Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI399 | ||||
Ders İsmi: | Türkiye Ekonomi Politiği ve Avrupa Birliği | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SERVET KARAGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Servet Karagöz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; ekonomi politik söylemi anlamak ve Türkiye’nin Avrupa Birliği ile olan ilişkisini bu çerçevede okumaktır. |
Dersin İçeriği: | Ekonomi politik sistemler, Türkiye’nin ekonomi politiği ve Avrupa Birliği söylemi dersin içeriğini oluşturan ana unsurlardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ekonomi politik kavramı incelenmiştir. 2) Ekonomik sistemler incelenmiştir. 3) Türkiye’de belirli ekonomik sistem uygulamaları incelenmiştir, 4) Uluslararası ekonomik örgütler incelenmiştir. 5) Avrupa Birliği tarihi incelenmiştir. 6) Avrupa Birliği’ne dair farklı söylemler incelenmiştir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekonomi Politik nedir? Diğer bilimlerle olan ilişkisi nedir? | |
2) | Ekonomik Sistemler-Liberalizm ve Kapitalizm | |
3) | Ekonomik Sistemler- Sosyalizm ve Komünizm | |
4) | Cumhuriyet dönemi Türkiye ekonomi politiği | |
5) | İki savaş arası dönem Türkiye ekonomi politiği | |
6) | Soğuk savaş dönemi Türkiye ekonomi politiği | |
7) | 1990 sonrası Türkiye ekonomi politiği | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Ekonomi politik olarak Avrupa Birliği I | |
10) | Ekonomi politik olarak Avrupa Birliği II | |
11) | Türkiye’de ekonomik krizler ve sonuçları | |
12) | Yeni Sorunlar I: Avrupa Birliği ve Göç Politikası | |
13) | Yeni Sorunlar II: Yeşil Teori Bağlamında Bir Değerlendirme | |
14) | Genel Tekrar-Final Hazırlık | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Jim Stanford- Economics for Everyone: A Short Guide to the Economics of Capitalism • Richard Wolff & Stephen Resnick-Çatışan İktisadi Teoriler:Neoklasik, Keynesçi ve Marksçı • Doğru Sanılan Yanlışlarla Avrupa Birliği- M. Hakan Keskin • Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | • Jim Stanford- Economics for Everyone: A Short Guide to the Economics of Capitalism • Richard Wolff & Stephen Resnick-Çatışan İktisadi Teoriler:Neoklasik, Keynesçi ve Marksçı • Doğru Sanılan Yanlışlarla Avrupa Birliği- M. Hakan Keskin • Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 8 | % 0 |
Sunum | 8 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 34 |
Uygulama | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 44 |
Sunum / Seminer | 16 | 16 |
Küçük Sınavlar | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 114 |