MIM6203 Doktora Tez Önerisiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM6203
Ders İsmi: Doktora Tez Önerisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
20
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL
Dersi Veren(ler): Uğur Tanyeli, Arzu Erdem, Ferhan Yürekli, Zehra Tonbul, Banu Özkazanç, Hale Sinirlioğlu, Erkan Kambek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin tezinin kapsamı, literatürü ve araştırma yöntemi ile ilgili ön hazırlık yapması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Öğrenci, doktora tez önerisini jüri üyelerine sunar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi
1) Doktora tez önerisinin geliştirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: YOK
Diğer Kaynaklar: YOK

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme 3
2) - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma 3
3) - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi 2
4) - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak 3
5) - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme 3
2) - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma 3
3) - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi 2
4) - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak 2
5) - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 335
Sunum / Seminer 8 160
Toplam İş Yükü 495