MED508 Infectious Diseases and Clinical Microbiologyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED508
Ders İsmi: Infectious Diseases and Clinical Microbiology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SÜREYYA BOZKURT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Nuriye Taşdelen Fışgın Doç. Dr. Çağla Karakoç Dr. Öğr. Üyesi Didem Akal-Taşçıoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin yetişkin hastada enfeksiyon hastalıklarının hastalıkların özelliklerini bilmeleri, epidemiyolojik özelliklerin önemini kavramalarını, koruyucu hekimlik önlemlerini uygulayabilmeleri, sık görülen ve acil müdahale gerektirebilecek hastalıklarının ön tanısını veya tanısını koyup , birinci basamak düzeyinde tanı ve tedavi hizmeti verebilecek bilgi ve beceri kazanmalarının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji alanında Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde yetişkin hastalardaki hastalıkların semptom ve bulguları, tanı ve tedavisi prensiplerini kapsar
Teorik dersler, hasta başı uygulamaları, Yoğun bakım viziti, Laboratuvarda veri değerlendirme, Akılcı antibiyotik kullanım PDÖ oturumunu, öğrenci sunumunu, Olgu tartışmalarını kapsar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hikaye alma ve fizik muayene ile enfeksiyon hastalıklarının belirtilerini sorgulayabilecek, muayenede bu belirtileri tanıyabilecek, ilk aşamada gerekli tetkikleri isteyebilecek, mikrobiyolojik tanısal yaklaşımda bulunabilecek ve bunları yorumlayabilecek, belli problemleri tedavi edebilecek, hangi hastaların bir uzman tarafından değerlendirilmesi gerektiğini saptayabilecek
2) Acil semptomlara ve hastalıklara (santral sinir sistemi enfeksiyonları, ateş, endokardit gibi) doğru yaklaşımda bulunabilecek, tanısını koyabilecek ve ilk tedavisini yapabilecek ve sonrasında ileri merkezlere uygun koşullarda gönderebilecek
3) İyi bir hasta-hekim ve hekim-hekim iletişimi kurmanın önemini kavrayacak ve becerisini geliştirecektir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teorik Dersler: Staj Tanıtımı Hastane Enfeksiyonlarının Önemi ve İzolasyon Yöntemleri Sağlık Çalışanlarının Sağlığı Beta Laktamlar ve Beta Laktamaz İnhibitörleri I-II Antiviral İlaçların Sınıflaması ve Klinik Kullanımı Beta Laktam Dışı Antibiyotikler I-II-III Antifungal İlaçların Sınıflaması ve Klinik Kullanımı Ateş ve Nedeni Bilinmeyen Ateşli Hastaya Yaklaşım Antiparaziter İlaçların Sınıflaması ve Klinik Kullanımı İmmünoprofilaksi ve Kemoprofilaksi HIV/AIDS Patogenezi Tanı-Tedavisi ve Fırsatçı Enfeksiyonlara Yaklaşım Bruselloz Sepsis Tanı Kriterleri ve Tedavi Yaklaşımı Uygulamalı Eğitim: Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım Viziti Poliklinik Laboratuvar Çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
2) Teorik Dersler LAP ile Seyraden Hastaya Yaklaşım I-II Lyme Hastalığı Leptospiroz Sıtma Döküntülü Hastalıklara Yaklaşım Kalaazar ve Diğer Laşmanyozlar Enfektif Endokarditin Tanısı ve Tedavi Yaklaşımı Tifo ve Tifo Dışı Salmonellozlar Üst Solunum Yolu Enfeksiyonlarına Yaklaşım Akciğer Tüberkülozu Akciğer Dışı Tüberküloz Pnömonili Hastaya Yaklaşım Viral Kanamalı Ateşler SARS-MERSCOV-COVİD 19 I-II Üriner Sistem Enfeksiyonlarına Yaklaşım Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlara Yaklaşım Yumuşak Doku Enfeksiyonları I-II Uygulamalı Eğitim: Akılcı Antibiyotik Kullanımı Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım Viziti Poliklinik Laboratuvar Çalışması Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
3) Teorik Dersler Hayvan ve İnsan Isırıkları Seyahat ile İlişkili Enfeksiyonlar Tetanoz ve Botulizm Sarılıklı Hastaya Yaklaşım Enfeksiyöz İshallerin Sınıflaması ve Ortaya Çıkış Mekanizmları I-II Şarbon-Tanı ve Tedavi Yaklaşımı SSS Enfeksiyonlarına Yaklaşım I-II Kemik ve Eklem Enfeksiyonlarına Yaklaşım I-II Sınav Uygulamalı Eğitim: Öğrenci Sunumu Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. The course does not have a mandatory resource.
Diğer Kaynaklar: İnfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi, A. Wilke Topçu, G. Söyletir, M Doğanay, Nobel Tıp Kitapevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 60
Final Sözlü 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 3 108
Uygulama 3 24
Toplam İş Yükü 132