UNI367 Cinsiyet Çalışmalarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI367
Ders İsmi: Cinsiyet Çalışmaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SELEN YANMAZ
Dersi Veren(ler): Selen Yanmaz, Ezgi Ildırım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere toplumsal cinsiyeti sosyolojik ve psikolojik bir perspektiften ele almalarını sağlamaktır. Bugün toplumsal cinsiyetle ilgili temel konuları öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır, aynı zamanda öğrencilere tarihsel bağlam hakkında bilgi vermek ve toplumsal cinsiyet çalışmalarının zaman içinde nasıl değiştiğini anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, toplumsal cinsiyet çalışmalarıyla ilgili temel konuları ve teorileri incelemeyi içermektedir. Öğrenciler, toplumsal cinsiyeti sosyolojik ve psikolojik bir bakış açısıyla ele almaya, toplumsal cinsiyetin toplumsal yapısına, toplumsal cinsiyet sosyalizasyonuna ve toplumsal cinsiyet eşitsizliğiyle ilgili temel konulara odaklanmaya öğrenirler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler cinsiyetin toplumsal inşası hakkında bilgi sahibi olur
2) Toplumsal cinsiyet ayrımcılığı hakkında farkındalık edinirler
3) Toplumsal cinsiyete dair yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olurlar
4) Feminizm ve kadın hakları mücadelesi hakkında tarihsel bilgi edinirler

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Toplumsal Cinsiyet Nedir
3) Toplumsal Cinsiyet Sosyalizasyonu ve Stereotipler I
4) Toplumsal Cinsiyet Sosyalizasyonu ve Stereotipler II: Rol Modeller
5) Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı I
6) Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı II
7) Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı III
8) Vize Haftası
9) Vize haftası
10) Toplumsal Cinsiyet ve Cinsel Yönelim Nedir? Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyetin Toplumsal İnşası, Toplumsal Cinsiyetin İfa Edilmesi
11) Toplumsal Cinsiyet ve Mental Sağlık
12) Toplumsal Cinsiyet Sosyalizasyonu
13) Toplumsal Cinsiyet Yaklaşımları
14) Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği ve Feminizm, Kadın Hakları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Toplumsal Cinsiyet Sosyalizasyonu, Toplumsal Cinsiyet Yaklaşımları
Macionis, John. 2015. “Bölüm 13: Toplumsal Cinsiyet tabakalaşması”
Blockstone, Amy M. 2021. “Cinsiyet Rolleri ve Toplum” (online https://www.sosyalbilimler.org/cinsiyet-rolleri-toplum/)

Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği ve Feminizm
UNFPA. “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği”. (online - https://turkiye.unfpa.org/tr/topics/toplumsal-cinsiyet-e%C5%9Fitli%C4%9Fi)
Cinsiyet Eşitliği İzleme Derneği. “Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini İzleme Raporu” (online - https://ceidizler.ceid.org.tr/dosya/turkiyedetoplumsal-cinsiyetesitliginiizlemeraporu20212022pdf.pdf)
Baran Görgün, Aylin. 2021. “Feminizmin Gelişim Serüveni: Dalga Yerine Kuşak Diyelim mi?” (online - https://kockam.ku.edu.tr/feminizmin-gelisim-seruveni-dalga-yerine-kusak-diyelim-mi-aylin-gorgun-baran/)
Feminist Bellek. 2021. “Feminizm” (online - https://feministbellek.org/feminizm/)
Diğer Kaynaklar: Giddens, Anthony ve Philip Sutton. 2021. “Bölüm 15: Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik”. Sosyoloji. 636-684
Cinsel Şiddetle Mücadele Derneği. “Toplumsal Cinsiyet Kavramları” (online - https://cinselsiddetlemucadele.org/2019/06/20/toplumsal-cinsiyet-kavramlari-2/#)
Feminist Bellek. “Cinsel Yönelim” ( online - https://feministbellek.org/cinsel-yonelim/)
Kurabiye cinsiyet (online - https://parentsdergisi.com/bebekcocuk/ben-yine-senin-cocugunum/attachment/kurabiye-cinsiyet-3/)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır.
2) Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir.
3) Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir.
4) Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir.
5) Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir.
6) Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur.
7) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır.
8) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır.
9) Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır.
10) Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır.
11) Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
12) Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir.
13) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır.
2) Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir.
3) Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir.
4) Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir.
5) Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir.
6) Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur.
7) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır.
8) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır.
9) Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır.
10) Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır.
11) Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
12) Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir.
13) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final Sözlü 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 2 56
Ara Sınavlar 1 20 2 22
Final 1 45 2 47
Toplam İş Yükü 125