CGP109 Çocuk Hakları ve Etikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGP109
Ders İsmi: Çocuk Hakları ve Etik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. DUYGU ARICI DOĞAN
Dersi Veren(ler): Duygu ARICI DOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders sonunda öğrencilerin hukukta çocuğun yeri, çocuk hakları sözleşmesi, geçmişten günümüze çocuk hakları konusunda yapılan çalışmalar, Türkiye'de ve dünyada çocuk hakları konusunda güncel gelişmeler, ihmal ve istismar kavramları hakkında bilgi ve farkındalık kazanması, hak temelli bir bakış açısı ile çocuklara yaklaşım geliştirilmesi ve aynı zamanda etik ve mesleki etik kurallarının öğretilmesi, bilinçlendirilmesi ve etik duyarlılığın kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Çocuk haklarının tarihsel gelişimi, temel ilkeleri, Çocuk Hakları Sözleşmesi ve sözleşmenin tanıdığı temel haklar, çocuk istismarı ve ihmali, etik ve mesleki etik kavramı, etik ilkeler, etik türleri, ekip çalışması ve meslek hayatında etik değerlere uygun davranışlar ve sonuçları, çocuk hakları ve etik ile ilgili etkinlik ve örnek olayların incelenmesi ders içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hukukta çocuk kavramını tanımlar.
2) Çocuk hakları sözleşmesini tanır, önemini açıklar.
3) Çocuk Hakları Sözleşmesinin tanıdığı temel hakları açıklar.
4) Çocuk ihmal ve istismarını tanımlar,
5) Etik ve mesleki etik kavramını tanımlar
6) Etik İlkeler, Etik Türleri ve Etik Yaklaşımları açıklar.
7) Meslek hayatında etik değerlere uygun davranışları öğrenir ve sonuçlarını açıklar.
8) Çocuk hakları ve etik ile İlgili örnek etkinlikler uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Hukukta Çocuk Kavramı Ders notları
3) Çocuk Haklarının Tarihsel Gelişimi Ders notları
4) Çocuk Hakları Sözleşmesinin Temel İlkeleri Ders notları
5) Çocuk Hakları Sözleşmesinin Çocuklara Tanıdığı Haklar Ders notları
6) Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Haklarının Genel Durumu Ders notları
7) Çocuk İhmal ve İstismarı Ders notları
8) Ara sınavlar Ders notları
9) Etik Kavramı Ders notları
10) Etik İlkeler, Etik Türleri ve Etik Yaklaşımlar Ders notları
11) Mesleki Etik Kavramı ve Ekip Çalışması Ders notları
12) Meslek Hayatında Etik Değerlere Uygun Davranışlar ve Sonuçları Ders notları
13) Çocuk Hakları ve Etik ile İlgili Örnek Olaylar ve Etkinliklerin İncelenmesi Ders notları
14) Çocuk Hakları ve Etik ile İlgili Örnek Olaylar ve Etkinliklerin İncelenmesi Ders notları
15) Final sınavları Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çocuk Hakları-Zihni MEREY,PEGEM Akademi
Diğer Kaynaklar: Çocuk Hakları-Zihni MEREY,PEGEM Akademi
Dezavantajlı Çocuklar-Hülya GÜLAY OGELMAN, Eğiten Kitap

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 1 1 1 1 1 1 1 1
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 2 2 3 2 2 2 2 2
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 3 2 3 2 2 3 2 3
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 2 2 1 3 2 2 3 1
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 2 1 3 2 1 3 2 2
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır.
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 1 1 2 2 3 1 2 3
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 1 1 1 1 1
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 1
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 2
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 3
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 3
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 2
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 3
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 2
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 1
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer.
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 26
Ödevler 9 9
Final 12 18
Toplam İş Yükü 81