İş Sağlığı ve Güvenliği (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISG5013 | ||||
Ders İsmi: | Lojistikte İş Sağlığı ve Güvenliği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAHRİ ERENEL | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Fahri Erenel | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste başta lojistik sektörü olmak üzere sağlık ve güvenlikle ilgili ilkeler incelenecektir. Öğrenciler konuyla ilgili olan temel yasal düzenlemeleri ve lojistik sektörüne özgü mevzuatı inceleyecek ve özellikle iş kazaları ve meslek hastalıklarını önleyici ve düzeltici disiplinler konusunda bilgilendirilecek, depolarda kaldırma ve taşıma, sağlık ve güvenlik ekipmanının kullanılması gibi konularda bilgi sahibi olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, iş sağlığı ve güvenliği kapsamında yapılması zorunlu olan faaliyetler, eğitimler, ilgili kanun ve yönetmelikler, hazırlanacak dokümanlar anlatılacak, iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemleri, bu sistemlerin özellikleri ve işletilmesi, lojistik sektörüne özgü örnekler ve nasıl uygulanacakları hakkında bilgiler verilecektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çalışma ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. 2) İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemlerinin temel ilkelerini, kavramlarını ve yaklaşımlarını tanımlayabilir ve açıklayabilir. 3) Lojistik sektörünün İş Sağlığı ve Güvenliği açısından mevcut durumunun ve ihtiyacının analizi yapabilir. 4) Lojistik sektörünün İş Sağlığı ve Güvenliği ihtiyaç analizi doğrultusunda çözüm önerilerinde bulunabilir, bu önerileri projelendirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi, Hazır Bulunuşluk Durumunun tespiti, Lojistik ile ilgili temel kavramlar,Tedarik Zinciri Yönetimi, | Gerekmemektedir. |
2) | Kaldırma Araçlarında İş Sağlığı ve Güvenliği | Gerekmemektedir. |
3) | Motorlu Araçlarda İş Sağlığı ve Güvenliği | Gerekmemektedir. |
4) | El Aletlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Gerekmemektedir |
5) | Bakım ve Onarım İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Gerekmemektedir |
6) | Ekranlı Araçlarda İş Sağlığı ve Güvenliği | Gerekmemektedir. |
7) | Elle Kaldırma ve Taşıma İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Gerekmemektedir. |
8) | Basınçlı Kaplarda Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği | Gerekmemektedir. |
9) | Ara Sınav | İlk 8 haftaya ait konuların çalışılması gerekmektedir. |
10) | Ağır ve Tehlikeli İşlerde İş Sağlığı ve Güvenliği | Gerekmemektedir |
11) | Taşıma İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Gerekmemektedir. |
12) | Depolama İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Gerekmemektedir. |
13) | Lojistik Sektöründe Riskler | Gerekmemektedir. |
14) | Tehlikeli Madde Lojistiği | Gerekmemektedir. |
15) | Final Sınavı | 14 haftanın konularına çalışılmalıdır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Türkiye Lojistik Sektöründe İş Sağlığı ve Güvenliğinin Önemi: İş Kazası ve İstihdam Verileri Üzerine Bir Değerlendirme,Ömer Cengiz,İsmail Akşit,2023. https://dergipark.org.tr/tr/pub/beykozad/issue/77862/1235755 |
Diğer Kaynaklar: | Süreç Yönetimi ile Lojistik ve Ötesi,Haluk Cezayirlioğlu,2019,Der yayınları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
3) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 2 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
9) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||||
10) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
13) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||||
14) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||||
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||
16) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 | 2 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | 3 |
3) | Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 2 |
4) | Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir | 1 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 2 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 3 |
9) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 3 |
10) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
11) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 |
13) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 |
14) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 |
16) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Uygulama | 3 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 0 |
Ödev | 3 | % 0 |
Sunum | 3 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 7 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 32 |
Sunum / Seminer | 6 | 10 |
Ödevler | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 3 | 9 |
Final | 3 | 13 |
Toplam İş Yükü | 139 |