| Ders Kodu: | UNI437 | ||||
| Ders İsmi: | Tekstil Sanatı | ||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÇİĞDEM ERTİKİN | ||||
| Dersi Veren(ler): | Dilek Alpan | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin tekstil malzemeleri ve tekniklerini sanatsal ifade biçimi olarak kullanmalarını sağlamaktır. Geleneksel ve çağdaş tekstil sanat uygulamaları üzerinden öğrencilerin kendi yaratıcı anlatımlarını geliştirmesi hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, öğrencilerin tekstil malzemeleri ve tekniklerini sanatsal ifade biçimi olarak kullanmalarını sağlamaktır. Geleneksel ve çağdaş tekstil sanat uygulamaları üzerinden öğrencilerin kendi yaratıcı anlatımlarını geliştirmesi hedeflenmektedir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tekstil sanatına dair kavramsal ve teknik bilgi edinir. 2) Farklı malzeme ve tekniklerle sanatsal üretim yapabilir. 3) Yaratıcı fikirlerini tekstil aracılığıyla ifade edebilir. 4) Bireysel sanatsal dil geliştirir ve sergileme becerisi kazanır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Tekstil sanatına giriş | Tekstil sanatına giriş |
| 2) | Tekstil sanatında kullanılan malzemeler ve teknikler | |
| 3) | Yüzey tasarımı ve dokusal ifadeler | Yüzey tasarımı ve dokusal ifadeler |
| 3) | Yüzey tasarımı ve dokusal ifadeler | Yüzey tasarımı ve dokusal ifadeler |
| 4) | Geleneksel teknikler: Nakış, aplike, düğümleme | Geleneksel teknikler: Nakış, aplike, düğümleme |
| 5) | Çağdaş yaklaşımlar: Deneysel yüzey oluşturma | Çağdaş yaklaşımlar: Deneysel yüzey oluşturma |
| 6) | Bireysel proje fikirlerinin geliştirilmesi | Bireysel proje fikirlerinin geliştirilmesi |
| 7) | Atölye çalışmaları | Atölye çalışmaları |
| 8) | Ara sınav – proje önerisi sunumu | Ara sınav – proje önerisi sunumu |
| 9) | Kişisel sanat projesinin üretim süreci I | Kişisel sanat projesinin üretim süreci I |
| 10) | Kişisel sanat projesinin üretim süreci II | Kişisel sanat projesinin üretim süreci II |
| 11) | Kritik ve değerlendirme | Kritik ve değerlendirme |
| 12) | Son düzenlemeler ve sunum hazırlıkları | Son düzenlemeler ve sunum hazırlıkları |
| 13) | Sergi düzenleme ve sunum | Sergi düzenleme ve sunum |
| 14) | Final değerlendirmesi | Final değerlendirmesi |
| Ders Notları / Kitaplar: | Textile Art – Mandy Southan, Textiles: Art and the Material World – Mary Schoeser, Fiber Art Today – Carol K. Russel |
| Diğer Kaynaklar: | Textile Art – Mandy Southan, Textiles: Art and the Material World – Mary Schoeser, Fiber Art Today – Carol K. Russel |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları |
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 28 |
| Uygulama | 8 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
| Ödevler | 9 | 18 |
| Ara Sınavlar | 5 | 14 |
| Final | 5 | 17 |
| Toplam İş Yükü | 123 | |