Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI437 | ||||
Ders İsmi: | Tekstil Sanatı | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÇİĞDEM ERTİKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dilek Alpan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin tekstil malzemeleri ve tekniklerini sanatsal ifade biçimi olarak kullanmalarını sağlamaktır. Geleneksel ve çağdaş tekstil sanat uygulamaları üzerinden öğrencilerin kendi yaratıcı anlatımlarını geliştirmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, öğrencilerin tekstil malzemeleri ve tekniklerini sanatsal ifade biçimi olarak kullanmalarını sağlamaktır. Geleneksel ve çağdaş tekstil sanat uygulamaları üzerinden öğrencilerin kendi yaratıcı anlatımlarını geliştirmesi hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tekstil sanatına dair kavramsal ve teknik bilgi edinir. 2) Farklı malzeme ve tekniklerle sanatsal üretim yapabilir. 3) Yaratıcı fikirlerini tekstil aracılığıyla ifade edebilir. 4) Bireysel sanatsal dil geliştirir ve sergileme becerisi kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tekstil sanatına giriş | Tekstil sanatına giriş |
2) | Tekstil sanatında kullanılan malzemeler ve teknikler | |
3) | Yüzey tasarımı ve dokusal ifadeler | Yüzey tasarımı ve dokusal ifadeler |
3) | Yüzey tasarımı ve dokusal ifadeler | Yüzey tasarımı ve dokusal ifadeler |
4) | Geleneksel teknikler: Nakış, aplike, düğümleme | Geleneksel teknikler: Nakış, aplike, düğümleme |
5) | Çağdaş yaklaşımlar: Deneysel yüzey oluşturma | Çağdaş yaklaşımlar: Deneysel yüzey oluşturma |
6) | Bireysel proje fikirlerinin geliştirilmesi | Bireysel proje fikirlerinin geliştirilmesi |
7) | Atölye çalışmaları | Atölye çalışmaları |
8) | Ara sınav – proje önerisi sunumu | Ara sınav – proje önerisi sunumu |
9) | Kişisel sanat projesinin üretim süreci I | Kişisel sanat projesinin üretim süreci I |
10) | Kişisel sanat projesinin üretim süreci II | Kişisel sanat projesinin üretim süreci II |
11) | Kritik ve değerlendirme | Kritik ve değerlendirme |
12) | Son düzenlemeler ve sunum hazırlıkları | Son düzenlemeler ve sunum hazırlıkları |
13) | Sergi düzenleme ve sunum | Sergi düzenleme ve sunum |
14) | Final değerlendirmesi | Final değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Textile Art – Mandy Southan, Textiles: Art and the Material World – Mary Schoeser, Fiber Art Today – Carol K. Russel |
Diğer Kaynaklar: | Textile Art – Mandy Southan, Textiles: Art and the Material World – Mary Schoeser, Fiber Art Today – Carol K. Russel |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 8 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Ödevler | 9 | 18 |
Ara Sınavlar | 5 | 14 |
Final | 5 | 17 |
Toplam İş Yükü | 123 |