| Ders Kodu: | SHM045 | ||||
| Ders İsmi: | Geriatri | ||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF KAYA | ||||
| Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. ELİF KAYA | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Temel Gerontoloji ve yaşlı birey konusunda öğrencilere temel bilgilerin kazandırılması. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders geriatriye genel bakış; geriatrinin tarihsel ve kültürel boyutu; geriatrik bireylerde görülen fizyolojik ve psikolojik değişiklikler; yaşlılıkta sağlığı etkileyen faktörler; yaşlılarda sık görülen fizyolojik ve psiko-sosyal sağlık sorunları; geronteknoloji; yaşlılık ve etik; Türkiye ve dünyada yaşlı politikaları; Türkiye’de yaşlılara sunulan bakım hizmetleri; sağlıklı, başarılı ve aktif yaşlanma; yaşlılık ve ölüm konularını içermektedir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi alan öğrenciler geriatriye genel bakış açısını; geriatrinin tarihsel ve kültürel boyutunu öğrenebilir. 2) Bu dersi alan öğrenciler yaşlı bireylerde görülen fizyolojik ve psikolojik değişiklikleri; yaşlılıkta sağlığı etkileyen faktörleri öğrenebilir. 3) Bu dersi alan öğrenciler yaşlılarda sık görülen fizyolojik ve psiko-sosyal sağlık sorunları öğrenebilir. 4) Bu dersi alan öğrenciler geronteknoloji; yaşlılık ve etik; Türkiye ve dünyada yaşlı politikalarını; Türkiye’de yaşlılara sunulan bakım hizmetlerini; sağlıklı, başarılı ve aktif yaşlanmayı; yaşlılık ve ölüm konularını öğrenebilir. 5) Bu dersi alan öğrenciler yaşlı bireylerle etkili iletişim kurma becerilerini ve yaşlılara yönelik tutum ve empati geliştirme yollarını öğrenebilir 6) Bu dersi alan öğrenciler yaşlı bireylerin bakımında multidisipliner ekip yaklaşımını ve sağlık profesyonellerinin rollerini öğrenebilir. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Derse giriş, dersin tanıtımı ve öğrenme hedefleri | EĞİTMEN NOTLARI |
| 2) | Yaşlılığa Genel Bakış | EĞİTMEN NOTLARI |
| 3) | Türkiye’de ve Dünyada Yaşlıların Demografik Özellikleri | EĞİTMEN NOTLARI |
| 4) | Yaşlılıkta Görülen Fizyolojik ve Psikolojik Değişiklikler | EĞİTMEN NOTLARI |
| 5) | Yaşlılıkta Görülen Psikolojik Değişiklikler ve Sağlık Sorunları | EĞİTMEN NOTLARI |
| 6) | Yaşlı Bakımında Etik İlkeler | EĞİTMEN NOTLARI |
| 7) | Yaşlı Bakımında Etik İlkeler- Genel tekrar | EĞİTMEN NOTLARI |
| 8) | Ara Sınav Haftası | EĞİTMEN NOTLARI |
| 9) | Yaşlılıkta İlaç Kullanımı | EĞİTMEN NOTLARI |
| 10) | Yaşlılıkta Beslenme ve Hidrasyon | EĞİTMEN NOTLARI |
| 11) | Yaşlılarda Güvenli Çevre Oluşturma | EĞİTMEN NOTLARI |
| 12) | Türkiye’de ve Dünyada Yaşlı Politikaları | EĞİTMEN NOTLARI |
| 13) | Sağlıklı, Başarılı ve Aktif Yaşlanma | EĞİTMEN NOTLARI |
| 14) | Yaşlılık ve Ölüm | EĞİTMEN NOTLARI |
| 15) | FİNAL HAFTASI | EĞİTMEN NOTLARI |
| Ders Notları / Kitaplar: | Bilgili N., Kitiş Y., Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı Sorunları Ankara 2017 Aylaz R. (ed.), Yaşlı Sağlığı ve Hemşirelik Bakımı, Malatya, İnönü Üniversitesi Yayınevi, 2019 |
| Diğer Kaynaklar: | Bilgili N., Kitiş Y., Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı Sorunları Ankara 2017 Aylaz R. (ed.), Yaşlı Sağlığı ve Hemşirelik Bakımı, Malatya, İnönü Üniversitesi Yayınevi, 2019 |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları |
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 11 | 41 |
| Toplam İş Yükü | 41 | |