MIM6202 Seminerİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM6202
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
10
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL
Dersi Veren(ler): Uğur Tanyeli, Arzu Erdem, Ferhan Yürekli, Zehra Tonbul, Banu Özkazanç, Hale Sinirlioğlu, Erkan Kambek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin tezinden önce konu seçimi ve literatür araştırması konusunda bir tartışma ortamı oluşturmak, sunum becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Öğrenci, tezinin konusu, kaynakçaları, yöntemleri ve çalışmaları üzerine dönem içinde belirlenen zamanlarda sunumlar yapar. Tez öncesinde, öğrencinin düşüncelerini geliştirmeye yönelik bir tartışma ortamıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seminer konusunun araştırılması -
1) Seminer konusunun araştırılması -
1) Seminer konusunun araştırılması -
1) Seminer konusunun araştırılması -
1) Seminer konusunun araştırılması -
1) Seminer konusunun araştırılması -
1) Seminer konusunun araştırılması -
1) Seminer konusunun araştırılması -
1) Seminer konusunun araştırılması -
1) Seminer konusunun araştırılması -
1) Seminer konusunun araştırılması -
1) Seminer konusunun araştırılması -
1) Seminer konusunun araştırılması -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cornelie Leopold, Christopher Robeller, Ulrike Weber, Research Culture in Architecture: Cross-Disciplinary Collaboration, Birkhäuser, 2019.
Diğer Kaynaklar: "Architectural Research Methods" by Linda Groat and David Wang
"Writing Architecture: A Practical Guide to Clear Communication about the Built Environment" by Carter Wiseman

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme 3
2) - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma 3
3) - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi 2
4) - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak 3
5) - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme 3
2) - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma 2
3) - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi 3
4) - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak 3
5) - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Seminer 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Sunum / Seminer 13 195
Toplam İş Yükü 260