Mimarlık (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MIM6006 | ||||
Ders İsmi: | Güncel Kent Araştırmaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. HALE SİNİRLİOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Hale Sinirlioğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, çağdaş kentsel tasarım sorunlarını ve bu bağlamdaki güncel tartışmaları çeşitli temalar üzerinden incelemeyi hedefler. |
Dersin İçeriği: | Mimarlığın kentsel tasarım ve sosyal bilimler ile ilişkilendirildiği bu tartışmalar bağlamında çağdaş kent kuramı ve uygulamaları güncel literatürü kullanarak yeniden ele alınacak ve temalar üzerinden yeni tartışmalar üretilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çağdaş dünyada mimarlığın öncelikle kentsel bir gerçeklik olduğunun bilincine sahip olmak 2) Mimarlık düşüncesini disiplinlerarası bir çerçevede kavrayabilmek ve üretebilmek 3) Mimarlık bilgisinin ve mimari çevrenin tarihselliğinin bilincine varmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş; Kent nedir? | |
2) | Tarihte Kent | |
3) | Modernite ve Kent | |
4) | Kentsel Yaşam Okumaları | |
5) | Kentte Yürüyüş | |
6) | Kentsel Mekanın Üretimi | |
7) | Kent İmgesi, Kent Kimliği | |
8) | Kent Belleği | |
9) | Kamusal alan hakkında güncel tartışmalar | |
10) | Kentsel Dönüşüm | |
11) | Sınırlar, eşikler ve kentsel ayrışmalar | |
12) | Kent hakkı | |
13) | Küreselleşme ve Küresel Kentler | |
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme | 3 | 3 | 2 | ||
2) - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma | |||||
3) - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi | 3 | 3 | 3 | ||
4) - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak | 2 | 3 | 3 | ||
5) - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme | 3 |
2) | - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma | |
3) | - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi | 3 |
4) | - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak | 3 |
5) | - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 8 | 3 | 154 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Ödevler | 5 | 5 | 25 | ||||
Final | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 195 |