Mimarlık (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MIM6004 | ||||
Ders İsmi: | Mimarlıkta Dekolonyal Düşünce | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL | ||||
Dersi Veren(ler): | ZEHRA TONBUL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimarlık düşüncesini Batı merkezli bakışlardan bağımsız olarak değerlendirmek, araştırmak; farklı kültür ve coğrafyalardaki mimari yaklaşımları tarihi ve güncel mimari düşünce pratiğine dahil etmek. |
Dersin İçeriği: | Postkolonyal ve dekolonyal teori okumaları; mimarlık düşüncesi açısından değerlendirilmesi; farklı kültür ve coğrafya mimari yaklaşımlarının araştırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlık düşüncesini başka disiplin düşünceleri ile birlikte üretmek, 2) Global ve dekolonyal mimarlık düşüncesi üretmek, 3) Mimari düşünce alanında akademik literatür araştırması yapabilmek, doğru terminolojileri kullanarak yazlı ve sözlü bilgi üretebilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Ders Tanıtımı | |
2) | Mimarlık Tarihyazımında Batı merkeziyetçilik | |
3) | Kolonyal Kabinelerden Müzeye | |
4) | Kolonializm, Postkolonializm Kuramları | |
5) | Mimarlıkta Dekolonyalizm Düşüncesi | |
6) | Mimarlık Teorisi metinlerinde Batı-dışı Mimarlıklar | |
7) | Mimarlık Eleştirisi ve Batı-dışı Mimarlıklar | |
8) | Batı dışı Mimarlıklar | |
9) | Batı Dışı Mimarlıklar | |
10) | Araştırma Konusu seçimi | |
11) | Literatür Araştırması | |
12) | Makale Oluşturma ve Bibliyografya geliştirme | |
13) | Seminer 1 | |
14) | Seminer 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | Alessandro Petti, Sandi Hilal, Eyal Weizman, Architecture After Revolution, Decolonizing Architecture Art Residency (Program), MIT Press, 2013. Aníbal Arregui, Gesa Mackenthun, Stephanie Wodianka, DEcolonial Heritage: Natures, Cultures, and the Asymmetries of Memory, Waxmann Verlag, 2018. |
Diğer Kaynaklar: | Pauline Bachmann, Melanie Klein, Tomoko Mamine, Georg Vasold, Art/histories in Transcultural Dynamics: Narratives, Concepts, and Practices at Work, 20th and 21st Centuries,Wilhelm Fink, Brill Deutschland, 2017 Zehra Tonbul, “Museum as Textum: Orhan Pamuk's Museum of Innocence,” with Van Synghel, Koen, in E. Troelenberg, M. Savonia (eds.) Images of the Art Museum: Connecting Gaze and Discourse in the History of Museology, Berlin, Boston. Walter de Gruyter, Series: Contact Zones (Book 3), 2017. Zehra Tonbul, “From Strzygowski’s ‘Orient oder Rom’ to Hans Sedlmayr’s ‘Closest Orient’,” Journal of Art Historiography, December 2020. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme | |||||
2) - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma | |||||
3) - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi | |||||
4) - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak | |||||
5) - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme | |
2) | - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma | |
3) | - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi | |
4) | - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak | |
5) | - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 126 |
Sunum / Seminer | 3 | 12 |
Final | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü | 204 |