UNI375 Tarihi Çevre Kültürüİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI375
Ders İsmi: Tarihi Çevre Kültürü
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ZUHAL AYANOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Zuhal AYANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; tarihi çevre kültürü kavramının geçmişten bugüne kadar elde edilen bilgi, belge ve veriler ışığında ele almak ve tarihi çevreyi koruma bilincinin nasıl oluşturulması gerektiğini aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; geçmiş dönemlerin sosyal, kültürel ve ekonomik yapısı, yaşam biçimi ve felsefesini yansıtmaları, doğa- bina ve bina-insan ilişkileri arasında kurdukları ilişkinin doğruluğu açısından büyük bir birikim olarak nitelendirilen tarihi çevre kavramını, tarihi çevre bilinci ve koruma anlayışını farklı boyutlarıyla ele alan konuları içermektedir. Ders süreci içerinde sahada yerinde yapılan incelemelerle dersin ana temasının anlaşılması desteklenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tarihi çevre kültürü kavramını ve tarihi çevre anlayışını öğrenir.
2) Tarihi çevre kültürü anlayışı ve tarihi çevre korumacılığı hakkında bilgi sahibi olur.
3) Tarihi çevreyi korumaya yönelik teorileri yorumlar.
4) Farklı tarihi çevre kültürlerinin ne şekilde oluştuğunu dair düşünce biçimini yorumlar.
5) Dünya miras alanı ve kültürel miras kavramını öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacı ve kapsamı hakkında bilgi verilmesi, yönteminin ve yürütülme biçiminin aktarılması.
2) Tarihi Çevre Kültürü kavramının tanımı.
3) Tarihi Çevre Kültürünü şehir bağlamında değerlendirmek. Tarihi Çevreyi oluşturan bileşenler (sahada yerinde inceleme).
4) Tarihi Çevre Kültürünü şehir bağlamında değerlendirmek. Tarihi Çevreyi oluşturan bileşenler (sahada yerinde inceleme) (devam).
5) Günümüzde tarihi çevre kültürü (sahada yerinde inceleme) (ödev).
6) Batı ve Doğu’da tarihi çevre kültürü, şehre yansıması.
7) Tarihi çevre kültürünü korumaya ve bilinç kazandırmaya yönelik düzenlemeler ve alternatifler (sahada yerinde inceleme).
8) ARA SINAV
9) Çevre, Tabiat, Ekoloji ve Tarihi Çevre Kültürü (sahada yerinde inceleme)
10) Dünya Ülkelerinden (yurtiçi ve yurtdışı) Örnekler.
11) Tarihi Çevre ve kültür ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları.
12) Tarihi Çevre ve kültür ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları.
13) Tarihi Çevre ve kültür ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları.
14) Tarihi Çevre ve kültür ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları.
15) FİNAL TESLİMİ ve GENEL DEĞERLENDİRME

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erder, C. Tarihi Çevre Bilinci.
Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon.
Diğer Kaynaklar: Erder, C. Tarihi Çevre Bilinci.
Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ödevler 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0