Kimya (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM6106 | ||||
Ders İsmi: | Research Methods and Ethics In Chemistry | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Sinem TUNCEL KOSTAKOĞLU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilimsel düşünme, tasarım, araştırma, analiz ve sunum teknikleri hakkında bilgiye sahip olmak |
Dersin İçeriği: | Bilimsel araştırmaya giriş, Bilimsel düşünme becerileri, Literatür taraması, Atıf ve kaynakça araçları, Ortak atıf stilleri, Araştırma tasarımı, araştırma önerisi yazma, veri işleme ve araştırma raporu yazma Araştırma makalesi yazma ve yayınlama becerileri, Veri sunumunda bilgisayar becerileri, Slayt sunum teknikleri, Sözlü sunum teknikleri Poster sunum teknikleri, Araştırma Etiği |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel ve eleştirel düşünceyi oluşturur 1) Bilimsel verileri yazılı, görsel ve sözlü olarak sunar 2) Çeşitli bilimsel araştırma yöntemlerini kullanır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel araştırmaya giriş | |
2) | Bilimsel düşünme becerileri | |
3) | Literatür taraması nasıl yapılır: Ortak veritabanlarını kullanma: Web of Science, SciFinder, Scopus, PubMed.. vb. | |
4) | Atıf ve kaynakça araçları: EndNote, Mendeley, Ortak alıntı stilleri | |
5) | Araştırma tasarımı, araştırma önerisi yazma, veri işleme ve araştırma raporu yazma | |
6) | Araştırma makalesi yazma ve yayınlama becerileri | |
7) | Veri sunumunda bilgisayar becerileri. Tablo, grafik, diyagram vb. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Slayt sunum teknikleri: Microsoft PowerPoint | |
10) | Sözlü sunum teknikleri | |
11) | Poster sunum teknikleri | |
12) | Araştırma Etiği | |
13) | Proje: Bilimsel rapor ve ppt slaytları teslimi ve sunumu | |
14) | Proje: Bilimsel rapor ve ppt slaytları teslimi ve sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Research Methods for Science by M.P. Marder, Cambridge University Press |
Diğer Kaynaklar: | Designing Science Presentations 2nd ed., Matt Carter, Academic Press-Elsevier |
Course Learning Outcomes | 1 |
1 |
2 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |||||
2) Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |||||
3) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |||||
4) Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |||||
5) Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
2) | Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |
3) | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
4) | Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
5) | Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 3 | 78 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 4 | 104 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | 20 | |||
Proje | 1 | 10 | 10 | 20 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | 20 | |||
Final | 1 | 10 | 10 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 262 |