Dil ve Konuşma Terapisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | DKT5110 | ||||
Ders İsmi: | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLCE ALEV SAVTAK | ||||
Dersi Veren(ler): | - | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere bilimsel araştırmaların yöntemleri, teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel Araştırma Yöntemi kullanılarak yapılacak bir çalışmada nelerin yapılması gerektiği, nasıl bir yol izleneceği, sorunsalın nasıl saptanacağı, amacın nasıl somutlaştırılacağı, araştırma için doğru yöntemin nasıl belirleneceği, test materyallerinin nasıl geliştirileceği, atıfların nasıl aktarılacağı ve bulguların tartışılıp nasıl sonuca ulaşılacağı gibi. Ayrıca Araştırma yöntembiliminin gelişimi ile ilgili çeşitli makalelerin çözümlenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyar. 2) Alanla ilgili bilimsel araştırma yapabilir ve yaptığı çalışmayı etkili bir şekilde sunabilir 3) İletişim süreçlerini yönetir. 4) Alanla ilgili literatüre hakim olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Kavramlar, Yöntemler ve Dersin İçeriği | - |
2) | Sağlık Bilimleri ve Araştırma | - |
3) | Araştırma Sorusunun Belirlenmesi | - |
4) | Araştırma Türleri | - |
5) | Araştırma Tasarımı ve Süreci - I | - |
6) | Araştırma Tasarımı ve Süreci - II | - |
7) | Literatür Değerlendirmesi | - |
8) | Veri Kullanımı ve Analizler - I | - |
9) | Veri Kullanımı ve Analizler - II | - |
10) | Etik Kavramı ve Bilimsel Araştırmalardaki Önemi - I | - |
11) | Etik Kavramı ve Bilimsel Araştırmalardaki Önemi - II | - |
12) | Bilimsel Araştırmalarda Teknoloji Kullanımı - II | - |
13) | Akademik Dil Kullanımı ve Yazım Teknikleri | - |
14) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Hocanın hazırladıgı kaynaklar. |
Diğer Kaynaklar: | Hocanın hazırladıgı kaynaklar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) İstinye Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans programı ile bireylerin dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu için gereken teorik ve pratik bilginin sağlanması amaçlamaktadır. Uzman eğitim kadromuz ve araştırma merkezlerimizde alandaki son bilimsel gelişmelerin ışığında dil ve konuşma terapisi alanında multidisipliner, transdisipliner ve interdisipliner çalışmalar ile yeni fikirler üretecek öğrencilerin yetişmesi programın hedeflerindendir. | |||||||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |||||||||||||||||
2) Alanın ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |||||||||||||||||
3) Alanında teorik ve pratik bilgileri yeterlik düzeyinde kullanma. | |||||||||||||||||
4) Farklı disiplinlerden edindiği bilgileri bütünleştirerek alanıyla ilgili bilgileri yorumlar ve yeni bilgiler formüle eder. | |||||||||||||||||
5) Alanı ile ilgili karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer | |||||||||||||||||
6) Alanında yeterlilik gerektiren çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||||||
7) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk almak ve yeni stratejik çözümler geliştirmek. | |||||||||||||||||
8) Alanı ile ilgili problemlerin çözülmesini gerektiren bağlamlarda liderlik sergilemek. | |||||||||||||||||
9) Alanında yeterlilik düzeyinde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeye yön verir. | |||||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel teknikler kullanarak hem profesyonel hem de profesyonel olmayan gruplara sistematik olarak iletir. | |||||||||||||||||
11) Sosyal bağlantıları ve bunların davranış normlarını eleştirel bir bakış açısıyla araştırır, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçer. | |||||||||||||||||
12) En az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yabancı dil kullanarak yaşıtları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği yazılım bilgisi ile ileri bilişim ve iletişim teknolojisi becerilerini kullanır. | |||||||||||||||||
14) Veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyuru aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri dikkate alarak denetler ve bu değerleri öğretir. | |||||||||||||||||
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve bulguları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |||||||||||||||||
16) Bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İstinye Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans programı ile bireylerin dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu için gereken teorik ve pratik bilginin sağlanması amaçlamaktadır. Uzman eğitim kadromuz ve araştırma merkezlerimizde alandaki son bilimsel gelişmelerin ışığında dil ve konuşma terapisi alanında multidisipliner, transdisipliner ve interdisipliner çalışmalar ile yeni fikirler üretecek öğrencilerin yetişmesi programın hedeflerindendir. | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanın ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
3) | Alanında teorik ve pratik bilgileri yeterlik düzeyinde kullanma. | |
4) | Farklı disiplinlerden edindiği bilgileri bütünleştirerek alanıyla ilgili bilgileri yorumlar ve yeni bilgiler formüle eder. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer | |
6) | Alanında yeterlilik gerektiren çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | |
7) | Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk almak ve yeni stratejik çözümler geliştirmek. | |
8) | Alanı ile ilgili problemlerin çözülmesini gerektiren bağlamlarda liderlik sergilemek. | |
9) | Alanında yeterlilik düzeyinde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeye yön verir. | |
10) | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel teknikler kullanarak hem profesyonel hem de profesyonel olmayan gruplara sistematik olarak iletir. | |
11) | Sosyal bağlantıları ve bunların davranış normlarını eleştirel bir bakış açısıyla araştırır, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçer. | |
12) | En az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yabancı dil kullanarak yaşıtları ile iletişim kurar. | |
13) | Alanının gerektirdiği yazılım bilgisi ile ileri bilişim ve iletişim teknolojisi becerilerini kullanır. | |
14) | Veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyuru aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri dikkate alarak denetler ve bu değerleri öğretir. | |
15) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve bulguları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
16) | Bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |