ILB6101 İletişim Tarihiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İletişim Bilimleri (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İletişim Bilimleri (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILB6101
Ders İsmi: İletişim Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
12
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YALÇIN KIRDAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Peyami Çelikcan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı iletişim tarihini tarihsel süreç içinde değerlendirmek ve öğrenciye bu konuda yorum yapabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bilgi, iletişim, sözlü ve yazılı kültür, kitle iletişim araçları, sosyal ağ, medya gibi kavramlar ve bunlara ilişkin örnekler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Başlangıcından günümüze iletişim araçlarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
2) İletişim kavramını dönemler halinde kategorize eder
3) İletişim araçlarının toplumda yarattığı sosyo-ekonomik ve kültürel etkileri kavrar.
4) Kitle iletişim araçlarının toplumsal rollerini tanımlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim Tarihine Giriş ve Temel Kavramlar
2) İlkel iletişim teknikleri ve Görsellik
3) Yazının icadı ve sosyal ve kültürel dönüşüm
4) Batı Dünyasında iletişimin gelişimi
5) Matbaa Devrimi ve Matbaanın İcadı
6) Tipografik Kültür ve Özellikleri
7) Coğrafi keşifler, ulaşım ve iletişim
8) Endüstri ve İletişim Devrimi
9) Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi
10) Bilgi ve kitle iletişim süreci
11) Sinemanın Doğuşu
12) Ağ toplumu
13) Teknolojik determinizm eleştirisi
14) Örnek olay incelemeleri
15) Genel değerlendirme
16) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Başlangıçtan Günümüze Medya Tarihi, çev. Esra Atuk, İstanbul: KYK.
Alemdar, K. (1996). İletişim ve tarih. İmge Kitabevi.
Diğer Kaynaklar: Başlangıçtan Günümüze Medya Tarihi, çev. Esra Atuk, İstanbul: KYK.
Alemdar, K. (1996). İletişim ve tarih. İmge Kitabevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir 2 3 3 2
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. 2 2 3 3
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. 3 3 2 2
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. 3 3 2 2
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2 1 3 1
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 2 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir 2
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. 3
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. 2
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. 3
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final Sözlü 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sunum / Seminer 1 80
Ödevler 1 80
Final 1 100
Toplam İş Yükü 292