Dersin Amacı: |
Bu ders, dijital çağda bireylerin sosyal ağları etkin kullanarak kişisel markalarını nasıl inşa edebileceğini ve kariyer fırsatlarını nasıl artırabileceğini öğretir. LinkedIn, X (Twitter), Instagram gibi platformlarda profesyonel kimlik oluşturma, içerik stratejisi geliştirme, dijital itibar yönetimi ve iş ağı kurma gibi konular ele alınır. Ders, uygulamalı ödevler ve analizlerle öğrencilerin çevrim içi kariyer yönetiminde stratejik düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, dijital çağda bireylerin sosyal medya platformlarını kariyer yönetiminde stratejik olarak kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler; LinkedIn, X (Twitter), Instagram ve profesyonel blog gibi araçlarda etkili profil oluşturma, içerik planlama, dijital itibar yönetimi ve ağ oluşturma yöntemlerini uygulamalı olarak öğrenirler. Ders kapsamında çevrimiçi kişisel marka tasarımı, etkileşim analizi, hedef kitle belirleme, iş ilanı araştırma, işe alım trendleri ve sosyal ağlarda etik kurallar ele alınır. Proje ve ödevlerle öğrenciler analiz, sunum ve raporlama becerilerini geliştirir, gerçek dünyadan vaka incelemeleriyle uygulama deneyimi edinirler. Ders sonunda katılımcılar dijital kariyer stratejileri tasarlayarak profesyonel hedeflerine uygun etkili çevrimiçi varlık oluşturur. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal Ağlarda Kariyer Yönetimi hakkında öğrenci genel durum belirleme |
|
2) |
Sosyal Ağlar ve Web 2.0 / Web 3.0’a Bakış |
|
3) |
Sosyal Ağları Tanıma ve Hesap Alımı |
|
4) |
Kişisel Blog Oluşturma |
|
5) |
Sosyal Medya İnsan Kaynaklarını Nasıl Değiştirdi |
|
6) |
İnsan Kaynakları & Sosyal Ağlarda Kullanım Politikaları |
|
7) |
Sosyal Medya CVsi Oluşturma – Ödev Verilmesi |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Linkedin ile Dijital Kariyer Yönetimi - Konuk |
|
10) |
Mobil ve Kariyer Firmaları |
|
11) |
İK 2.0 - İşe Alım ve Yetenek Tutma için Sosyal Medya Araçları |
|
12) |
Ödev – sunum |
|
13) |
Ödev – sunum |
|
14) |
Konuk |
|
15) |
Final Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve
optisyenlik meslek mevzuatını bilir. |
|
2) |
Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. |
|
3) |
Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. |
|
4) |
Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. |
|
5) |
Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. |
|
6) |
Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. |
|
7) |
Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. |
|
8) |
Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . |
|
9) |
Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. |
|
10) |
Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. |
|
11) |
Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. |
|
12) |
Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. |
|
13) |
Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. |
|
14) |
Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. |
|
15) |
Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
|