UNI416 Göç ve Sosyal Düzenİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI416
Ders İsmi: Göç ve Sosyal Düzen
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. CEREN ECE GÖCEN TAYGUT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ceren Ece Göcen Taygut
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, göç olgusunun sosyal düzen üzerindeki etkilerini tarihsel ve güncel perspektiflerden incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, göçün toplumsal yapılar, normlar ve değerler üzerindeki etkilerini analiz ederek, göçün sosyal düzeni nasıl şekillendirdiğini ve yeniden ürettiğini anlayacaklardır. Ders, toplumsal uyum, entegrasyon, ayrımcılık, kimlik, kültür ve sosyal politikalar gibi konulara odaklanarak, göçün sosyal düzene ilişkin çeşitli boyutlarını derinlemesine incelemeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Ders içeriği kapsamında göç terminolojisi, göç türleri, göç teorilerine ek olarak, uyum ve dışlanma, kimlik ve kültür, uluslararası kurumlar, küreselleşme, siyaset, ekonomi, medya, sosyal düzen ve güvenlik kavramları göç perspektifinden ele alınacaktır. Göçmen karşıtlığı, ayrımcılık, kutuplaşma, insan hakları ve sosyal adalet konuları da dersin kapsamındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler göçün ne olduğunu, farklı türlerini ve temel terimlerini açıklayabilecek ve göçü sosyal düzenle ilişkilendirebilecektir.
2) Öğrenciler toplumsal uyum ve entegrasyonun ne olduğunu açıklayabilecek, toplumsal uyumu engelleyen faktörleri, sosyal dışlanmayı ve ayrımcılığı analiz edebilecek ve bunların sosyal düzene etkilerini değerlendirebilecektir.
3) Öğrenciler göçün kimlik ve kültür üzerindeki etkilerini inceleyebilecek, kimlik politikalarını ve sosyal kimlik dinamiklerini değerlendirebilecek, göçün siyasi partiler, seçmen davranışları ve uluslararası hukukla ilişkisini analiz edebilecektir.
4) Öğrenciler göçün ekonomik etkilerini, medyanın göçü nasıl yansıttığını ve bunun toplumu nasıl etkilediğini, göçmenlere yönelik söylemleri ve önyargıları analiz edebilecek, göçün güvenlik meselesi haline getirilmesinin etkilerini değerlendirebilecek ve göç ile suç arasındaki ilişkiyi inceleyebilecektir.
5) Öğrenciler Türkiye'deki göç tarihini ve güncel göç konularını, uluslararası kurumların göç konusundaki rolünü, küreselleşmenin etkilerini, göçmen karşıtlığını, göç ve insan hakları arasındaki ilişkiyi ve sosyal adalet kavramını inceleyecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Temel Kavramlar
2) Toplumsal Uyum, Entegrasyon ve Sosyal Dışlanma
3) Göç, Kimlik ve Kültür
4) Uluslararası Kurumlar ve Göç
5) Küreselleşme ve Göç
6) Göç ve Ekonomi
7) Göç ve Siyaset
8) Ara sınav
9) Göç ve İklim Değişikliği
10) Göç ve Medya: Sosyal Algı ve Temsiller
11) Türkiye’de Göç ve Sosyal Düzen
12) Göçmen Karşıtlığı, Ayrımcılık ve Sosyal Kutuplaşma
13) Göç, İnsan Hakları ve Sosyal Adalet
14) Göç ve Güvenlik: Sosyal Boyutlar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / None
Diğer Kaynaklar: Blackboard'da bulunan ders slaytları, okuma önerileri ve paylaşılan diğer kaynaklar. / Lecture slides, reading suggestions, and other shared resources available on Blackboard

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 4 2 2 112
Ödevler 3 1 1 1 9
Ara Sınavlar 1 4 2 1 7
Final 1 4 2 1 7
Toplam İş Yükü 135