MNG409 Strategic Marketing Managementİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG409
Ders İsmi: Stratejik Pazarlama Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ALPASLAN KELLECİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Kelleci
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Stratejik Pazarlama Yönetimi, bir pazarlama stratejisinin geliştirilmesi ve uygulanması sürecini öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders, bir araç seti olarak pazarlama karmasına (4P) odaklanır ve pazarlama karmasının derinlemesine bir tartışmasını içerir. Mevcut ders, pazarlama stratejisinin uygulanmasında bir iş modelinin sekiz temel unsurunu (değer teklifi, gelir modeli, pazar fırsatı, rekabet ortamı, rekabet avantajı, pazar stratejisi, organizasyonel gelişim ve yönetim ekibi) kullanır. İş modeli, pazarlama şirketlerinin, pazarlama stratejisinin kalbi olan rekabetçi bir pazar avantajı elde etmek için kendilerini nasıl farklılaştırabilecekleri ile ilgilidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlama fırsatlarını ve tehditlerini analiz edin
2) Stratejik kavram ve teorileri ve bunların pazarlama ortamlarındaki uygulamalarını tartışın
3) Pazarlama stratejilerini geliştirin ve eleştirel olarak değerlendirin
4) Farklı bağlamlarda pazarlama stratejilerini araştırın ve analiz edin
5) Pazarlamaya özgü analiz yöntemlerini kullanarak doğrulanmış sonuçlara ulaşarak iyi tanımlanmış sorunları belirleyin ve çözün
6) Stratejik Pazarlama bilgisini ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü bağlamlarda etkili bir şekilde iletin
7) Bağımsız öğrenmeye yardımcı olan strateji ve süreçleri kullanın

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratmak 1. Ünite - Principles of Marketing 19th Edition, Global Edition by Philip Kotler, Gary Armstrong, and Sridhar Balasubramanian
2) Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratmak 1. Ünite
3) Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Etkileşimi, Değeri ve İlişkileri Oluşturmak için Ortaklık Yapmak 2. Ünite
4) Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Bağlılığı, Değeri ve İlişkileri Oluşturmak için Ortaklık Yapmak (Pazarlama İlkeleri) 2. Ünite
5) Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturmak 8. Ünite
6) Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlamak ve Yakalamak ve Fiyatlandırmada İleri Konular 10. & 11. Ünite
7) Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sağlamak 12. Ünite
8) Ara Sınav
9) Tüketicilerin İlgisini Çekmek ve Müşteri Değerini İletişime Geçirmek: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi 14. Ünite
10) Bir İş Modelinin Sekiz Temel Unsuru
11) Bir İş Modelinin Sekiz Temel Unsuru
12) Final Proje Sunumları
13) Final Proje Sunumları
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Marketing, 18th edition
Diğer Kaynaklar: Slaytlar/Slides
Blackboard'a yüklenen materyaller/Uploaded materials on Blackboard

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 6 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Ödevler 6 5 1 36
Küçük Sınavlar 2 5 1 12
Ara Sınavlar 1 15 1 16
Final 1 20 1 21
Toplam İş Yükü 127