Mimarlık (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MIM6002 | ||||
Ders İsmi: | Modernite Kuramı | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ABDULLAH UĞUR TANYELİ | ||||
Dersi Veren(ler): | ABDULLAH UĞUR TANYELİ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Modernitenin bir dünya-tarihsel durum olarak kavranmasına ve tartışılmasına giriş niteliğinde olan ders, bazı toplumsal ve teknik pratikler çerçevesinde ele alınacaktır. Ele alınacak tüm pratikler mimarlıkla bağlantılı olarak incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Dersin ekseni popüler kültürde genel olarak tüm çağlarda zaten varolduğuna, hatta zamanötesi nitelikte olduğuna inanılan sanat ve mimarlık gibi pek çok pratiğin modern dünyada ortaya çıktığı meselesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek 2) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Modernite kavramına ve kuramlarına giriş. | |
2) | Modernite ve “sanatın icadı”. | |
3) | Modernite ve “teknolojinin icadı”. | |
4) | Modernite ve “mimarlığın icadı”. | |
5) | Modernite ve bireyin doğuşu. | |
6) | Modernite ve kapitalizm. | |
7) | Modernite ve tarihyazım pratikleri. | |
8) | Modernitenin çoğulluğu ve alternatif modernlikler meselesi. | |
9) | Modernötesi kavramının doğuşu ve olanaklılığının tartışılması. | |
10) | Mimarlıkta modernlik ve modernizm. | |
11) | Türkiye’de modernlik ve modernleşme tartışmaları: Aykırı bir güzergah mı? | |
12) | Ödev sunumu ve tartışma. | |
13) | Ödev sunumu ve tartışma. | |
14) | Ödev sunumu ve tartışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | Uğur Tanyeli, Mütereddit Modernler: Türkiye’de ve Dünyada Mimar İdeologlar, Işık Üniversitesi Yay., İstanbul, 2018. |
Diğer Kaynaklar: | Diane Ghirardo, “Manfredo Tafuri and Architecture Theory in the U.S., 1970-2000”, Perspecta, 33, January 2002, s. 38-47. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme | |||||
2) - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma | |||||
3) - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi | |||||
4) - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak | |||||
5) - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme | |
2) | - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma | |
3) | - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi | |
4) | - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak | |
5) | - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 112 |
Sunum / Seminer | 3 | 12 |
Ödevler | 11 | 33 |
Final | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü | 211 |