Kimya (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM6201 | ||||
Ders İsmi: | Guided Research | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Sinem TUNCEL KOSTAKOĞLU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kimya alanında araştırma yapmak üzere, fakülte üyeleri ile anlaşarak doktora öğrencilerine rehberlik edilerek bir araştırma önerisi hazırlamak ve sunmak. |
Dersin İçeriği: | Araştırma önerisi hazırlama, Araştırma yapma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Orijinal bir araştırma proje önerisi tasarlar ve hazırlar 2) İlgili araştırma literatürü hakkında bilgi geliştirir ve bu bilgiyi elde eder 3) Bilimsel yazı yazma ve sunum yapma pratiği edinmiş olur |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel sorunun formülasyonu | |
2) | Araştırma konusunun belirlenmesi | |
3) | Literatür Taraması | |
4) | Literatür Taraması | |
5) | Literatüre dayalı önceki çalışmaların kısa bir özetini hazırlamak | |
6) | Literatüre dayalı önceki çalışmaların kısa bir özetini hazırlamak | |
7) | Literatür bulgusuna ilişkin powerpoint sunumu hazırlama | |
8) | Arasınav Haftası-Literatürden elde eldilen bilgilerin sözlü sunumu | |
9) | Araştırmanın amacı ve hedefinin belirlenmesi | |
10) | Malzeme ve methodun hazırlanması | |
11) | Malzeme ve methodun hazırlanması | |
12) | İş planı ve B planının hazırlanması | |
13) | Kaynakçanın hazırlanması | |
14) | Hazırlanan proje önerisinin sunulması |
Ders Notları / Kitaplar: | Araştırma önerisi ile ilgili bilimsel yayınlar ve kitaplar |
Diğer Kaynaklar: | Scientific publications and books related to the research proposal |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |||||
2) Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |||||
3) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |||||
4) Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |||||
5) Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
2) | Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |
3) | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
4) | Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
5) | Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 5 | 140 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 5 | 140 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 | 30 | |||
Proje | 1 | 20 | 20 | 40 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | 20 | |||
Final | 1 | 10 | 10 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 390 |