giriş dersidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, basit Çince kullanarak günlük amaçları yerine getirebilecek iletişimi doğru şekilde kurabilecek. 2) Çince karakterleri doğru şekilde yazabilecek. 3) Öğrenciler temel seviye dinleme ve okuma parçalarını anlayabilecek, doğru tonlama ve telaffuz ile Çince konuşabilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Renkler | |
2) | Meyveler ve yiyecekler | |
3) | Mevsimler ve Hava durumu | |
4) | Evin etrafı | |
5) | Ev temizliği | |
6) | Mutfakta | |
7) | Hoşbeş 1 | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Hoşbeş 2 | |
10) | Randevu | |
11) | Şehir | |
12) | Doğa | |
13) | Restoran | |
14) | İstasyon | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Başarının Yolu 1&2 |
Diğer Kaynaklar: | Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler. Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. | ||||||||||||||
2) Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
3) Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. | ||||||||||||||
4) Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. | ||||||||||||||
5) Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. | ||||||||||||||
6) Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
7) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | ||||||||||||||
8) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | ||||||||||||||
9) Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. | ||||||||||||||
10) Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. | ||||||||||||||
11) Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | ||||||||||||||
12) Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. | |
2) | Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. | |
3) | Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. | |
4) | Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. | |
5) | Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. | |
6) | Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. | |
7) | Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | |
8) | Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | |
9) | Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. | |
10) | Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. | |
11) | Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | |
12) | Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | |
13) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 80 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |