COE5026 Wireless Adhoc Networksİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Siber Güvenlik (YL) (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Siber Güvenlik (YL) (Tezsiz) (İngilizce)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COE5026
Ders İsmi: Wireless Adhoc Networks
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AMIR SEYYEDABBASI
Dersi Veren(ler): Femilda Josephin Joseph Shobana Bai
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kablosuz Özel Ağlar kursu, öğrencilere kablosuz geçici ağların altında yatan temel fikirler, protokoller ve en son fikirler hakkında derinlemesine bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bu ders öğrencilere, geçici ağların teorik temellerine, tasarım ilkelerine ve temel zorluklarına odaklanarak, çeşitli ortamlarda kablosuz iletişimin karmaşıklığının etkin bir şekilde üstesinden gelmek için gerekli bilgi ve analitik yetenekleri sağlar.
Dersin İçeriği: Kablosuz Ad Hoc Ağlar kursu, kablosuz iletişim alanında derinlemesine bir yürüyüşe çıkacak. Ders, geçici ağların, yönlendirme algoritmalarının, taşıma protokollerinin, kablosuz internetin ve ağ güvenliğinin temel ilkeleri ve zorluklarıyla başlayacaktır. Kurs ilerledikçe Hizmet Kalitesi (QoS) hususları ve geçici ağlarda enerji yönetimi çözümleri hakkında bilgiler sunulacaktır. Araç özel ağları ve en son teknoloji de derste tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kablosuz Özel Ağların Temel Anlaşılması
2) Ağ Tasarımı ve Uygulama Becerileri
3) Kablosuz Özel Ağlarda Güvenlik
4) Kablosuz Özel Ağlarda Araştırma ve Yenilik

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kablosuz Özel Ağlara Giriş
2) Ağ Temelleri ve Topolojiler
3) Araçsal özel ağlar (VANET'ler)
4) Medium Access Control (MAC) protokolleri
5) Araç Ağlarında Bilgi Dağıtımı ve Yayını
6) Ad Hoc Ağlarda Yönlendirme Protokolleri
7) Ad hoc Ağlarda Yönlendirme Protokolleri
8) Ara Sınav
9) Ad Hoc ağlarda transport katmanı protokollerine genel bakış
10) transport katmanında uçtan uca iletişim zorlukları ve çözümleri
11) Araç Ağlarında Güvenlik ve Gizlilik
12) Akıllı Ulaşım Sisteminde Bağlantılı Araçlar
13) Hizmet Kalitesi (QoS) hususları
14) final sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1] C. Siva Ram Murthy and B. S Manoj, “Ad Hoc Wireless Networks: Architectures and Protocols,” Pearson Education, Boston, 2006.
2] Carlos de Morais Cordeiro, Dharma P. Agrawal , "
Ad hoc & sensor networks : theory and applications" World Scientific Publishers
Diğer Kaynaklar: 1] C. Siva Ram Murthy and B. S Manoj, “Ad Hoc Wireless Networks: Architectures and Protocols,” Pearson Education, Boston, 2006.
2] Carlos de Morais Cordeiro, Dharma P. Agrawal , "
Ad hoc & sensor networks : theory and applications" World Scientific Publishers

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 20 1 1 1 60
Ara Sınavlar 15 1 1 1 45
Toplam İş Yükü 105