İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG409 | ||||
Ders İsmi: | Stratejik Pazarlama Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALPASLAN KELLECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Kelleci | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Stratejik Pazarlama Yönetimi, bir pazarlama stratejisinin geliştirilmesi ve uygulanması sürecini öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Ders, bir araç seti olarak pazarlama karmasına (4P) odaklanır ve pazarlama karmasının derinlemesine bir tartışmasını içerir. Mevcut ders, pazarlama stratejisinin uygulanmasında bir iş modelinin sekiz temel unsurunu (değer teklifi, gelir modeli, pazar fırsatı, rekabet ortamı, rekabet avantajı, pazar stratejisi, organizasyonel gelişim ve yönetim ekibi) kullanır. İş modeli, pazarlama şirketlerinin, pazarlama stratejisinin kalbi olan rekabetçi bir pazar avantajı elde etmek için kendilerini nasıl farklılaştırabilecekleri ile ilgilidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlama fırsatlarını ve tehditlerini analiz edin 2) Stratejik kavram ve teorileri ve bunların pazarlama ortamlarındaki uygulamalarını tartışın 3) Pazarlama stratejilerini geliştirin ve eleştirel olarak değerlendirin 4) Farklı bağlamlarda pazarlama stratejilerini araştırın ve analiz edin 5) Pazarlamaya özgü analiz yöntemlerini kullanarak doğrulanmış sonuçlara ulaşarak iyi tanımlanmış sorunları belirleyin ve çözün 6) Stratejik Pazarlama bilgisini ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü bağlamlarda etkili bir şekilde iletin 7) Bağımsız öğrenmeye yardımcı olan strateji ve süreçleri kullanın |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratmak | 1. Ünite - Principles of Marketing 19th Edition, Global Edition by Philip Kotler, Gary Armstrong, and Sridhar Balasubramanian |
2) | Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratmak | 1. Ünite |
3) | Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Etkileşimi, Değeri ve İlişkileri Oluşturmak için Ortaklık Yapmak | 2. Ünite |
4) | Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Bağlılığı, Değeri ve İlişkileri Oluşturmak için Ortaklık Yapmak (Pazarlama İlkeleri) | 2. Ünite |
5) | Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturmak | 8. Ünite |
6) | Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlamak ve Yakalamak ve Fiyatlandırmada İleri Konular | 10. & 11. Ünite |
7) | Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sağlamak | 12. Ünite |
8) | Ara Sınav | |
9) | Tüketicilerin İlgisini Çekmek ve Müşteri Değerini İletişime Geçirmek: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi | 14. Ünite |
10) | Bir İş Modelinin Sekiz Temel Unsuru | |
11) | Bir İş Modelinin Sekiz Temel Unsuru | |
12) | Final Proje Sunumları | |
13) | Final Proje Sunumları | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Principles of Marketing, 18th edition |
Diğer Kaynaklar: | Slaytlar/Slides Blackboard'a yüklenen materyaller/Uploaded materials on Blackboard |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | ||||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | ||||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | ||||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | ||||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | ||||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | ||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 6 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Ödevler | 6 | 5 | 1 | 36 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 1 | 12 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Final | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 127 |