SHM045 Geriatriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM045
Ders İsmi: Geriatri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Array TYYÇ:Array. Düzey QF-EHEA:Array EQF-LLL:Array. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ELİF KAYA
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. ELİF KAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel Gerontoloji ve yaşlı birey konusunda öğrencilere temel bilgilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği: Bu ders geriatriye genel bakış; geriatrinin tarihsel ve kültürel boyutu; geriatrik bireylerde görülen fizyolojik ve psikolojik değişiklikler; yaşlılıkta sağlığı etkileyen faktörler; yaşlılarda sık görülen fizyolojik ve psiko-sosyal sağlık sorunları; geronteknoloji; yaşlılık ve etik; Türkiye ve dünyada yaşlı politikaları; Türkiye’de yaşlılara sunulan bakım hizmetleri; sağlıklı, başarılı ve aktif yaşlanma; yaşlılık ve ölüm konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi alan öğrenciler geriatriye genel bakış açısını; geriatrinin tarihsel ve kültürel boyutunu öğrenebilir.
2) Bu dersi alan öğrenciler yaşlı bireylerde görülen fizyolojik ve psikolojik değişiklikleri; yaşlılıkta sağlığı etkileyen faktörleri öğrenebilir.
3) Bu dersi alan öğrenciler yaşlılarda sık görülen fizyolojik ve psiko-sosyal sağlık sorunları öğrenebilir.
4) Bu dersi alan öğrenciler geronteknoloji; yaşlılık ve etik; Türkiye ve dünyada yaşlı politikalarını; Türkiye’de yaşlılara sunulan bakım hizmetlerini; sağlıklı, başarılı ve aktif yaşlanmayı; yaşlılık ve ölüm konularını öğrenebilir.
5) Bu dersi alan öğrenciler yaşlı bireylerle etkili iletişim kurma becerilerini ve yaşlılara yönelik tutum ve empati geliştirme yollarını öğrenebilir
6) Bu dersi alan öğrenciler yaşlı bireylerin bakımında multidisipliner ekip yaklaşımını ve sağlık profesyonellerinin rollerini öğrenebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, dersin tanıtımı ve öğrenme hedefleri EĞİTMEN NOTLARI
2) Yaşlılığa Genel Bakış EĞİTMEN NOTLARI
3) Türkiye’de ve Dünyada Yaşlıların Demografik Özellikleri EĞİTMEN NOTLARI
4) Yaşlılıkta Görülen Fizyolojik ve Psikolojik Değişiklikler EĞİTMEN NOTLARI
5) Yaşlılıkta Görülen Psikolojik Değişiklikler ve Sağlık Sorunları EĞİTMEN NOTLARI
6) Yaşlı Bakımında Etik İlkeler EĞİTMEN NOTLARI
7) Yaşlı Bakımında Etik İlkeler- Genel tekrar EĞİTMEN NOTLARI
8) Ara Sınav Haftası EĞİTMEN NOTLARI
9) Yaşlılıkta İlaç Kullanımı EĞİTMEN NOTLARI
10) Yaşlılıkta Beslenme ve Hidrasyon EĞİTMEN NOTLARI
11) Yaşlılarda Güvenli Çevre Oluşturma EĞİTMEN NOTLARI
12) Türkiye’de ve Dünyada Yaşlı Politikaları EĞİTMEN NOTLARI
13) Sağlıklı, Başarılı ve Aktif Yaşlanma EĞİTMEN NOTLARI
14) Yaşlılık ve Ölüm EĞİTMEN NOTLARI
15) FİNAL HAFTASI EĞİTMEN NOTLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilgili N., Kitiş Y., Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı Sorunları Ankara 2017
Aylaz R. (ed.), Yaşlı Sağlığı ve Hemşirelik Bakımı, Malatya, İnönü Üniversitesi Yayınevi, 2019
Diğer Kaynaklar: Bilgili N., Kitiş Y., Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı Sorunları Ankara 2017
Aylaz R. (ed.), Yaşlı Sağlığı ve Hemşirelik Bakımı, Malatya, İnönü Üniversitesi Yayınevi, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 11 41
Toplam İş Yükü 41