EEE208 Circuit Analysis 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EEE208
Ders İsmi: Devre Analizi 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. INDRIT MYDERRİZİ
Dersi Veren(ler): SAEED HATAMZADEH
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Frekans domeninde devreleri analiz edip çözebilmek için fazör ve Laplace dönüşümlerini tanıtmak. Pasif ve aktif devreleri analiz edebilme yeteneği kazandırmak. Bode ve Blok diyagramlarının temellerini öğretmek.
Dersin İçeriği: Sinüzoidal Sürekli Halde devre analizi: fazörler, devre teoremleri ve devre analizi yöntemleri, güç hesaplamaları. Laplace Dönüşümü: tanımı ve devre analizine uygulanması. Transfer fonksiyonları. Temel pasif ve aktif filtreler. Bode Diyagramları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fazör ve empedansı tanımlayabilme bilgisine sahip olacak
2) AC devreleri kalıcı çözümlerini belirlemek için frekans domeninde analiz edebilecek
3) Laplace Dönüşümünü (zaman domeninden frekans domenine dönüşüm) tanımlayabilecek
4) Laplace Dönüşümü ve devre analiz metotlarını kullanarak elektrik devrelerini analiz edebilecek
5) Transfer fonksiyonlarını kullanarak aktif ve pasif RLC filtreleri analiz

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sinüsoidal işaretlerin özellikleri, Sinüsoidal sürekli hal, Fazör gösterimi.
2) Empedans ve Admitans tanıtımı. Fazörler kullanarak AC devrelerin frekans domeninde kalıcı hal çözümlerini bulmak için analiz yöntemleri.
3) Fazör yöntemini kullanarak devre analizi uygulama örnekleri.
4) Fazör yöntemini kullanarak Thevenin, Süperpozisyon ve Maximum Güç Transferi teoremleri ve uygulama örnekleri.
5) Kompleks güç hesaplamaları.
6) Laplace dönüşümünün tanıtımı. Sıkça kullanılan giriş işaretlerin Laplace dönüşümleri. Laplace domeninde devre elemanlarının modellenmesi ve devre analizi yöntemleri.
7) Laplace domeninde devre analizi yöntemlerine uygulama örnekleri.
8) Ara Sınav
9) Transfer fonksiyonları. Pasif filtreler.
10) RC/RL tipi filtre analizi.
11) RC/RL tipi filtre analizi.
12) RLC elemanları ve aktif elemanlar kullanarak aktif filtre analizi.
13) Bode Diyagram çizimi.
14) Temel 3-fazlı devre analizine giriş.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Richard C. Dorf and James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, John Wiley
Diğer Kaynaklar: James W. Nilsson and Susan A. Riedel, Electric Circuits, 10th Ed. Pearson/Prentice Hall

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. 2 2
2) Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. 2 2
3) Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. 2 2
4) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. 2 2
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. 2 2
6) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. 2 2
7) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. 2 2
8) Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
9) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
10) Bireysel çalışma becerisine sahiptir.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
13) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
14) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir.
15) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir.
16) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir.
17) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
18) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. 2
2) Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. 2
3) Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. 2
4) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. 2
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. 2
6) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. 2
7) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. 2
8) Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
9) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
10) Bireysel çalışma becerisine sahiptir.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
13) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
14) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir.
15) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir.
16) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir.
17) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
18) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuvar 7 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 144