JOB128 Sosyal Ağlarda Kariyer Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB128
Ders İsmi: Sosyal Ağlarda Kariyer Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BİLGEN SÜTÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Aytaç Mestçi
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, dijital çağda bireylerin sosyal ağları etkin kullanarak kişisel markalarını nasıl inşa edebileceğini ve kariyer fırsatlarını nasıl artırabileceğini öğretir. LinkedIn, X (Twitter), Instagram gibi platformlarda profesyonel kimlik oluşturma, içerik stratejisi geliştirme, dijital itibar yönetimi ve iş ağı kurma gibi konular ele alınır. Ders, uygulamalı ödevler ve analizlerle öğrencilerin çevrim içi kariyer yönetiminde stratejik düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği:
Bu ders, dijital çağda bireylerin sosyal medya platformlarını kariyer yönetiminde stratejik olarak kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler; LinkedIn, X (Twitter), Instagram ve profesyonel blog gibi araçlarda etkili profil oluşturma, içerik planlama, dijital itibar yönetimi ve ağ oluşturma yöntemlerini uygulamalı olarak öğrenirler. Ders kapsamında çevrimiçi kişisel marka tasarımı, etkileşim analizi, hedef kitle belirleme, iş ilanı araştırma, işe alım trendleri ve sosyal ağlarda etik kurallar ele alınır. Proje ve ödevlerle öğrenciler analiz, sunum ve raporlama becerilerini geliştirir, gerçek dünyadan vaka incelemeleriyle uygulama deneyimi edinirler. Ders sonunda katılımcılar dijital kariyer stratejileri tasarlayarak profesyonel hedeflerine uygun etkili çevrimiçi varlık oluşturur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Profesyonel sosyal medya profili oluşturma ve optimize eder.
2) Dijital itibar ve kişisel marka yönetimini bilir.
3) İş ilanı takibi ve etik profesyonel iletişimi yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyal Ağlarda Kariyer Yönetimi hakkında öğrenci genel durum belirleme
2) Sosyal Ağlar ve Web 2.0 / Web 3.0’a Bakış
3) Sosyal Ağları Tanıma ve Hesap Alımı
4) Kişisel Blog Oluşturma
5) Sosyal Medya İnsan Kaynaklarını Nasıl Değiştirdi
6) İnsan Kaynakları & Sosyal Ağlarda Kullanım Politikaları
7) Sosyal Medya CVsi Oluşturma – Ödev Verilmesi
8) Ara Sınav Haftası
9) Linkedin ile Dijital Kariyer Yönetimi - Konuk
10) Mobil ve Kariyer Firmaları
11) İK 2.0 - İşe Alım ve Yetenek Tutma için Sosyal Medya Araçları
12) Ödev – sunum
13) Ödev – sunum
14) Konuk
15) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 3 98
Ödevler 1 5 2 5 12
Final 1 5 2 5 12
Toplam İş Yükü 122