CGP203 Çocukta Sanat ve Yaratıcılıkİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGP203
Ders İsmi: Çocukta Sanat ve Yaratıcılık
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. DUYGU ARICI DOĞAN
Dersi Veren(ler): Duygu ARICI DOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile yaratıcılık ve sanatın temel kavramlarına yönelik teorik bilgi edinimi, yaratıcılığı etkileyen faktörler, sanatın farklı alanlarının çocuklar üzerindeki etkisi, dikkat edilmesi gereken noktalar ve çocuklukta sanat ve yaratıcılığın gelişimi, çocukların çizimle ilgili gelişimsel aşamalarını öğrenmek, yaratıcı sanat etkinliklerinin hazırlanması ve uygun materyallerin kullanılabilmesi hakkında bilgi sahibi olmak ve alanında yaratıcı programlar hazırlayıp uygulayabilme yeterliliği kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğini yaratıcılık ve sanatla ilgili temel kavramlar, yaratıcılığı etkileyen faktörler, çocukta sanat ve yaratıcılığın gelişimi, öğretmenin rolü ve yaratıcı sanat etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yaratıcılığın tanımı, önemi ve kuramsal temellerini açıklar.
2) Çocuklarda sanat ve yaratıcılığın gelişimini ve önemini açıklar.
3) Yaratıcılığın desteklenmesinde eğitimcinin rolünü açıklar.
4) Sanat ve Yaratıcılık arasındaki ilişkiyi açıklar.
5) Çocukların Yaşına ve Gelişim Özelliklerine Uygun Sanat Etkinlik ve Yaratıcı Materyal örnekleri verir.
6) Sanat etkinliği planlar, uygular ve değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı Ders Notları
2) Yaratıcılıkla İlgili Kavramlar ve Yaratıcılığın Kuramsal Temelleri Ders Notları
3) Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi ve Yaratıcılık Gelişimini Etkileyen Faktörler Ders Notları
4) Yaratıcılığın Desteklenmesinde Eğitimcinin Rolü Ders Notları
5) Çocukların Sanat Gelişimi Ders Notları
6) Yaratıcılık ve Sanat Arasındaki İlişki Ders Notları,
7) Çocukların Yaşına ve Gelişim Özelliklerine Uygun Sanat Etkinlikleri ve Yaratıcı Materyaller Ders Notları,
8) Ara Sınav -
9) Sanat Etkinliği Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Ders Notları
10) Yaratıcı Sanat Çalışmaları ve Artık Materyaller Etkinlik malzemeleri
11) Yaratıcı Sanat Çalışmaları Etkinlik Materyalleri
12) Yaratıcı Sanat Çalışmaları Renkli Fon Kartonları, Renkli El İşi Kağıtları, Makas, Yapıştırıcı, Artık Materyaller, Mukavva, Boya Kalemleri
13) Yaratıcı Sanat Çalışmaları Etkinlik Materyalleri
14) Yaratıcı Sanat Çalışmaları Etkinlik materyalleri
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fox, J.E., Schirmacher, R. (2018). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılık, (Aral, N. & Duman, G. Çev.) Nobel Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: *Fox, J.E., Schirmacher, R. (2018). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılık, (Aral, N. & Duman, G. Çev.) Nobel Yayıncılık
Yavuzer, H. (2016). Resimleriyle Çocuk. (20.baskı). Remzi Kitabevi
Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. 2 2 2
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 2 2 2
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 2 2 2
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 2 2 2
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1 1 1
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 2 2 2
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 2 2 2
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 2 2 2
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 2 2 2
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 2 2 2
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 2 2 2
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. 2 2 2
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. 2 2 2
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 3
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 2
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 2
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 2
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 2
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 2
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 2
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 3
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 3
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. 3
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. 3
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 60
Ara Sınavlar 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 14 28
Uygulama 2 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 22 22
Toplam İş Yükü 120