İletişim Bilimleri (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ILB6101 | ||||
Ders İsmi: | İletişim Tarihi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YALÇIN KIRDAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Peyami Çelikcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı iletişim tarihini tarihsel süreç içinde değerlendirmek ve öğrenciye bu konuda yorum yapabilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bilgi, iletişim, sözlü ve yazılı kültür, kitle iletişim araçları, sosyal ağ, medya gibi kavramlar ve bunlara ilişkin örnekler dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Başlangıcından günümüze iletişim araçlarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olur 2) İletişim kavramını dönemler halinde kategorize eder 3) İletişim araçlarının toplumda yarattığı sosyo-ekonomik ve kültürel etkileri kavrar. 4) Kitle iletişim araçlarının toplumsal rollerini tanımlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim Tarihine Giriş ve Temel Kavramlar | |
2) | İlkel iletişim teknikleri ve Görsellik | |
3) | Yazının icadı ve sosyal ve kültürel dönüşüm | |
4) | Batı Dünyasında iletişimin gelişimi | |
5) | Matbaa Devrimi ve Matbaanın İcadı | |
6) | Tipografik Kültür ve Özellikleri | |
7) | Coğrafi keşifler, ulaşım ve iletişim | |
8) | Endüstri ve İletişim Devrimi | |
9) | Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi | |
10) | Bilgi ve kitle iletişim süreci | |
11) | Sinemanın Doğuşu | |
12) | Ağ toplumu | |
13) | Teknolojik determinizm eleştirisi | |
14) | Örnek olay incelemeleri | |
15) | Genel değerlendirme | |
16) | Final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Başlangıçtan Günümüze Medya Tarihi, çev. Esra Atuk, İstanbul: KYK. Alemdar, K. (1996). İletişim ve tarih. İmge Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | Başlangıçtan Günümüze Medya Tarihi, çev. Esra Atuk, İstanbul: KYK. Alemdar, K. (1996). İletişim ve tarih. İmge Kitabevi. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir | 2 | 3 | 3 | 2 | ||
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 2 | 1 | 3 | 1 | ||
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 2 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir | 2 |
2) | İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | 3 |
3) | İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. | 2 |
4) | İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
5) | Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
6) | Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final Sözlü | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 1 | 80 |
Ödevler | 1 | 80 |
Final | 1 | 100 |
Toplam İş Yükü | 292 |