CHEM210 Inorganic Chemistry 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHEM210
Ders İsmi: İnorganik Kimya 1
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL
Dersi Veren(ler): Dr. Arda Atakol
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin ana amaçları, öğrencilere anorganik kimyanın temel aldığı prensipleri aktarmak yoluyla, malzeme biliminde, biyolojik sistemlerde, kozmik nesnelerde gerçekleşen kimyasal olaylarda anorganik bileşiklerin rolüne dair bir bakış açısı kazandırmak ve bilimsel meraklarını canlandıracak tohumlar ekmektir.
Dersin İçeriği: Atomlar ve moleküllerin yapılarına getirilen açıklamalar, moleküler simetri ve simetri elemanları, atomlar arası bağlar ve bağ teorileri, katıların örgü yapıları ve örgü enerjileri, asitler ve bazlar, koordinasyon bileşiklerine giriş, indirgenme ve yükseltgenme olayları, susuz ortam kimyasına giriş.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Atom ve moleküllerin yapısını detaylı olarak tanımlayabilir.
2) Molekül yapılarını açıklamak için kimyasal bağ ve simetri elemanlarını yorumlayabilir.
3) Çok atomlu elementler ve bileşikler için moleküler orbital diyagramlar oluşturabilir.
4) Asit-baz teorilerini ve indirgenme yükseltgenme ilişkilerini kullanarak reaksiyonları yorumlayabilir.
5) Taneciklerin kimyasal yapılarını değerlendirerek maddelerin etkileşimleri ve özellikleri hakkında fikir yürütebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Atomlar -
2) Moleküller
3) Moleküler simetriye giriş
4) Nokta grupları ve kirallik
5) Çok atomlu moleküllerde bağlar
6) Moleküler orbital teorisi
7) Metalik ve iyonik katıların yapısı
8) Ara Sınav
9) Örgü enerjisi ve örgü kusurları
10) Sulu ortamda asitler, bazlar ve iyonlar
11) Koordinasyon bileşiklerine giriş
12) İndirgenme ve yükseltgenme
13) Susuz ortamlara giriş
14) Molekül içi ve moleküller arası etkileşimler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Inorganic Chemistry, C.E. Housecroft and A. G. Sharpe, fifth edition, Pearson Prentice Hall, 2018
Diğer Kaynaklar: Inorganic Chemistry, P.F. Shriver, P.W.Atkins, 5th edition, Oxford, Uni. Press, 2010
Inorganic Chemistry. G. L. Miessler, P. J. Fischer, D. A. Tarr. 5th Edition, Pearson, 2014

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. 3
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. 2
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. 2
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 139