Dersin Amacı: |
Öğrencilerin yetişkin hastada enfeksiyon hastalıklarının hastalıkların özelliklerini bilmeleri, epidemiyolojik özelliklerin önemini kavramalarını, koruyucu hekimlik önlemlerini uygulayabilmeleri, sık görülen ve acil müdahale gerektirebilecek hastalıklarının ön tanısını veya tanısını koyup , birinci basamak düzeyinde tanı ve tedavi hizmeti verebilecek bilgi ve beceri kazanmalarının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: |
Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji alanında Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde yetişkin hastalardaki hastalıkların semptom ve bulguları, tanı ve tedavisi prensiplerini kapsar
Teorik dersler, hasta başı uygulamaları, Yoğun bakım viziti, Laboratuvarda veri değerlendirme, Akılcı antibiyotik kullanım PDÖ oturumunu, öğrenci sunumunu, Olgu tartışmalarını kapsar
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Teorik Dersler:
Staj Tanıtımı
Hastane Enfeksiyonlarının Önemi ve İzolasyon Yöntemleri
Sağlık Çalışanlarının Sağlığı
Beta Laktamlar ve Beta Laktamaz İnhibitörleri I-II
Antiviral İlaçların Sınıflaması ve Klinik Kullanımı
Beta Laktam Dışı Antibiyotikler I-II-III
Antifungal İlaçların Sınıflaması ve Klinik Kullanımı
Ateş ve Nedeni Bilinmeyen Ateşli Hastaya Yaklaşım
Antiparaziter İlaçların Sınıflaması ve Klinik Kullanımı
İmmünoprofilaksi ve Kemoprofilaksi
HIV/AIDS Patogenezi Tanı-Tedavisi ve Fırsatçı Enfeksiyonlara Yaklaşım
Bruselloz
Sepsis Tanı Kriterleri ve Tedavi Yaklaşımı
Uygulamalı Eğitim:
Hasta Başı Eğitim
Yoğun Bakım Viziti
Poliklinik
Laboratuvar Çalışması |
Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
|
2) |
Teorik Dersler
LAP ile Seyraden Hastaya Yaklaşım I-II
Lyme Hastalığı
Leptospiroz
Sıtma
Döküntülü Hastalıklara Yaklaşım
Kalaazar ve Diğer Laşmanyozlar
Enfektif Endokarditin Tanısı ve Tedavi Yaklaşımı
Tifo ve Tifo Dışı Salmonellozlar
Üst Solunum Yolu Enfeksiyonlarına Yaklaşım
Akciğer Tüberkülozu
Akciğer Dışı Tüberküloz
Pnömonili Hastaya Yaklaşım
Viral Kanamalı Ateşler
SARS-MERSCOV-COVİD 19 I-II
Üriner Sistem Enfeksiyonlarına Yaklaşım
Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlara Yaklaşım
Yumuşak Doku Enfeksiyonları I-II
Uygulamalı Eğitim:
Akılcı Antibiyotik Kullanımı
Hasta Başı Eğitim
Yoğun Bakım Viziti
Poliklinik
Laboratuvar Çalışması |
Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
|
3) |
Teorik Dersler
Hayvan ve İnsan Isırıkları
Seyahat ile İlişkili Enfeksiyonlar
Tetanoz ve Botulizm
Sarılıklı Hastaya Yaklaşım
Enfeksiyöz İshallerin Sınıflaması ve Ortaya Çıkış Mekanizmları I-II
Şarbon-Tanı ve Tedavi Yaklaşımı
SSS Enfeksiyonlarına Yaklaşım I-II
Kemik ve Eklem Enfeksiyonlarına Yaklaşım I-II
Sınav
Uygulamalı Eğitim:
Öğrenci Sunumu
|
Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin
tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir. |
|
2) |
İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir. |
|
3) |
Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir. |
|
4) |
Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı
ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir. |
|
5) |
Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir. |
|
6) |
Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir. |
|
7) |
Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur. |
|
8) |
Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. |
|
9) |
Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın
geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir. |
|
10) |
Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. |
|
11) |
Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir. |
|
12) |
Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda
bulunur. |
|
13) |
Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir. |
|
14) |
Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel
gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. |
|
15) |
Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. |
|
16) |
Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. |
|
17) |
Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. |
|
18) |
Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön
planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. |
|