Gıda Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI313 | ||||
Ders İsmi: | Medya Okuryazarlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. OYA HACER ADIGÜZEL | ||||
Dersi Veren(ler): | oya hacer adıgüzel | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Medya okuryazarlığı dersi, öğrencilere medya alanındaki temel kavramları anlamalarını, medya içeriklerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme, medyayı bilinçli bir şekilde kullanma, medya manipülasyonunu tanıma konularında bir temel oluşturmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Medyanın sosyal, ekonomik, ideolojik ve kültürel boyutlarını inceleyerek öğrencileri bilinçli, katılımcı ve eleştirel medya izleyicileri/okurları/dinleyicileri haline getirmektir. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilere medya ürünlerinde farklı temsil biçimlerinin nasıl yer aldığı konusunda eleştirel bir değerlendirme yapabilme yeteneği kazandırmak esas öneme sahiptir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkisi konusunda farkındalık geliştirebilir 2) İzleyicilerin medya içeriği hakkında bağımsız yargılar geliştirmesini sağlayan eleştirel düşünme becerisi geliştirmek. 3) Medya içeriğinden daha fazla keyif alma, anlama ve takdir etme becerisinin geliştirir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Medya ve İletişim | |
2) | Medya Eğitimi ve Medya Çalışmaları | |
3) | Temel Kavramlar, Okuryazarlık, Medya Okuryazarlığı | |
4) | Medya Okuryazarlığı’na Genel Bakış | |
5) | Medya Okuryazarlığı Yaklaşımları | |
6) | Medya Okuryazarlığı Eğitimi İlkeleri | |
7) | Medya Okuryazarlığı Modelleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Medyaya Eleştirel Yaklaşmak | |
10) | Etkin İzleyici & Kuram ve Yaklaşımlar | |
11) | Dünyada Medya Okuryazarlığı Eğitimi ve Uygulamaları | |
12) | Türkiye'de Medya Okuryazarlığı Eğitimi ve Uygulamaları | |
13) | Dijital Haklar ve Sorumluluklar | |
14) | Dijital Etik, Dezenformasyon ve Teyit Uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları Lecturer's handouts |
Diğer Kaynaklar: | 1. Nurdan Öncel Taşkıran (2007). Medya Okuryazarlığına Giriş. İstanbul: Beta Yayınları 2. Nurçay Türkoğlu (2011). Medya Okuryazarlığı, İstanbul: Parşömen Yayıncılık, 3. Kemal İnal (2009). Medya Okuryazarlığı-Elkitabı. Ankara: Ütopya Yayınevi 4. William James Potter(2005) Media Literacy. London, Sage Publication, 5. Gülseren Şendur Atabek - Ümit Atabek (2007). Medya Metinlerini Çözümlemek, Ankara: Siyasal Kitabevi Yayınları. 6. Nilüfer Sezer &Nuray Sert Yılmaz (Der), Medya Okuryazarlığı Üzerine.., Konya, Eğitim Yayınevi, 2019. 7. Abdurrahman Şahin, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Ankara, Anı Yayıncılık, 2014, Genişletilmiş 2.Baskı. 8. İbrahim E. Bilici, Medya Okuryazarlığı Ve Eğitimi, İstanbul, Nobel Yayıncılık, 2014. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. | ||||||||||||||
2) Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
3) Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. | ||||||||||||||
4) Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. | ||||||||||||||
5) Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. | ||||||||||||||
6) Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
7) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | ||||||||||||||
8) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | ||||||||||||||
9) Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. | ||||||||||||||
10) Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. | ||||||||||||||
11) Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | ||||||||||||||
12) Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. | |
2) | Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. | |
3) | Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. | |
4) | Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. | |
5) | Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. | |
6) | Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. | |
7) | Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | |
8) | Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | |
9) | Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. | |
10) | Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. | |
11) | Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | |
12) | Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | |
13) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Projeler | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Proje | 6 | 30 |
Ödevler | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |