UNI331 Introduction to Marketingİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası İlişkiler (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI331
Ders İsmi: Pazarlamaya Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SIRMA MERYEM SÖNMEZER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Kelleci
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders çağdaş pazarlama uygulamalarına kapsamlı bir giriş sağlar. Öğrenciler bu dersi tamamladığında şunları yapabilecektir:
• Temel pazarlama kavramlarını ve bunların gerçek dünyadaki uygulamalarını anlamak
• Pazarlama sorunlarını analiz etmeye yönelik en son teknoloji çerçeveleri ve teknikleri uygulayabilmek
• Bir pazarlama planını analiz etmek ve geliştirmek
Bu ders hem pazarlama teorisini hem de pratiğini incelemektedir. Pazarlama sorunlarına yaklaşmak için yerleşik kavramları, çerçeveleri, teknikleri, vaka çalışmalarını inceleyecek ve pratik yolları tartışacağız.
Dersin İçeriği: İşlenecek konular arasında pazar planlaması, pazar araştırması, tüketici davranışları, reklam ve tanıtım, markalaşma, pazarlama stratejisi, dağıtım, fiyatlandırma, ürün yönetimi, küresel ve sürdürülebilir pazarlama bulunmaktadır. Öğrenciler, yeni bir ürünün lansmanına odaklanan ödevlerine ek olarak, ders boyunca teorileri gerçek hayattaki çeşitli örneklere ve vakalara uygulayacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlamayı bir süreç ve fonksiyon olarak anlamak
2) Pazar bölümleme ve planlama için kullanılan araçları anlamak
3) Pazarlama karmasının unsurlarını, bunların değer geliştirme ve tüketicilere değer sunma rollerini anlamak
4) Sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmada pazarlamanın önemini anlamak
5) Kuruluşların karşılaşabileceği fırsatları ve zorlukları, bunların pazarlama karar alma sürecini nasıl şekillendirdiğini anlamak ve değerlendirmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamaya Giriş
2) Küresel, Etik, Sürdürülebilir Pazarlama
3) Stratejik Pazar Planlaması
4) Pazar Araştırması ve Pazarlama Analitiği
5) Pazarlama Stratejisi: Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma
6) Tüketici ve İş Piyasaları: Tüketici Davranışı ve B2B Pazarlama
7) Ürün Yönetimi 1: İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme
8) Ürün Yönetimi 2: Ürün Stratejisi ve Markalaşma
9) Reklam ve Satış Tutundurmaları
10) Kişisel Satış, Halkla İlişkiler, Sosyal Medya ve Doğrudan/Veritabanı Pazarlama
11) Fiyatlandırma
12) Dağıtım - Teslimat ve Strateji
13) Hizmet Pazarlaması ve Perakendecilik
14) Revizyon

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları/Lecture Notes
Slaytlar/Slides
Diğer Kaynaklar: Philip Kotler & Gary Armstrong - Principles of Marketing, Eighteenth Edition, Global Edition, Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir.
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar.
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir.
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler.
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder.
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır.
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır.
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular.
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir.
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar.
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir.
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler.
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder.
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır.
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır.
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular.
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Ara Sınavlar 1 30 1 31
Final 1 50 1 51
Toplam İş Yükü 124