İnsan Kaynakları Yönetimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL602 | ||||
Ders İsmi: | Fransızca 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: |
DIL601 - French 1 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Uzman ASLİN KALOSTYAN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel düzeyde dilbilgisi, kelime, okuma, dinleme, yazma, konuşma ve mesleki dil becerilerini kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Dilbilgisi ve Kelime Fransız dilinin temel dil yapıları; söz dizimi, biçim bilgisi, anlam ve anlatım becerileri. Okuma Basit seviyedeki tanıcı metinleri anlama becerisi, ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması. Yazma Tanıtıcı metinler yazabilme, çeşitli cümleleri anlamlı bir şekilde ve dil bilgisini kullanarak bir aray getirme, edat ve bağlaçları doğru ve yerinde kullanmaya başlama. Konuşma Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kısa, basit, günlük dilde yapılandırılmış en çok kullanılan kelimeleri içeren günlük ve mesleki metinleri anlayabilir. 2) Bilgisi olduğu veya günlük hayatla ilgili konularda temel düzeyde iletişim kurabilme. 3) Basit bir dil kullanarak kendisi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilir ve günlük gereksinimlerini karşılayabilme. 4) Olayları ve tecrübelerini kısa ve çok basit anlatımlarla yazabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kendin hakkında daha detaylı konuşma | Edito A2 |
2) | Anılar ve tecrübeler hakkında konuşma | Edito A2 |
3) | Ev bakma | Edito A2 |
4) | Geleceği hayal etme, gelecek zaman | Edito A2 |
5) | Günlük belgeleir tanımlama, dilek ve istek kipiyle cümleler kurma | Edito A2 |
6) | Yiyecek artıklarını durdurma, gastronomiye odaklanma | Edito A2 |
7) | Görünüş ve kişisel özellikler | Edito A2 |
8) | Vize | |
9) | Medya hakkında konuşma | Edito A2 |
10) | Yemek tüketimi, tüketim alışkanlıkları | Edito A2 |
11) | Seyahart ve yabancı bir ülkede kendini ifade etmeye dayalı diyaloglar | Edito A2 |
12) | İşe alım süreci | Edito A2 |
13) | Festival gibi etkinlikler | Edito A2 |
14) | Konu tekrarı | Edito A2 |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Edito |
Diğer Kaynaklar: | Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler. Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) İş analizleri, iş tanımları, iş tasarımı gibi temel konuların nasıl yapılacağını öğrenir. | |||||||||||
2) İşletme yönetimi açısından insan kaynakları uygulamalarının yerini ve önemini kavrar. | |||||||||||
3) İnsan kaynakları yönetimi ve iş hayatı ile ilgili konularda bilgiye sahiptir. | |||||||||||
4) İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili ortaya çıkan güncel sorunların çözümünde sorumluluk sahibidir. | |||||||||||
5) İnsan kaynakları yönetimi alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |||||||||||
6) İnsan kaynakları planlaması yapar, iş gören seçimi, işe alma, işe alınan personelin eğitimi ve kariyer geliştirmesi gibi konularını planlar ve uygular. | |||||||||||
7) Performans değerleme yöntemlerini öğrenerek, yaygın olarak kullanılan performans değerleme yöntemlerini doğru uygular. | |||||||||||
8) İş yerinde çalışanların iş güvenliği ve insan kaynakları yönetimi ile ilgili tüm hukuki konular hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
9) Mesleğinin sorumluluklarını evrensel boyutta değerlendirerek, etik değerleri çerçevesinde uygular. | |||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
11) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İş analizleri, iş tanımları, iş tasarımı gibi temel konuların nasıl yapılacağını öğrenir. | |
2) | İşletme yönetimi açısından insan kaynakları uygulamalarının yerini ve önemini kavrar. | |
3) | İnsan kaynakları yönetimi ve iş hayatı ile ilgili konularda bilgiye sahiptir. | |
4) | İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili ortaya çıkan güncel sorunların çözümünde sorumluluk sahibidir. | |
5) | İnsan kaynakları yönetimi alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |
6) | İnsan kaynakları planlaması yapar, iş gören seçimi, işe alma, işe alınan personelin eğitimi ve kariyer geliştirmesi gibi konularını planlar ve uygular. | |
7) | Performans değerleme yöntemlerini öğrenerek, yaygın olarak kullanılan performans değerleme yöntemlerini doğru uygular. | |
8) | İş yerinde çalışanların iş güvenliği ve insan kaynakları yönetimi ile ilgili tüm hukuki konular hakkında bilgi sahibidir. | |
9) | Mesleğinin sorumluluklarını evrensel boyutta değerlendirerek, etik değerleri çerçevesinde uygular. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |