ISG5189 Bitirme Projesiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İş Sağlığı ve Güvenliği (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İş Sağlığı ve Güvenliği (YL) (Tezsiz)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISG5189
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
30
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAHRİ ERENEL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Fahri Erenel
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dönem Projeleri, bilimsel nitelikli bir problemi veya konuyu tanımlama, veri toplama, verileri analiz edip tartışma ve varılan sonuçların tavsiye edilen bilimsel yazım kurallarına uygun bir düzen içinde sunmayı amaç edinen özgün bir çalışmadır

Dönem projesi hazırlamanın amacı öğrencinin bilimsel araştırma yaparak kendisini geliştirmesine yardımcı olmaktır. Böylece öğrenci araştırmacı olarak kaynak aramayı, bilgi ve belgeleri derlemeyi, bunları seçerek gruplamayı ve değerlendirmeyi öğrenir
Dersin İçeriği: Bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak hazırlaması gereken dönem projesi, genel olarak şu adımlardan oluşmaktadır;
• Konu seçimi; konunun kapsamı ve sınırlarının belirlenmesi
• Konu ile ilgili ön araştırma yapma
• Danışman hoca ile konu başlığı hakkında telefonla yada yüz yüze görüşme; OK. alma,
• Kaynak taraması yapma (proje konusunu içeren akademik kitap, makale, tez vb.)
• Kaynakları okuma, eleme, tasnif etme ve proje metnine alınacak yerleri işaretleme.
• Projenin ana hatlarını oluşturma; başlıklandırma, bölümlere ayırma – taslak oluşturma
• Proje metninin oluşturulması; kaynak bilgileri APA stilinde dipnotlu olarak yazma. Proje metni kaynak bilgilerin yanında öğrencinin yorumlarını içeren metinlerden oluşmalıdır (Bu süreçte danışman ile periyodik görüşmeler yapılabilir). Dönem projesi toplamda en az 30 sayfa, en fazla 80 sayfa olmalıdır. Ortalama 50 sayfa yeterlidir.
• APA stilinde kaynakça yazımı.
• Projenin şekilsel ve içerik olarak kontrol edilmesi; imla ifade kontrolleri, genel olarak kontrol
edilmelidir. Bu aşamada proje baştan sona birkaç defa dikkatli okunmalıdır.
• Proje çalışması tamamsa danışman hocaya gönderilir; danışman hoca ile proje çalışması yüz
yüze görüşülerek detaylı incelenip son kontroller yapılır.
• Danışman öğretim elemanı uygunluk verdiğinde proje çalışmasının basımı yapılır.
• Danışman hoca Proje çalışmasını değerlendirecek kurula projeyi sunar. Kuruldan uygunluk alır,

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Projenin tanım ve sürecini kavrar.
2) Projenin konusunun nasıl seçileceğini bilir, amacı ve öneminin nasıl yazılacağını kavrar.
3) Konu ile ilgili literatür araştırmasının esas ve usullerini bilir ve uygular.
4) Projeye uygun hipotez/hipotezler veya araştırma sorusu seçebilir.
5) Araştırma yöntemini planlar ve Danışmanın koordinesinde uygular.
6) Projesinde bilimsel etik kuralları uygular.
7) Projesini Enstitü Yazım Kılavuzu esaslarına göre yazar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Danışman ile koordinasyon toplantısı yapılması ve proje sürecinin yürütülme şekli ile çalışma takviminin belirlenmesi -
2) Proje konusunun alternatifli olarak seçilmesi,her bir konuya ait amaç ve önemin ortaya konulması,Proje konusunun onaylanması ve çalışma sürecinin başlaması -
3) Literatür taraması yapılması ve belirlenmiş konuda yapılmış çalışmanın mevcudiyetinin ortaya konulması -
4) Araştırma sorusu veya hipotez/hipotezlerin belirlenmesi, araştırma yöntemi üzerinde karar verilmesi -
5) Çalışmanın takvime göre yürütülmesi ve koordinasyon-1 -
6) Çalışmanın takvime göre yürütülmesi ve koordinasyon-2 -
7) Çalışmanın takvime göre yürütülmesi ve koordinasyon-3 -
8) Proje’nin içindekiler kısmının yazım kılavuzuna uygun olarak yazılması -
9) Çalışmaya esas literatür desteğinde projenin dayanacağı metnin yazılması -
10) Araştırma yönteminin uygulanması ve verilerin analizi -
11) Çalışmanın takvime göre yürütülmesi ve koordinasyon-4 -
12) Projenin tamamlanması ve Danışman'a Sunumu -
13) Danışman’dan gelen geri bildirimlere göre projeye son şeklin verilmesi,benzetim raporu alınması -
14) Yazım kılavuzuna ve Mevzuata uygun olarak Projenin teslimi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilimsel araştırma ve yayın etiği, Ed.Yalçın Karagöz,Muammer Mesci,2019,Akademisyen Kitapevi

İ
Diğer Kaynaklar: İstinye Üniversitesi Tez Yazım kılavuzu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2 3 3 2 2 3 2
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. 2 2 2 2 2 3 3
3) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. 2 2 3 3 3 1 2
4) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir 2 3 3 3 3 3 2
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 3 3 2 2 2 2 3
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2 2 2 2 2 2 2
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 2 2 2 2 1 2 2
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 3 2 2 2 2 2
9) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 2 2 3 3 3 3 2
10) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2 2 2 2 2 2 3
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3 2 3 3 2 3 2
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 2 2 2 2 2 2 2
13) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 2 2 3 3 2 2 3
14) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2 2 3 3 2 3 2
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 2 2 2 3 2 3 3
16) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 2 3 3 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. 3
3) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. 3
4) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir 3
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 3
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 3
9) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
10) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
13) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 3
14) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 3
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 2
16) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Sunum 6 % 30
Projeler 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 3 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14 14 392
Sunum / Seminer 6 4 5 54
Proje 1 80 90 170
Final 1 25 25 50
Toplam İş Yükü 750